Audi 80 ...Co może być przyczyną??

13 Wrz 2007, 16:52

Witam wszystkich.
Mam Audi 80 rok prod.1987, silnik 1.8 na wielopunktowym wtrysku. Otoz od jakiegos czasu auto jakby stracilo moc. Bylem co prawda na ustawianiu gazu ale na nic sie to zdalo. Filterek od gazu rowniez zostal wymieniony i nic... Wie ktos moze jakie moga byc przyczyny?? Dodam ze swiece byly wymieniane jakis miesiac temu.
Pozdrawiam.
szaman123q
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Zamość

13 Wrz 2007, 22:20

:shock: Pozostały jeszcze kable WN i filtr powietrza... :wink:
...czy wypada tak napadać...?
kardio
Początkujący
 
Posty: 183
Miejscowość: Chrobrego.

14 Wrz 2007, 08:39

A moze to być sprzęgło :lol:
Tylko na gazie masz ten problem ?
wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
turbojajko
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 136

14 Wrz 2007, 16:09

Na benzynie jest to samo. Padaczka. Tez zastanawiałem sie czy to przypadkiem nie kable i chyba trzeba bedzie to sprawdzic. Filtr niedawno wymieniałem. Bez mechanika sie chyba nie obejdzie. Dzieki za info.
szaman123q
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Zamość

14 Wrz 2007, 17:02

:shock: Akurat do wymiany kabli WN mechanik chyba niepotrzebny...? :D
...czy wypada tak napadać...?
kardio
Początkujący
 
Posty: 183
Miejscowość: Chrobrego.

14 Wrz 2007, 17:12

do kabli nie koniecznie :wink: ale na diagnostyke do znajomego i tak musze podjechac. Dochodzi do tego bicie na kierownicy. Qrde chyba lepiej puscic w swiat to autko ale za bardzo sie przywiazalem... Ajjj sentymenty :cry:
szaman123q
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Zamość

29 Wrz 2007, 17:45

Moze to tez byc moduł ?!
hayabusa i audi 80 cupe quatro sa boskie
adik
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: koszalin

30 Wrz 2007, 15:15

:shock: 8) szaman123q: mógłbyś napisać o instalacji - masz sekwencyjną, czy "zwykłą", taką dla monowtrysku?
...czy wypada tak napadać...?
kardio
Początkujący
 
Posty: 183
Miejscowość: Chrobrego.

05 Paź 2007, 12:13

...no i tu sie zaczyna problem... bo szczerze mowiac sam nie wiem jaka mam. Ale wydaje mi sie ze to zwykla instalacja. Nie sekwencyjna. Jesli ma to jakies znaczenie to regulacja mieszanki jest reczna, sruba ktora jest na przewodzi prowadzacym od parownika do wtryskow (?) Nie wiem czy dobrze napisalem bo zielony jestem w tych sprawach.
szaman123q
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Zamość

05 Paź 2007, 13:58

8) Śruba, o której piszesz, jest do "ilości gazu" ze zbiornika do reduktora. Zbyt wykręcona - daje bogatą mieszankę gaz/powietrze i to powoduje, że silnik jakby "słabnie". Możesz - zaznaczając punkt na wierzchu tej śruby - wkręcać ją, licząc obroty. Następnie wykręcić półtora obrotu, odpalić silnik i zobaczysz, jak jest.
Inną przyczyną pogorszonej pracy silnika mogą być zesztywniałe membrany w reduktorze - jeśli ma on już kilka lat i duży, powyżej 80tys km przebieg. Nie napisałeś, czy wymieniłeś kable WN? Regulację mieszanki wykonuje się pokrętłem umieszczonym na reduktorze, ale sam lepiej tego nie rób... :wink:
fordon
 

05 Paź 2007, 19:26

Przewodów WN nie wymienialem, a membrana tez nie byla wymieniana. I wystarczy sama membrane wymienic prawda?? Niekoniecznie trzeba caly reduktor?? znajomi mowili mi ze byc moze padly samoregulatory hydrozaworow.. Czy to tez moze byc przyczyna??
szaman123q
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Zamość

05 Paź 2007, 19:29

Zapomnialem jeszcze dopisac. Samochod troche szarpie. Moze nie tak jakby sie konczyla beznyna i przerywa ale cos tak jakby go trzymalo, jakby chcial sie wyrwac do przodu ale co chwilke ktos reczny hamulec by zaciagal. Troche to jest meczace i wkurzajace.
szaman123q
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Zamość

05 Paź 2007, 22:41

Skoro jest to Audica na wielopunktowym wtrysku,to nie widzę innej możliwości jak instalacja gazowa sekwencyjna.Troszkę zastanawia mnie ta śruba regulacyjna.Powinien w tym miejscu być silniczek krokowy,którym steruje komputer.I to takie przytrzymanie przez kilka sekund silnika jakby się jechało na ręcznym,nalezy ustawić w komputerze.
Coś mi tu smierdzi ten gaz...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Paź 2007, 08:59

....no wlasnie MotoAlbercik... dla porownania dodam ze mam druga audiczke 1.8 na jednopunkcie, i jak jezdzilem na ustawianie mieszanki to ustawiali mi komputerowo a w tej "zdychajacej" to ustawiaja recznie.
Juz nie mam pojecia co robic, jezdzi bo jezdzi ale nie tak jak powinna.
szaman123q
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Zamość

06 Paź 2007, 09:54

Jak ustawiają ręcznie,to coś mi się zdaje,że ta instalka jest taka zwykła,bez komputra.Czyli,że gazownicy poszli na "wała".Jak masz tam wtrysk wielopunktowy to instalacja musi być sekwencyjna.Jak jest inna,to to auto nigdy nie będzie jeździło tak jak powinno.Ktoś cię tu wpakował w maliny.Pozostaje ci teraz albo jechać do naprawdę dobrego gazownika,który podejmnie sie prawdziwej regulacji tej instalacji,czego nie skazuje na powodzenie,lub wymienić tą instalację na sekwencję.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000