Astra Podczas jazdy zapala sie pomarańczowa kontrolka

06 Lut 2008, 20:14

Witam. Mam problem z moja astrą(silnik 1.6 ecotec. ) Podczas jazdy zapala sie pomarańczowa kontrolka sygnalizująca usterkę silnika i auto gaśnie. Dzieje się to zazwyczaj przy dobrze zagrzanym silniku. Poza tym silnik pracuje nierówno(moim zdaniem) i jest dosyć "zmulony". Prosze o poradę co mógłbym zrobić we własnym zakresie. Z góry dziękuje.
wiedzmin168
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 06 Lut 2008, 21:13

    We własnym zakresie możesz sprawdzić czujnik temperatury komputera,jeżeli wiesz jak to zrobić.Ewentualnie możesz spróbować podmienić z takiego samego samochodu,jeżeli masz możliwość.A dlaczego?Można podejrzewać,że podaje on do komputera fałszywe odczyty temperatury - przy dobrze nagrzanym silniku,podaje za małą temperaturę i komputer odpowiednio wzbogaca mieszankę,co powoduje zalewanie silnika,a to z kolei prowadzi do jego nierównej pracy.
    Problemem może tez być sonda lambda,czujnik prędkości pojazdu i inne czujniki.
    Najrozsądniej byłoby podłączyć samochód do komputera i odczytać błąd.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    06 Lut 2008, 21:28

    Do sprawdzenia tego czujnika potrzebne mi będą jakieś dane o ile dobrze sie orientuje. A co sądzisz o silniku krokowym? Pozdrawiam i dzięki.
    wiedzmin168
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    07 Lut 2008, 19:10

    Żeby sprawdzić czujnik temperatury,musisz znać jaki opór daje przy danej temperaturze.Co do czujnika prędkości,musisz znać ile podaje volt,przy odpowiedniej prędkości.Tak samo sonda lambda.Myślę,że najprościej będzie,jeżeli poprostu podłączysz ECU pod komputer.Chyba,że chcesz sprawdzić to sam,to musisz poprostu poszukać jakie wartości mają odpowiedmie czujniki.Jest z tym troszkę grzebaniny,ale jest to do sprawdzenia.
    Co do silniczka krokowego - przy jego awarii,raczej nie zaświeca się kontrolka.Ale jego awaria może spowodować złe odczyty innego czujnika.Tak więc silniczek krokowy tez możesz sprawdzić.Nie jest to takie trudne.Wykręcasz go,chowasz trzpień do końca i przekręcasz stacyjkę.Trzpień powinien wysunąc się do pozycji w której był zanim go wkręciłeś do końca.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    07 Lut 2008, 20:03

    Dzięki za porady. Spróbuje sam zadziałać na początek. Pozdrawiam.
    wiedzmin168
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
      Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...