Obydwa auta mają bardzo dobre prowadzenie. Jednak Focus prowadzi się najlepiej ze wszystkich kompaktów, lepiej nawet niż Audi A3. Fordowi udało się zrobić bardzo udane zawieszenie.
Focus jest ciekawszy stylistycznie zarówno z zewnątrz, jak i w środku. Co do silników, to wygrywa Astra, bo ma silniki ISUZU. Silnik 1.7 DTI ma maksymalnie bodaj 82 KM, co mocą nie powala, ale sprawnie radzi sobie z autem. Odczuwalna jest też niestety turbodziura, zresztą tak jest w wielu turbodieslach z tych lat.
Focus ma dobre silniki 1.8 TDDI, dopiero później weszły nowsze jednostki TDCI, które mają lepszą kulturę pracy i większą moc, ale są czułe na jakość paliwa. Pod względem awaryjności bardziej pewny będzie diesel Opla.
Nie wierz w mity, że Astry gniją. Jak auto było bite to będzie rdzewieć, ale jak wszystko jest OK, to nie ma prawa.
Rozsądek podpowiada Astrę, ale serce Focusa. Czyli jak to w życiu
![Laughing :lol:]()