Audi 80 b3 1,8 benzyna- niedogrzanie silnika i słabe ogrzewa

07 Sty 2009, 16:39

witam! podczas postoju silnik w moim samochodzie osiąga od 80 do 90 stopni C. Podczas jazdy natomiast do 70 stopni maksymalnie,im dłuższa trasa tym niższa temperatura silnika i bardzo słabe ogrzewanie (chłodne).
Jeśli ktoś może mi pomóc, proszę o poradę .Pozdrawiam
piotr76
Nowicjusz
 
Posty: 17

07 Sty 2009, 17:31

Moim zdaniem to typowy objaw rozszczelniającego się termostatu.
premier00
Początkujący
 
Posty: 89

07 Sty 2009, 18:46

włożyłem termostat do gorącej wody i zachowywał się prawidłowo,po wychłodzeniu zamykał się.Ale dzięki za radę.
piotr76
Nowicjusz
 
Posty: 17

07 Sty 2009, 18:59

Nie szkodzi, wystarczy, że 1mm sie nie domyka i jest słabo. Ja sprawdzałem inaczej, a mianowicie: są 2 grube weze , ktore prowadza ciecz chlodzaca (przy chlodnicy, jedna wyżej druga niżej), po uruchomieniu silnika na troche, jezeli obie grzały sie na raz to termostat sie nie domyka. Powinna najpierw 1 byc ciepla a pozniej 2.
premier00
Początkujący
 
Posty: 89

07 Sty 2009, 20:20

domyka się do końca ,a odnośnie węży to górny szybciej się nagrzewa niż ten dolny który idzie od termostatu ale ile póżniej to nie wiem ,nawet mam zakrytą całą chłodnice i bez zmian. Przepłukałem cały układ chłodzenia specjalnym specyfikiem przeznaczonym do tego a poto żebym miał lepsze ogrzewanie bo słyszałem że zapychają się nagrzewnice ponieważ są ułożone w pionie , ale to płukanie pogorszyło bo jeszcze bardziej się nie dogrzewa silnik. Wymienie jeszcze na nowy termostat może to pomoże. Pozdrawiam
CZY PRZYCZYNĄ MOŻE BYĆ USZCZELKA POD GLOWICĄ?
piotr76
Nowicjusz
 
Posty: 17

07 Sty 2009, 20:47

na bank teromstat do wymiany, sam miałem identyczne obiawy i po wymianie jest git.
deathringer
Nowicjusz
 
Posty: 27

07 Sty 2009, 20:59

Wymienie ,dzięki za radę mam nadzieje że to pomoże na 100%
POZDRAWIAM
piotr76
Nowicjusz
 
Posty: 17

07 Sty 2009, 21:20

Ja nie chciałbym czegos narzucać, najlepiej jak udasz sie do dobrego i zaufanego mechanika, On najlepiej powinien doradzic i pomóc. Powodzenia i pozdrawiam
premier00
Początkujący
 
Posty: 89

08 Sty 2009, 20:54

Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy aut wymieniłem termostat na nowy i efekt jest teraz, silnik się dogrzewa, a co do ogrzewania w środku to lipa chyba będę musiał wymienić nagrzewnice, chyba że ktoś ma pomysł na przeczyszczenie nagrzewnicy. DZIĘKI POZDRAWIAM
piotr76
Nowicjusz
 
Posty: 17

02 Sty 2010, 16:32

Mam znajomego który się nie raz bawi. Nagrzewnice rozbiera i ją czyści chodź nie powinno się tego robić i jest git. Tylko ze dużo zabawy jest z tym...
KINIU
kiniu
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Września

02 Sty 2010, 17:54

Żeby wyczyścić nagrzewnice odłącz obydwa węże które do niej prowadzą i przepłukaj wodą pod ciśnieniem lub uzyj kompresora. Ale najpierw sprawdź czy oba te wężyki są gorące - bo jeśli tak to nagrzewnica jest ok a problem tkwi ze sterowaniem ciepłym powietrzem (jakaś klapka się zacieła i jest cały czas zamknięta).
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Wrz 2010, 14:37

Może być jeszcze taki problemik . Pompa wody . Jesli silnik łapie normalną temp ok 90st to czujnik ok . jesli przewód zasilający(dolny) duży obieg tj od termostatu na chłodnicę robi się ciepły przy około 84* to termostat działa ok . Jesli tak jak kolega powyżej słusznie radzi płukając nagrzewnice pod cisnieniem wodą chociażby z kranu z powrotu nagrzewnicy cieknie woda całą srednicą to nagrzewnica ok . Sprawdz zakładając przewód zasilający z silnika na nagrzewnicę a powrotny zdejmij i sprawdz czy przy wolnych obrotach jest pełen przepływ . Jesli leci jak u mnie kropelkami lub małą strużką to coś z ciśnieniem z pompy. Powinno ciec całą rurą :-) Pozdrawiam
CHILON-CH
CHILON-CH
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: BEZWOLA