Astra G nowa instalacja LPG problemy

21 Sie 2011, 10:39

Witam szukam porady.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Astry G 1.6 75KM na jednowtrysku. Od tygodnia założyłem instalacje LPG no i się zaczęło. Podczas jazdy na gazie silnik potrafił się wyłączyć, momentalnie zaświecały się kontrolki silnika, gdy wciskałem sprzęgło. Mój gazownik kazał przydławić kanał wlotowy powietrza gąbką żeby przepływ był mniejszy. Powiem szczerze pomogło. Jednak nadal potrafi się wyłączyć. Nieraz zapala mi się kontrolka od czujnika emisji spalin i się świeci, po ponownym rozruchu gaśnie. Moje pytanie, co dalej zrobić czy dać sobie spokój z tym gazownikiem i udać się do innego warsztatu? Czy nadal jeździć z gąbką. Chciałbym wiedzieć dokładnie czy to jest wina ustawień instalacji czy inny problem. Szukam dobrego warsztatu słyszałem, że są w Grudziądzu i Morągu ( tu mam najbliżej)
Hammer
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Opel Astra G

21 Sie 2011, 12:49

Hammer napisał(a):Witam szukam porady.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Astry G 1.6 75KM na jednowtrysku. Od tygodnia założyłem instalacje LPG no i się zaczęło. Podczas jazdy na gazie silnik potrafił się wyłączyć, momentalnie zaświecały się kontrolki silnika, gdy wciskałem sprzęgło. Mój gazownik kazał przydławić kanał wlotowy powietrza gąbką żeby przepływ był mniejszy. Powiem szczerze pomogło. Jednak nadal potrafi się wyłączyć. Nieraz zapala mi się kontrolka od czujnika emisji spalin i się świeci, po ponownym rozruchu gaśnie. Moje pytanie, co dalej zrobić czy dać sobie spokój z tym gazownikiem i udać się do innego warsztatu? Czy nadal jeździć z gąbką. Chciałbym wiedzieć dokładnie czy to jest wina ustawień instalacji czy inny problem. Szukam dobrego warsztatu słyszałem, że są w Grudziądzu i Morągu ( tu mam najbliżej)



ja Ci powiem tak po instalcji gazu przez min 5lat uzytkowania nie powinienes miec zadnego problemu z gazem :!: :!:
ktos wział kase i maniane zrobił :|
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

21 Sie 2011, 14:52

Też tak myślę ktoś mnie skasował i ma to w d..pie, czy mogę gdzieś to zareklamować?? jest jakaś instytucja?
Hammer
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Opel Astra G

21 Sie 2011, 17:28

Hammer napisał(a):Też tak myślę ktoś mnie skasował i ma to w d..pie, czy mogę gdzieś to zareklamować?? jest jakaś instytucja?



nie wiem po pierwsze jedz tam i każ im zrobic tak auto aby bylo dobrze :wink:
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

25 Sie 2011, 08:05

Byłem w serwisie i gościu od gąbki po części miał racje. Kanał dolotowy powietrza umocowany jest przed kratką pod maską silny podmuch powietrza (przy dużej prędkości) gasił silnik, filtr powietrza przepuszczał. Facet włożył gąbkę, poszedł na skróty. Teraz przerobił kanał dolotowy, założył kolanko żeby powietrze brało z wewnątrz silnika, wszystko ustąpiło. Ponoć Astry tak mają, tak mi powiedzieli. Jest jeszcze jeden problem. Stacyjka od gazu świeci tylko jedna dioda od poziomu przy pełnym zbiorniku. Pan gąbka powiedział że tak musi być. Kręci czy nie, powiedzcie co trzeba zrobić?
Hammer
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Opel Astra G

25 Sie 2011, 10:29

poziom wskaźnika można przestawiać przy zaworze,
wkłądanie gąbki i ograniczanie dolotu to podcieranie dupy szkłem, instalacja jest źle wyregulowana, lub źle dobrana i teraz próbuje się łatać to co już jest, przy normalnie założonej instalacji nie ma prawa być takiego efektu, to że jest to astra nie ma znaczenia :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Wrz 2011, 14:30

Pan Gąbka ma rację. W wielu samochodach należy ograniczyć bądź zmieniać kierunkowość poboru powietrza co silnika przy instalacjach II generacji. Pęd powietrza przy zamkniętej przepustnicy powoduje zubożenie mieszanki więc nalezy tak ustawić dolot aby powietrze było zasysane, a nie wtłaczane do silnika.
Jedna kontrolka przy przy wskaźniku gazu może być zależna od tego czy zostało zamontowane t.z. wskazanie gazu czy wkazanie rezerwy.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

06 Wrz 2011, 09:21

Gadałem ze znajomym który ma taką samą Astrę i ma to samo musieli przerobić dolot bo też mu gasła. Można to łatwo sprawdzić wystarczy sprężonym powietrzem psiknąć do dolotu jak zgaśnie to jest przyczyna.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

07 Wrz 2011, 11:14

Może czas najwyższy panowie zainteresować się BLOS'em? Po co ingerować niepotrzebnie w układ dolotowy skoro dzięki zastosowaniu BLOS'a jest to zupełnie nie potrzebne?! Dodam tylko, że każda przeróbka tzn zwężanie, cofanie, zakrywanie itp itd układu dolotowego niesie ze sobą zmianę (na gorsze) parametrów i osiągów silnika nie tylko na lpg ale i także na benzynie. Więc po co kombinować? A oszczędności przy tym żadnych. Pozdr
LukVanDud
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Honda Accord CE7, 1.8i 115KM

07 Wrz 2011, 12:20

bo jest to w tym pojeździe nielegalne, w/g naszego prawa??
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Wrz 2011, 17:37

No sorry, ale jak musi lekko zablokowac dolot, to jednak instalacja jest zle wyregulowana, to ze inni "stodolowi" gazownicy tez tak robia, nie znaczy ze tego sie nie da przy dobrze dobranej i wyregulowanej instalacji ustawic tak, zeby bez ingerencji w dolot to dzialalao prawidlowo... a moze mieszanka jest dobra, a masz swiece czy przewody W/N do wymiany?

I to nie jest tak, ze silnik dostaje za duzo powietrza, tylko instalacja daje za malo gazu jak juz... :D

Swoja droga co to za instalacja?
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

07 Wrz 2011, 19:19

Czimi napisał(a):Swoja droga co to za instalacja?

Jakbyś przeczytał post autora tematu i miał jako takie pojęcie o instalacjach gazowych to sam byś się zorientował że chodzi o instalkę II-giej generacji.Mam takie instalacje w dwóch pojazdach . W Fabii mam gąbke w odpowiednim miejscu , a w poldolocie odpowiednio ukształtowany dolot i jest ok. Kolega Migaz wypowiedział się na ten temat. Ja się z nim zgadzam. Dalsza dyskusja jest zbędna.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Wrz 2011, 19:50

No popatrz, a wiesz ze kilka firm produkuje instalacje gazowe?
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

08 Wrz 2011, 20:01

Czimi napisał(a):No popatrz, a wiesz ze kilka firm produkuje instalacje gazowe?


No i jestem ciekawy co napiszesz jak się dowiesz że to będzie firmy X , a co wymyślisz przy produkcie Y :?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Wrz 2011, 20:06

No jest jednak roznica, jak ktos wzial gotowy zestaw BRC, a skladaka na stagu, czy w ogole nie wiadomo co, bo gazownik mogl kompletnie zle elementy dobrac.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI