Astra II czy Civic VII czy Accord VI (12-13 tys zł )

13 Sie 2013, 23:40

Witam serdecznie :)
jako że niezbyt się znam na motoryzacji zwracam sie do was z prośba o porady i wskazówki co do kupna ktoregos z tych trzech modeli, raczej inne definitywnie w grę nie wchodzą. Silnik benzynowy w przedziale 1.6-1.8 do zagazowania. Trasa to głownie miasto , wypady na weekend (po 100km ) Jestem młodym kierowcą , lubię dynamicznie jeździć, przyspieszać - wiadomo jak to młoda osoba.
Do kupna którego samochodu przymierzalibyście się na moim miejscu ? Jak to teraz wygląda na rynku , giełdzie?
Dzięki z góry za sugestie
mariuszaj
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: brak

14 Sie 2013, 02:11

Teraz sadzę że odezwie się kilka osób i każdy będzie miał inne zdanie. Na Twoim miejscu żeby nie było że kocham JDM proponuje sie przejechać astrą i hondą. Moje zdanie jest takie jeżeli jesteś zdecydowany konkrenie na te auta, jeżdzisz dosyć dynamicznie to bedziesz kręcić silnik po obrotach więc wybierz firmę która ma doświadczenie w silnikach wiertarkowych.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Sie 2013, 14:36

przepraszam , nie zrozumiałem ostatniego zdania :(
Honda jeszcze nie jeździłem, ostatnio przejechałem się astrą 1.6 bodajże i na drugim biegu dosyć fajnie go przyspieszało na wysokich obrotach do 100km/h. Jestem dosyć zielony i prosiłbym o konkretne opinie , bo z tego co widzę to za hondą musiałbym trochę pojeździć(tzn, nie ma jej w rejonie) i fajnie by było przymierzać się z góry do kupna konkretnego modelu.
mariuszaj
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: brak

14 Sie 2013, 14:42

Jak astra Ci sie jezdziło ok to hania bedzie jeszcze fajniej :) biorac pod uwage taka sama pojemnosc i mase auta. Chodzi o silniki ze zmiennymi fazami rozrządu jakie ma Honda. W tym budzecie jednak łatwiej bedzie znaleźć astre.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Sie 2013, 15:12

a jest sens uściślać poszukiwania do jednego modelu jednej marki , czy rozgladac sie i za accord i za civic i? W tym przedziale cenowym widze , że rocznik ok.2002 wyłapie i civic i accord, wszystkie widze sprowadzane, troszkę się obawiam , że ktoś mi wciśnie rozpadającego się grata z komisu.
mariuszaj
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: brak

14 Sie 2013, 16:38

1 sprawa-przejedź się każdym z nich, jak już będziesz wiedział w którym się najlepiej czujesz to zrób sobie listę od najfajniejszego do najgorszego, jeśli wpadną Ci w oko tylko 2 -szukaj wśród tych dwóch. Przy takim budżecie elastyczność w postaci większej ilości marek czy modeli może wyjść tylko na plus, bo zwiększasz szanse znalezienia dobrego egz. Jak ograniczysz do jednego modelu, jeszcze zaczniesz wybrzydzać że kolor czy wyposażenie nie do końca Ci leży, to możesz łatwo wtopić kasę, o co na polskim rynku nie trudno.
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

14 Sie 2013, 19:12

Mazde 3 z silnikiem 1.6 benzynowym dorzuc do listy. Masz tez do wyboru 1.6 diesla PSA francuskiego pod maską, ale to jednostka dla cierpliwych po pzrebiegu 200tys bedzie co robić.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Sie 2013, 19:53

Zbliża się 120 000 km i poza osłoną katalizatora nic w tym straszym 1.6 HDI nie robiłem a samochód od nowości, racja po 240 000 km trzeba wymienić w nim rozrząd.
Zresztą widziałem parę 1.6 HDI po 350 000- 400 000 km bo mam w rodzinie handlarza i sprowadza m.in taksówki z Francji czy Hiszpanii i najczęściej poza regeneracją wtrysku-dwóch co kosztuje niecałe 300 zł za sztukę turbina często siada ale też do drogich nie należy.
Poza tym ten silnik jest stosowany wszędzie, od Mini po Volvo S80.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Sie 2013, 01:23

Z tego co widze na allegro jest większość honda civic coupe w tych wymaganiach które ja podałem.
Mają one silniki 1.7
a) 120 km
b) 125 km
Czym one się różnią ? Czy to są VTEC ? Czy również dobrze się je gazuje (lpg) ?
mariuszaj
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: brak

19 Sie 2013, 14:51

Jeśli mówimy o Civicu VII gen. To :
Silnik 1.7 ( 125 KM ) to VTEC
120 KM nie jest nim.
pio9941
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 01 10 1994
Auto: Fiat Seicento
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001