Astra III 1.7 CDTI - Głośna praca silnika

09 Maj 2011, 17:21

Witam.
Mam następujący problem, otóż jak powiedział jeden mój znajomy silnik w mojej Astrze chodzi jak traktor :/ . Konkretnie wygląda to tak, po pierwsze: głośny gwizd podczas (coś jakby turbina) przyspieszania i odpuszczania gazu (szczególnie przy zimnym silniku), po drugie: podczas przspieszania słychać taki warkot silnika podobny do tego jaki wydają samochody z dziurą w tłumiku albo stuningowane, tylko, że dźwięk ten pochodzi raczej z przodu samochodu i po trzecie: głośny metaliczny dźwięk podczas delikatnego przyspieszania i przy puszczaniu gazu,(przy mocniejszym wciśnięciu gazu nie słychać go, natomiast słychać jeszcze podczas zmiany biegów przy ostrzejszej jeździe). Trochę tego jest ale mam przeczucie i trochę też nadzieję, że to wszystko jest wynikiem jakiejś jednej nieodgadniętej niesprawności.
Byłem u trzech różnych mechaników i wszyscy mówią, że wszystko jest ok :?
Błędów żadnych nie wyświetla, auto w miarę się zbiera, nie kopci. Turbina sprawdzana, wtryski sprawdzane, kompresja sprawdzana, wszystkie parametry podobno w normie. Myślałem, że może to jakaś nieszczelność, ale wg mechanika podobno komputer by to wykrył. Sprawdzałem w kanale (przyznam, że trochę pobieżnie bo nie chciało mi się odkręcać osłony od silnika) czy nie widać gdzieś jakiejś dziury lub czegoś podobnego ale nic nie znalazłem.
Co to może być, pomóżcie.
ArtiG
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Piekary Śląskie

09 Maj 2011, 17:44

Moze katalizator sie sypie? Albo rozrzad zle ustawiony, chociaz, to by swistu wtedy zadnego nie bylo.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

09 Maj 2011, 20:42

Co do hałasu metalicznego to może być oznaka kończącego się koła dwumasowego.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

09 Maj 2011, 22:58

Czimi napisał(a):Moze katalizator sie sypie? Albo rozrzad zle ustawiony, chociaz, to by swistu wtedy zadnego nie bylo.

Rozrząd wymieniałem niecały rok temu i po wymianie nie było żadnych problemów, zaczęły się jakieś pół roku temu... katalizator? mam 150 tys km przebiegu, myślisz, że już by sie skończył katalizator?... chociaż, ja rzeczywiście stawiam (mogę się mylić) na jakąś usterkę w układzie dolotowym, wydechowym, tylko nie potrafię jej znaleźć :sad:

arciasty napisał(a):Co do hałasu metalicznego to może być oznaka kończącego się koła dwumasowego.

O jasny gwint, no to mnie zmartwiłeś teraz :sad: , a jakie są jeszcze objawy kończącej się dwumasy? Biegi wchodzą bez problemów, może czasem jedynka nie wskoczy za pierwszym razem ale to raz na jakiś czas, przy zmianie biegów nie szarpie prawie wcale (nie na tyle żeby zwróciło to jakąś moją szczególną uwagę) zmienia biegi dość płynnie, sprzęgło nie drży zbytnio, a ten metaliczny hałas to przypomina takie klepanie jakby zaworów... myślisz, że to dwumasa???
ArtiG
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Piekary Śląskie

10 Maj 2011, 11:12

Moze byc tez kolektor wydechowy, czy jego uszczelka, najlepiej przy pracujacym silniku sprawdzic skad te odglosy dochodza.

Nie wiem ile katalizator wytrzymuje, moj ojciec kiedys kupil Corse w salonie, wydech sie rozsypal przy 60k km, silnik korkowy tez szybko padl, jakos rowno po 2-letniej gwarancji, i powiedzial ze to jego 1-szy i ostatni samochod z salonu.

