Astra H falujące obroty, gaśnięcie

10 Kwi 2018, 15:25

Witam i proszę o poradę.
wczoraj jadąc astrą h z 2010r 1,6 benzyna samochód nagle stracił moc, przeszedł w tryb awaryjny i dało się nim jechać max 40km/h. Zaświeciła się kontrolka (samochód z kluczem). Obroty delikatnie zaczęły falować. Po odczekaniu ok 3-4h samochód normalnie odpalił, kontrolka się nie świeciła ani nic. Po ponownym odpaleniu znowu zaświeciła się kontrolka, obroty zaczęły falować i po kilkudziesięciu sekundach zgasł. Odpaliłem ponownie i to samo. Jutro jestem ugadany na podpięcie go pod komputer ale wiecie może co to może być?
Ząbek
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2004

10 Kwi 2018, 19:31

Ciężko to określić, od świec zapłonowych, przez przepustnicę, jakiś czujnik lub cewki. Diagnoza komputerowa pokaże błędy i łatwiej doszukać się, jak coś to pisz jak będziesz miał błędy.
gber44
 

11 Kwi 2018, 07:58

Po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd związany z przepustnicą. Wyjął wtyczkę, popsikal ale po odpaleniu znowu ten sam błąd wyskoczył. Ujechalem z pół kilometra i zapaliła mi się kontrolka samochód z kluczem i max ile dało się jechać to 40km/h. Wyłączyłem i odpaliłem od nowa silnik i samochód śmiga jak dawniej. Wg niego będzie to przepustnica do wymiany. Koszt używanej ok 400zl + robota
Ząbek
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2004

11 Kwi 2018, 19:58

Wracając do tematu to ja na necie używane przepustnice znalazłem do 120zl maks. A oni mi powiedzieli ok 300-400zl. A przecież chyba ich by się niczym nie różniła od tych co są na necie.... Chyba niezła przebitka z ich strony.
Ząbek
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2004

11 Kwi 2018, 20:50

Cóż, oni kupują części to i naciągnęli sobie wartość tej części by na niej zarobić, niestety tak to z warsztatami..
gber44
 

12 Kwi 2018, 14:02

Dla upewnienia byłem dzisiaj u jeszxze jednego elektromechanika. Wyskoczył mu ten sam błąd związany z przepustnicą. Najpierw to on chce wszystko wyczyścić i może pomoże. A jak nie to wtedy wymiana. Nie spodobał mu się fakt taki iż po odkręceniu korku od wlewu oleju samochód prawie zgasł. Mówił że powinno to tak mniej więcej wyglądać w samochodach ale u mnie aż zabardzo śsie. Przyłożył rękę zamiast korku i rzeczywiście nawet widać to było. Po zdjęciu auto prawie gaslo. Mówi że z silnikiem na 99% nic nie jest raczej ale nie powinno tak być
Ząbek
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kontrolki samochodowe - sprawdź co oznaczają
    Każdy kierowca zna temat kontrolek które wyświetlają się na desce rozdzielczej (liczniku) przed każdym odpaleniem silnika. Nie są to jednak wszystkie kontrolki które możemy zobaczyć na naszym liczniku. Większość ...

13 Kwi 2018, 06:05

To raczej jest normalne w autach bo każde auto ma tam ustalony przepływ powietrza przez dolotowy układ i po okręceniu korka wlewu oleju to będzie zassysane powietrze, więc dla silnika to ciężej i dlatego obroty spadają do niższych.
gber44
 

13 Kwi 2018, 08:34

gruber99 Dziękuję Ci Bardzo za pomoc. Za tydzień mam nadzieję będzie auto zrobione, także napiszę tu jeszcze co z nim było nie tak.
Ząbek
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2004

13 Kwi 2018, 16:02

Witamy. Czy oby n a pewno to zasysanie korka nie jest za mocne ? Czy bagnet można swobodnie wyjąć na pracującym silniku ?
Ople z silnikiem 1.6 mają spore problemy z membraną odpowietrzającą w pokrywie zaworowej. Błędy przepustnicy mogą występować właśnie z tego powodu. W internecie ten temat jest dobrze znany pod hasłem "membrana odmy opel"
Zapraszamy.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

13 Kwi 2018, 19:04

Bagnet da się spokojnie wyjąć, natomiast bardzo ciężko odkręca się korek od wlewu oleju. Naprawdę trzeba użyć sporo siły żeby go otworzyć bo tak śsie że są z tym problemy. No i jadąc przed chwilą zaswiecil mi się żółta kontrolka (konewka) czyli niski stan oleju. Już sie naprawdę zaczynam bać że coś jest z silnikiem nie tak... . :/ Odczekam do rana i sprawdzę stan oleju
Ząbek
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2004

13 Kwi 2018, 20:54

Lub też awaria czujnika oleju.
gber44
 

15 Kwi 2018, 11:37

Odstawiam go we wtorek do mechanika i mam nadzieję że wszystko będzie okej, bo na mocy też stracił trochę. Napiszę na tygodniu co i jak
Ząbek
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2004

20 Maj 2018, 13:32

Uszkodzona była membrana odmy pokrywa zaworów. Teraz z samochodem jest wszystko okej
Ząbek
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2004