Jakie podzespoły wybrać do instalacji LPG IV generacji?

07 Wrz 2011, 22:35

Witam. Chciałem założyć do swojej Vectry (2000 rok, 1,8 115km) roku gaz IV generacji. Dziś znalazłem link z tego forum do kalkulatora kosztów. Pokazał on,że przy moich danych, miesięczny koszt benzyny zużytej podczas odpalania dla generacji IV jest ok. 3 razy większy niż koszt dla II generacji. O co tu chodzi? Którą generację wybrać ? Czy IV generacja nie będzie paliła mniej gazu od III? A i jeszcze jedno pytanko, co z komputerem pokładowym(śr. zużycie itd.)
Ostatnio edytowany przez cichy10001, 08 Wrz 2011, 22:40, edytowano w sumie 1 raz
cichy10001
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Vectra B

08 Wrz 2011, 09:25

Zakładaj sekwencję i nie zawracaj sobie głowy II generacją, dla sekwencji idzie więcej benzyny na rozruch bo sekwencja ma większą temperaturę przełączenia się na LPG i potrzeba więcej czasu na rozgrzanie do ok 30-35'C jest to też zdrowsze dla silnika i ogólnie dla instalacji. Komputer pokładowy pokazuje spalanie benzyny nie gazu i na kompie zawsze będzie mniejsze u mnie jest to ok 1-1,5L. No i przy sekwencji mniejsze spadki mocy i mniejsze różnice w spalaniu.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

08 Wrz 2011, 09:58

Dzięki :wink: Zdecydowałem się na instalację IV generacji. Rozumiem, że oprócz ceny przy zakładaniu gazu, trzeba się kierować firmą sprzętu włożonego w samochód. Napisałem sprzętu, ponieważ znam ten temat tylko bardzo powierzchownie. Jakich firm instalacje wybrać? Oczywiście mam na myśli najlepsze :wink: Np. niedaleko mnie jest firma, która oferuje załoenie sekwencji za 1500zł, jednak bazuje ona na podzespołach firmy AG CZECH ECO. Nie wiem czy warto
cichy10001
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Vectra B

08 Wrz 2011, 12:57

Nie słyszałem jeszcze o takiej instalacji a do tego jest podejrzanie bardzo tania bo tyle to II generacji instalacje kosztują. Poszukaj w necie o gaziarzach w swojej okolicy i z orientuj się co zakładają i za ile. Poszukaj Staga albo BRC bo ma dwu letnią gwarancje bez limitu km.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

08 Wrz 2011, 13:35

załóż sobie instalke która jest popularna, tak abyś później nie miał problemu z serwisem i w każdym warsztacie mieli interfejs do niej ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Wrz 2011, 19:07

I jeszcze jedno pytanie. Czy nie jest niebezpieczne zakładanie LPG do starego samochodu ( 2000r) ?
cichy10001
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Vectra B

08 Wrz 2011, 19:13

nie :wink:
wiek auta nie ma znaczenia, znaczenie ma stan techniczny pojazdu
poza tym stary smochód to z 1939 :mrgreen: z 2000 co najwyżej używany :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Wrz 2011, 21:49

I jeszcze jedno pytanie. Już wiem, że mam szukać staga lub BRC, ale proszę powiedzieć konkretniej. Instalacja LPG składa się z wielu podzespołów, jakie wybrać ? Czy wszystko ma być BRC? Z tego co czytałem, to różnych firm podzespoły są montowane. Jaki reduktor, wtryski ?
Czy te podzespoły są dobre :
1.sterownik STAG4.
2.Reduktor JUNIPER firmy OMVL.
3.Listwa wtryskowa REG firmy OMVL.
4.Wielozawór frmy TOMASETTO.
5.Zbiornik toroidalny do 51L firmy GZWM.
cichy10001
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Vectra B

09 Wrz 2011, 09:12

Jeżeli chodzi o BRC to cała instalacja ma być na podzespołach BRC. Nie wiem do ilu kucyków jest ten reduktor ale zawsze lepiej jest brać taki który ma kilkadziesiąt koni w zapasie, wtryskiwacze mogę polecić bo sam obecnie na takich śmigam i u mnie w 1.8 114km sprawują się dobrze.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001