Astra H dziwny dźwięk po zgaszeniu silnika

18 Kwi 2018, 21:15

Witam, od czasu do czasu po zgaszeniu silnika jest słyszalny dziwny dźwięk. Podobny do tego na załączonym filmiku. Próbowałam znaleźć coś w internecie, ale pod tym filmikiem też nikt nie odpowiedział, więc może tu na forum się uda. Czy macie pomysł co to może być?

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Ola121090
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Śrem/Zbrudzewo
Prawo jazdy: 18 12 2008
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Opel Astra H kombi
Silnik: 1.9 CDTI 120KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • 18 Maj 2018, 20:36

    gdzieś jest nieszczelność w układzie podciśnień na moje oko. Trzeba sprawdzić wszystkie przewody
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16749
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    05 Cze 2018, 14:36

    Musisz przysłuchać się skąd dokładnie dochodzi ten dźwięk ale ja również obstawiam układ podciśnienia. Niech ktoś wyłączy silnik, a ty z przodu słuchaj starając się zlokalizować źródło dźwięku.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    06 Cze 2018, 09:43

    Dźwięk ten nie występuje za każdym razem i dlatego mam z tym problem. To co udalo mi sie zaobserwować to to, że pojawia się on kiedy są upały i jak ostatni fragment do domu jadę na pierwszym biegu (ze wzgledu na jakość drogi), temperatura wtedy podnosi się do 92-94 st.C i wtedy po wjechaniu do garażu i zgaszeniu auta słychać taki dźwięk.
    Ola121090
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Miejscowość: Śrem/Zbrudzewo
    Prawo jazdy: 18 12 2008
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Opel Astra H kombi
    Silnik: 1.9 CDTI 120KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    06 Cze 2018, 10:21

    Hm... sprawdź zatem korek ciśnieniowy od zbiorniczka ciśnieniowego układu chłodzenia. Tylko nie odkręcaj go na gorącym silniku! a posłuchaj czy to czasem nie z niego pochodzi syczenie. Im wyższa temperatura w układzie chłodzenia tym wyższe ciśnienie i być może kiedy to słyszysz zawór w korku uchyla się zmniejszając je do optymalnego bo takie jego zadanie.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999