Astra G - Kierownica nie odbija | Układ kierowniczy po kolizji

05 Lis 2018, 11:24

Cześć Panie i Panowie :)

Chciałbym zapytać o poradę.

Otóż miałem tzw. "dzwona" moją Astrą II. Uderzyłem skręconym kołem w dość wysoki murek.

Wymieniono amortyzator, wahacz, drążek kierowniczy, końcówkę drążka, stabilizator - zbieżność wyszła - rama ok.

Problem pojawił się podczas jazdy - układ kierowniczy chodzi dużo ciężej niż przed wypadkiem oraz kierownica nie wraca do położenia "na wprost". Nie wiem jak zdiagnozować winowajcę - czy macie jakieś rady? Znacie może sposób na sprawdzenie czy wspomaganie działa w Astrze II?



Dziękuje za wszelkie sugestie,

Pozdrawiam
SZYSZK
Nowicjusz
 
Posty: 3

05 Lis 2018, 11:31

W sensie skręcasz, puszczasz kierownicę a ona się nie prostuje? Pierwsze słyszę :o Pojazd czy to samochód, czy motocykl zawsze dąży do jazdy na wprost i sam się kontruje, może jednak po naprawie nie wszystko jest ok.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Lis 2018, 11:39

Tak, oczywiście nie jest to skrajność tj. jak skręcę koła "na max" to po puszczeniu kierownicy owszem wyprostują się, ALE nie do końca. I właśnie to "nie do końca" jest bardzo irytujące ponieważ musisz ręcznie wyprostować i zawsze poleci "troszkę za daleko" i potem kontrujesz w drugą stronę. Generalnie trzeba dużo więcej wysiłku wkładać w jazdę ze względu na ciągłą korektę toru jazdy. Na 100% coś jest nie tak tylko... nie wiem co :)
SZYSZK
Nowicjusz
 
Posty: 3

05 Lis 2018, 12:44

SZYSZK napisał(a):Na 100% coś jest nie tak tylko... nie wiem co :)
geometria
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16705
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Lis 2018, 12:47

Cześć, tak jak pisałem wcześniej mam wydruk z ustawiania zbieżności po naprawie i jest ok,
SZYSZK
Nowicjusz
 
Posty: 3

05 Lis 2018, 12:54

To nic nie oznacza że masz wydruk, ile to sytuacji było że gość wyjechał ze zbierzności pojechał w trasę i po 300 km wrócił na łysych oponach. Nawet znajomego mam co zjadło mi opony warte 2.5k. też miał wydruk którym można było sobie podetrzeć... wiesz co. Może być sprzęt nie skalibrowany lub jakiś błąd a druga sprawa geometria to nie tylko zbierzność, trzeba zrobić kpl. przód i tył, zbierzność i kąt pochylenia. Jedz do innej firmy i niech Ci sprawdzą czy jest ok.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16705
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Silnik 2.5 TFSI - International Engine of the Year 2013
    2,5-litrowy silnik TFSI otrzymał międzynarodowe wyróżnienie dla najlepszego silnika roku 2013 "International Engine of the Year", w kategorii jednostek od 2 do 2,5 l. Tak zadecydowało jury złożone z 87 dziennikarzy ...

05 Lis 2018, 12:58

Właśnie, jedź na inną stację i sprawdź. Przecież mogli się pomylić albo mieć nieskalibrowany sprzęt, skoryguj to na innej stacji. Niemożliwe że zawieszenie jest OK a kierownica nie odbija. Coś musi być źle.

U mnie po wymianie sworzni układ się przestawił, a mimo to auto się prostowało (a zbieżność była zjechana dość ostro).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Lis 2018, 23:21

SZYSZK napisał(a):Otóż miałem tzw. "dzwona" moją Astrą II. Uderzyłem skręconym kołem w dość wysoki murek.

Wymieniono amortyzator, wahacz, drążek kierowniczy, końcówkę drążka, stabilizator - zbieżność wyszła - rama ok.
Mogła się ugiąć zwrotnica na ramieniu drążka kierowniczego. Do skontrolowania na stacji tzw trapez kierowniczy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4942
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna