Astra H 2005 1,7 kontrolka akumulatora

08 Gru 2014, 11:55

Witam! Mam następujący problem. Zapala mi się kontrolka akumulatora podczas jazdy. Jednak dzieje sie tak tylko wtedy gdy podczas jazdy na kilka minut się zatrzymam zostawiając auto na chodzie. Wtedy gdy ruszam to po kilkuset metrach właśnie się zapala ta kontrolka. Podczas ciągłej jazdy nawet kilkadziesiąt kilometrów nic się nie dzieje. Sprawdzałem ładowanie gdy się zapaliła i jest wszystko w normie. Pytałem dwóch mechaników i każdy powiedział coś innego. Jeden twierdzi, że wystraczy wykasować błąd a drugi upiera się, że problem jest na pewno z alternatorem. Jakie jest Wasze zdanie? Miał ktoś podobny problem? Chcę to naprawić przed zimą bo nigdy nie wiadomo, tylko któremu zaufać bo sam nie znam się na tyle aby to ocenić? Z góry dzięki Pozdrawiam :piwo:
ptok7
Nowicjusz

Auto: nie mam

08 Gru 2014, 18:13

W nowszych dieslach śweice żarowe grzeją dość długo po odpaleniu przez co ich alternatory mają krótszą żywotność. Zobaczyć można stan szczotek, pierścieni ślizgowych, połączenia prądowe i sprzęgiełko w kole pasowym. Kontrolka może nie być podlączona bezpośrednio do alternatora jak drzewiej bywało, sterownik lepiej analizuje przyrosty natężenia pradu i wcześniej sygnalizuje, że coś z bilansem prądu jest nie tak.
andrzej_124
Stały forumowicz

08 Gru 2014, 20:57

ptok7 napisał(a):Sprawdzałem ładowanie gdy się zapaliła i jest wszystko w normie.

Czyli jakie jest napięcie łądowania w momencie jak ta kontrolka świeci i jakie odbiorniki masz włączone ( radio, dmuchawa, światła ? )
Dobrze by było, jakby zrobić jazdę z podłaczonym komputerem i obserwować i napięcie ładowania i prąd ładowania.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Gru 2014, 06:54