Astra f - centralny wariuje na zapłonie

09 Mar 2017, 14:49

Witam serdecznie.
Od jakiegoś czasu mam problem z centralnym zamkiem w mojej astrze, a mianowicie po przekręceniu kluczyka do pozycji II (zapłon) centralny zamyka się i od razu otwiera.. :|
Centralny jest fabryczny i tylko z kluczyka. Sterowanie jest z drzwi kierowcy, a przy wspomnianej wariacji akurat one nie reagują, tzn. "strzelają" zamki w drzwiach pasażera i cały tył..
Dodam, że innych problemów z centralnym nie ma :)
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem lub może powiedzieć co mogłoby być tego przyczyną?
Z góry bardzo dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi ;)
Astra
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 04 09 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Citroen C5
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

10 Mar 2017, 10:40

Astra napisał(a):po przekręceniu kluczyka do pozycji II (zapłon) centralny zamyka się i od razu otwiera.. :|
Centralny jest fabryczny i tylko z kluczyka. Sterowanie jest z drzwi kierowcy, a przy wspomnianej wariacji akurat one nie reagują, tzn. "strzelają" zamki w drzwiach pasażera i cały tył..
Do sprawdzenia ten przełącznik od centralnego w drzwiach. Być może tam jest jakieś zwarcie, a jak przekręcasz stacyjkę to wtedy te przyciski zaczynają działać i przez to właśnie występuje wspomniana sytuacja.

Możesz go na początek odłączyć i sprawdzić czy zamykanie z pilota będzie działało poprawnie. Następnie przekręcić kluczyk w stacyjce do zapłonu i obserwować co się będzie działo.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Mar 2017, 13:16

Dziękuję za odpowiedź.
Niestety nie pomoże ponieważ nie mam tego przełącznika i nie posiadam również pilota. Tak jak pisałam wcześniej - jest to centralny tylko z kluczyka.. ;(

Ale... ma to prawdopodobnie związek ze spadkiem napięcia, ponieważ centralny zaczął świrować również przy włączaniu świateł, w momencie, kiedy akumulator był rozładowany (prawie ;) ) niestety - akumulator naładowany, klemy wyczyszczone... i dalej to samo :(
Wolałabym uniknąć wizyty u elektryka, gdyż prawdopodobnie cena usługi przewyższy wartość mojego samochodu, więc może ktoś jeszcze podsunie jakiś pomysł? W tej chwili każda najmniejsza wskazówka jest na wagę złota :)
Astra
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 04 09 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Citroen C5
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

10 Mar 2017, 16:57

Astra napisał(a):Tak jak pisałam wcześniej - jest to centralny tylko z kluczyka.. ;(
No to musisz poszukać centralki i sprawdzić tam dochodzące napięcia i co się dzieje jak przekręcasz kluczyk w stacyjce.

Swoją drogą to dziwne że jest oryginalny centralny zamek a nie ma w środku przycisku od niego. Nie pamiętam już ale być może faktycznie tak było kiedyś to montowane.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Prius Plug In Hybrid dla Księcia Monaco
    Prius Plug In Hybrid jest pierwszym samochodem hybrydowym Toyoty z możliwością ładowania baterii z gniazdka elektrycznego. W trybie elektrycznym (EV) samochód przejeżdża 25 km, bez emisji dwutlenku węgla, tlenków ...