Astra J 1.6, 115KM - skok obrotów + dym z rury wydechowej

20 Kwi 2022, 09:14

Cześć wszystkim ;)
Mam do was małe pytanko odnoście mojego samochodziku, otóż:
od, bodajże 2 tygodni, zaczęły się problemy z samochodem. Na początku pojawiły się skoki obrotów. Wygląda to tak, że przy zatrzymywaniu się i zmianie biegu, szczególnie na luz np. w korku, przed światłami czy na parkingu auto lubi sobie podbić obroty, różnie raz do 2000 raz do 3000 a innym razem w ogóle. Brzmi to jak by takie dodawanie gazu na luzie. Dodam tylko że przy odpaleniu auta wskazówka na obrotomierzu nie faluje, trzyma się cały czas jednego poziomu. Tu należy zwrócić jeszcze uwagę na to że dzieje się tak przy rozgrzanym silniku, jeśli autko dłużej pochodzi. Bo nigdy nie przytrafił mi się, przez te 2 tygodnie taki kłopot jak dojeżdżam do pracy, jakieś 3,5km.

Drugi z problemów jaki pojawił się również niedawno to dymienie z wydechu, takie dość obfite bym powiedział. Za pierwszym razem pojawiła się taka biała chmurka dymu po porannym odpaleniu auta po 2/4sekundach przestało. Później problem ten pojawiał się już na trasie i również występuje w momencie gdy auto pochodzi dłużej. Ostatnio jak robię trasy tak po 60km w jedną stronę to z raz się przytrafi taka sytuacja że z wydechu poleci dymek, tak biały, biało/niebieski a auto na moment tego dymienia robi się takie zmulone, gdy dymienie ustaje, też tak po 3/4 sekundach auto wraca na normalne tory jazdy. Dodatkowo słychać coś tak jakby z silnika, jak zaczyna dymić, ale tego zbytnio pewien nie jestem bo się nie wsłuchałem zbyt dokładnie.

Już po zauważeniu tych usterek, wymieniałem olej, bo była jego kolej ;) no i uzupełniałem płyn chłodniczy bo też już był poniżej poziomu minimum.
Od tej wymiany zrobiłem już jakieś 100km i nie zauważyłem spadku poziomu zarówno oleju jak i płynu chłodniczego, również na warsztacie nie zauważyli jakichś wycieków. Jedyne co wyszło to jeden błąd na komputerze gdyż zapaliła mi się lampka check engine, tylko w tej chwili nie mogę sobie przypomnieć dokładnie jaki(coś po głowie chodzi mi: P1040.) chyba odpowiadał m.in za EGR. Błąd został wykasowany ale w zasadzie nic się nie zmieniło, a nawet się nie spodziewałem że coś to da :)

Oczywiście zamierzam się udać z tym do mechanika, ale pierwsze chciałem zapytać was o opinie co to może być waszym zdaniem. Żeby w razie czego wiedzieć jak rozmawiać już z mechanikiem w warsztacie
Z góry dzięki za odpowiedzi. Jeśli coś to dopytujcie, będę się starał uzupełniać informacje ;)
Daniel512
Nowicjusz
 
Posty: 3

20 Kwi 2022, 09:40

Obserwuj płyn chłodniczy czy go nie ubywa. Biały dym najczęściej to przedostawanie się go do komory spalania przez uszczelkę pod głowicą. W przypadku falowania obrotów warto sprawdzić szczelność dolotu i przepływomierz powietrza. Zawór EGR powinno się wyczyścić i sprawdzić czy funkcjonuje prawidłowo.

Zapisz sobie błędy które pojawią się przy kolejnym odczycie bo to zawsze przydaje się się w późniejszej diagnozie.

Silnik ma zamontowaną instalację LPG czy masz tylko benzynę?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10111
Zdjęcia: 35

20 Kwi 2022, 09:53

Sprawdzić poprawność działania zaworu odmy .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4924
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Kwi 2022, 10:06

Tylko benzyna
Daniel512
Nowicjusz
 
Posty: 3

18 Sie 2024, 21:00

Mam wlasnie ten sam problem te same objawy co to moze byc za usterka? Bo silnik chodzi jakby zaraz mial sie rozsypać
Lakiluk123
Nowicjusz
 
Posty: 3

19 Sie 2024, 18:25

Lakiluk123 napisał(a):Mam wlasnie ten sam problem te same objawy co to moze byc za usterka? Bo silnik chodzi jakby zaraz mial sie rozsypać


O Panie temat odkopany :D
Ale... U mnie to była nieszczelność w pokrywie zaworów dostawało się do silnika po prostu "lewe" powietrze(tak wyszło na diagnostyce auta w Bosh Serwis). Wymiana pokrywy zaworów pomogła i od tamtej pory objawy ustały i nie wróciły i samochodzik jeździ do teraz. Jeśli dobrze pamiętam to wymiana pokrywy na zamiennik( nie oryginał) kosztowała mnie wtedy 1800zł.
Daniel512
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nadwozie koncepcyjnej Kia Sportspace
    W przeciwieństwie do klasycznych pojazdów typu kombi, station wagon czy nawet shooting brake – Kia Sportspace wyróżnia się zdecydowanie odmienną i wyszukaną architekturą w stosunku do tradycji. Wydłużoną ...

19 Sie 2024, 20:02

No to super ze sie udalo znaleźć przyczyne lecz kosztowna sprawa ja bede raczej mial to samo zapewne... ale tez widze uszczelnienie walu korbowego poszlo bo kolo zasmarkane olejem :x ja mam opla w gazie i nie wiem czy tez egr nie jest zapchany... Jednym słowem auto jak chodziło elegancko w pol godziny zamienilo sie w chodzący złom masakra tez moja wina bo nie mialem czasu zajrzec do niego.. :? :? :? :?
Lakiluk123
Nowicjusz
 
Posty: 3

19 Sie 2024, 20:29

A jezeli chodzi o pokrywe to przeglądałem neta i nowa oryginalna z uszczelka i śrubami 750zl :o
Lakiluk123
Nowicjusz
 
Posty: 3

20 Sie 2024, 06:59

Pokrywę można regenerować. Koszt dużo niższy. Tak naprawdę to dokładnie chodzi o zawór odmy . Jest na necie dużo o tym . Są manuale , instruktaże , filmy .....
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4924
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna