Tarcze hamulcowe

03 Lis 2018, 11:59

Witam,mam problem...
Honda Jazz 2 1.4 2008.
Wymienilem galki, zrobilem zbieznosc, klocki z przodu na nowe,po kilku miesiacach bububu i szarpie kierownica-diagnoza zwichrowane tarcze - przetoczylem po kilku miesiacach to samo...
Kupilem nowe tarcze ATE. Po dwoch miesiacach znowu bububu...i szarpie kierownica.Nie bede co 2msc zmienial tarcz....pomocy :(
nosferatus6
Nowicjusz
 
Posty: 5

03 Lis 2018, 12:13

Ale szarpie nią podczas hamowania czuć wibracje i, że się rusza czy podczas zwykłej jazdy?
gber44
 

03 Lis 2018, 13:33

Ja też miałem to samo, 3 razy zmieniałem tarcze, wkońcu się zdenerwowałem i kupiłem w ASO i spokój
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Lis 2018, 17:26

Kao napisał(a):Ja też miałem to samo, 3 razy zmieniałem tarcze, wkońcu się zdenerwowałem i kupiłem w ASO i spokój


Szarpie przy hamowaniu - tylko lub az;)
nosferatus6
Nowicjusz
 
Posty: 5

03 Lis 2018, 17:27

Szarpie przy hamowaniu - tylko
nosferatus6
Nowicjusz
 
Posty: 5

03 Lis 2018, 17:27

A jakie Ci zalozyli, pytam o producenta
nosferatus6
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Już osiem wersji MINI dostępnych z napędem na cztery koła
    Wraz z trafiającym do sprzedaży w marcu nowym modelem MINI Paceman, oferta wersji MINI z napędem na cztery koła powiększy się do ośmiu, łącznie z dwiema wersjami John Cooper Works. Auta MINI od zawsze oferowały kierowcy niezrównaną ...

03 Lis 2018, 17:51

szczerze to nawet nie zwróciłem uwagi, pewnie TRW
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Lis 2018, 20:33

Zacznij od ogarnięcia piasty... Założę się o kratę piwa że masz mega bicie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Lis 2018, 20:47

Galakty a wytłumacz czysto teoretycznie jak bicie na łożysku może objawiać się tylko przy hamowaniu? Tak dla zabicia ciekawości ja też nie mogłem uwierzyć że u mnie tarcze poraz kolejny, wymieniłem całe zawieszenie, amory, piasty, zwrotnice, dosłownie wszystko, bicie nadal było
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Lis 2018, 21:04

Gdzie ja pisałem o łożysku? Chodzi mi o piastę, u mnie poprzedni mechanik tak spaprał robotę że normalne piasty zrobiły się krzywe i bicie wyszło poza normę o 3 razy. Jak? Założył na brudną piastę tarcze które nie pasowały, pół roku i rdza zrobiła masakrę. Nie pamiętam ile miałem bicia ale norma ATE to chyba 0,03 mm a ja miałem 0,08. Ile na tarczy? 0,25 a max to był około 0,10 albo i mniej (można sprawdzić w instrukcji montażu).

Także jak chłop zmienia już N raz tarcze, a nie sprawdził bicia piasty to powodzenia. To się robi przed KAŻDYM montażem nowego zestawu. Oczywiście wadliwe tarcze też się zdarzają i mam znajomego co dopiero 4 zestaw przestał bić, ale i tak pomiar bicia trzeba zrobić.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Lis 2018, 21:23

No to fakt trzeba robić pomiar bicia przed założeniem nowych tarcz ale z mojego doświadczenia nie objawia się to tylko podczas hamowania, całt czas jest bicie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Lis 2018, 21:25

Wiesz co, to zależy od auta... U mnie biło mocno tylko przy hamowaniu od 70 km/h do 120 km/h, poniżej i powyżej zero bicia. Podczas jazdy na wprost zero bicia, ale przy delikatnym skręcaniu czuć było lekkie bicie. W widełkach 70-120 bicie było takie że aż trzęsło budą.

Znowu w Astrze G bicie było na tarczach rzędu 0,40 i właściciel twierdzi że jeździ mu się dobrze :?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Lis 2018, 17:38

Powiedz mi czy na stacji diagnostycznej mozna sprawdzic czy jest bicie na piascie?
Trzeba wymienic lozysko z piasta czy sama piaste wystrarczy?
Pytam bo dawno temu uderzylem prawym przednim kolem w kraweznik podczas jazdy - jechalem po nocce z pracy....i kilka mies.pozniej zaczely sie problemy z bububu przy hamowaniu;)
nosferatus6
Nowicjusz
 
Posty: 5

04 Lis 2018, 18:14

Nie wiem gdzie Ci sprawdzą, u mnie to mechanik robił. Trzeba mieć czujnik zegarowy i tyle. Łożysko jak nie było dawno zmieniane to warto by było zrobić od razu. Niekiedy piastę udaje się uratować (np. u mnie bo były wżery) ale jak jest skrzywiona mocno to raczej tylko wymiana.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Lis 2018, 19:41

nosferatus6 napisał(a):Powiedz mi czy na stacji diagnostycznej mozna sprawdzic czy jest bicie na piascie?
Na SKP nikt Ci nie sprawdzi owalizacji-bicia piasty.Mogą jedynie sprawdzic owalizacje -bicie tarcz hamulcowych..
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014