REKLAMA
Dzień dobry
Zamieszczam post, ponieważ mam problem z moją Astrą J. Samochód gaśnie na zimnym silniku, po wciśnięciu sprzęgła oraz wrzuceniu na luz. Najczęściej dzieje się to na zimnym silniku, sporadycznie na ciepłym. Astra posiada instalację gazową, objawy wskazane przeze mnie pojawiają się na benzynie, jak i na gazie.
Może na początku napiszę jaki to silnik itd.
Opel Astra J 2010 r
Instalacja gazowa AG
Silnik: 1.6 A16XER
Przebieg: 90 000 km
Olej silnikowy: 5W40
Jak wygląda gaśnięcie samochodu. Jadąc samochodem powiedzmy na 3 biegu obroty powyżej 3 tyś. wciskam sprzęgło- obroty spadają poniżej 1 tyś. i samochód gaśnie. Gdy samochód stoi na luzie- wciskam pedał gazu, aby np. osiągnąć obroty powyżej 3 tyś., trzymam w takiej pozycji ok 3 s. następnie puszczam gaz i samochód także gaśnie. Nie wiem co jest powodem.
Teraz napiszę co mechanicy robili z tą przyczyną.
Na początku były sprawdzane świece- oczywiście są w porządku.
Filtr powietrza także jest ok.
Cewka była podmieniana z innego samochodu- także nie było poprawy.
Następnie sonda lambda- także nie przyniosło efektu poprawy.
Przepustnica była sprawdzana, czyszczona, była również podmieniana z innej Astry J, także były takie same objawy.
Silniczek krokowy- był sprawdzany i mechanicy mówili, że jest dobry.
Mechanicy sprawdzali ogólnie, czy nie są poprzerywane kabelki, czy nie ma jakiegoś przebicia i wszystko jest ok.
Samochód był podpięty pod komputer i nie ma żadnych błędów.
Mechanicy już nie wiedzą co jest przyczyną takiego zachowania.
Samochód ogólnie zrobił się mułowaty.
Może ktoś z was wie co może być błędem. Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.