Jak mowisz ze ten dzwiek metaliczny to jakby klepanie zaworow + do tego silnik chodzi jak traktor, a z cala reszta jest teoretycznie ok, to sprawdz na postoju skad ten odglos dochodzi, naprawde nikt tutaj wrozka nie jest i nie jest w stanie za ciebie tego sprawdzic, moze faktycznie masz rozrzad do wyregulowania.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

10 Maj 2011, 22:27

Rozumiem, że nikt wróżką nie jest, niestety ciężko mi zlokalizować miejsce skąd te odgłosy dochodzą, myślałem, że może ktoś już miał podobny przypadek... no cóż, sprawdzę chyba ten rozrząd i przyjrzę się jeszcze raz wydechowi i kolektorowi.
Dzięki za sugestie.
ArtiG
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Piekary Śląskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Camry z klocków Lego
    Australijska Toyota pokazała w Melbourne pełnowymiarową replikę Camry nowej generacji zbudowaną w całości z klocków Lego. Samochód stworzył Ryan McNaught przy użyciu 500 tys. elementów. Toyota Lego Konstrukcja ...

11 Maj 2011, 00:34

To spójrz jeszcze na sprzęgiełko koła pasowego alternatora. Zużyte potrafi niesamowicie hałasować.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

07 Wrz 2011, 21:08

Witam od dwóch miesięcy borykam się z tym samym problemem co opisywany wyżej w postach... proszę o pomoc i może jakiś kontakt z użytkownikiem ArtiG czy rozwiązał już problem ?
pozdrawiam
wlodim
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: astra H

29 Lut 2012, 19:43

Witam
czy ktoś uporał się z głośną pracą silnika w oplu astra
jareckiyo
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 15 06 1995
Auto: Opel astra 1,7cdti

15 Lip 2012, 23:18

A próbowaliście może profesjonalnego wygłuszania silnika w serwisie sztukawyciszania? Z tego co pamiętam to mój znajomy ze studiów robił coś takiego w tym warszawskim serwisie.
jędrekAS
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 15 04 1999

17 Mar 2013, 00:06

Witam forumowiczów, z powyższym tematem borykam się również od kilku tygodni. Problem w tm, że jestem od tego czasu właścicielem merivy. Boję się, że ktoś mi wcisnął grata. Auto na biegu jałowym pracuje dobrze, natomiast przy przyspieszaniu pojawia się dźwięk rodem z "Ursusa". Temat trochę zanika po porządnym rozgrzaniu silnika. Proszę o pomoc,
filemon1
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: opel meriva
Silnik: 1,7cdti
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

17 Mar 2013, 11:28

Luz zaworowy należy sprawdzać i regulować co 150 tyś km.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Mar 2013, 12:24

Nie dodałem, że dziwny dźwięk pojawia się jedynie przy przyspieszaniu pod obciążeniem w czasie jazdy w zakresie obrotów ok. 1500- 2500/min. Na biegu jałowym nawet przy obrotach ok. 4000 silnik pracuje równo. Tak jak wspomniałem wcześniej rozgrzany (wczoraj go trochę przegoniłem) pracuje jak ta lala.
filemon1
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: opel meriva
Silnik: 1,7cdti
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

18 Mar 2013, 13:43

Dwumas też potrafi się tłuc,niestety ,to raczej będzie przyczyną.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

26 Sty 2014, 15:11

Mam ten sam problem ,ale zauważyłem psikając samostartem przy kolektorze nagly wzrost obrotów (nieszczelność układu)i po nagrzaniu dziwne syczenie ,na zimnym silniku w zakresie obrotów 1500-2000 katastrofa głosny metaliczny dzwięk Pytanie czy nieszczelność układu dolotowego może być tego powodem?
krystian1976
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 10 04 1993
Auto: opel
Silnik: 1.7 cdti 101 km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005