Audi A2 - kilmatronic się nie załącza jaki powód?

23 Cze 2010, 11:29

Witam,
Warszawa I okolice.

wie ktoś jaki powód jest niezałączania klimy...?
byłem w serwisie ale nie za bardzo rozgarnięci mechanicy...
zrobili diagnostyke komputerem i nie sprawdzali nic fizycznie... wymienili mi filtr kabinowy barany i nie odgrzybili szkoda gadać...myslenie maja w d...
błędy z ich diagnostyki to :
710 -

727 -

601 -

600 -

819 - to to podobno czujnik ciśnienia w klimatyzacji koszt 200 zeta już sprawdziłem w aso^^ a może wina elektryki więc można sobie gdybać....

może ktoś facowy chociaż wyjasni co oznaczają konkretnie ..?

sami nie umieli to -->
polecili inny serwis EUro Klima ul szyszkowa 68 pytanie czy takie same osobniki tam pracują?

dzwoniłem tam a typ że mam zostawić samochód i oni sprawdzą i może to trwać cały dzień albo nawet dwa...
a ja k... nie bankomat do wyciągania kasy za nie zrobienie niczego...!!

pytanie czy ktoś u nich był i jakie ma wrażenia po wizycie ...?

jeśli ktoś zna fachowy i szybki serwis klimy to proszę o namiar .

pozdrawiam.
Marinsxx
Nowicjusz
 
Posty: 7

24 Cze 2010, 17:40

A czy ci "mechanicy" sprawdzili wogóle czy klima jest pełna?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Cze 2010, 14:53

Tak,
podobno czynnik jest i instalacja szczelna, a na programie pokazuje że ciśnienie czynnika to 1 BAR ...

to niby za nisko podobno ale nie wiem ile powinno być w klimatyzacji ...

a czujnika ciśnienia klimatyzacji nie wykręcali bo nie mieli nowego aby wymienić...

mam pytanie czy można sprawdzić czujnik czy jest sprawny bez jego wykręcania..??
bo podobno nie mam zaworu bezpieczeństwa przed czujnikiem i czynnik pójdzie w eter...

w jaki sposób działa taki czujnik..? ma membrane ale jak spraawdzić czy działa..?

na oporniku? styku czy czym? kabel do niego jest chyba 3 - pinowy
jak sygnał idzie i gdzie jest drugi koniec ... przy komputrze głównym czy przy sprężarce?

znalazłem w internecie informacje że w audi A4 podobne objawy wyskoczyły i jak wymienił czujnik wszystko wróciło do normy...
tylko czujnik kosztuje 200 + czynnik 50 to już nie mała kwota na eksperymenty...

Podobno piny mogą wypalić się ... takie gadki z ASO dostałem przez telefon heh same gdybania a ja chce konkrety . :cry:
pozdro
Marinsxx
Nowicjusz
 
Posty: 7

25 Cze 2010, 18:17

Skoro klima nabita to moze być ten czujnik - odpowiada on za pomiar ciśnienia w układzie - jesli odczytuje ,że jest za małe nie załączy spreżarki. Radze zacząc od jego wymiany.
Z tymi błędami to nie kumam - ale auto bym podpiął pod komp. i sprawdził klimatronica.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

25 Cze 2010, 18:58

Najpierw trzeba sprawdzić, czy czynnik chłodzący jest na 100% w układzie i jakie jest ciśnienie. Robi się to tak jak wszędzie - podpina się manometr. Czujnik wyłącza klimę jak ciśnienie spadnie poniżej 2,1 bara lub jak wzrośnie powyżej 28 bar.
Są dwa rodzaje czujników - działające na zasadzie stycznika - w czujniku jest membrana, spręzyna i styki. Ilość styków w czujniku jest różna - może być jeden a mogą być cztery. Jeżeli jest jeden, to są dwa piny, a jeżeli są cztery, to jest tych pinów pięć. Żeby sprawdzić taki czujnik, wystarczy wypiąć wtyczkę z niego i założyć mostek na styki w gnieździe - mostkuje się pin 2 z 5 oraz 6 z 1 i 3 ( pinów może być 6, ale tylko 5 jest podłączonych ). Oczywiście jak klima zadziała, to wcale nie oznacza to, że czujnik jest uszkodzony - mogą być uszkodzone przewody, może nie być styku na złączce itd. Taki czujnik należy też sprawdzić podłączając pod niego miernik i azot.
Drugi rodzaj czujników to czujniki działające na zasadzie oporu - zmienia się na nich opór przy zmianie ciśnienia w układzie. Te czujniki mają trzy piny. Odczyt ciśnienia jest realizowany albo przez sterownik klimatyzacji ( jeżeli jest osobny ) albo przez sterownik silnika ( sterownik klimy jest w sterowniku silnika ). Żeby sprawdzić taki czujnik, trzeba podłączyć się pod sterownik klimy lub slnika oraz pod manometry i porównać odczyt czujnika z odczytem na manometrach. Dobry mechanik klimy będzie miał dane techniczne takich czujników i bez problemu może go też sprawdzić wyjmując wtyczkę z czujnika i podać na wtyczkę napięcie zasilania czujnika, masę oraz napięcie wyjściowe przez opornik o odpowiedniej rezystancji, czyli zasymulować sprawny czujnik.
Moja rada - jedz do porządnego zakładu zajmującego się klimatyzacjami. Jak zakład jest porządny, to raz dwa znajdą przyczyne i może nawet na poczekaniu ci to naprawią.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Cze 2010, 13:42

Dzięki za info,
staram się znaleźć taki dobry serwis klimy ale nikt nie jest w stanie mi polecić... :cry:
ze znajomych nikt nie ma takiego problemu bo albo nie mają klimy.., albo nie używają albo mają służbowe samochody heh więc totalna lipa z poleceniem serwisu w warszawie...

muszę albo zaryzykować gdzieś i znowu mnie skasują na kase albo samemu rozwiązać problem....

mam do do wybory ASO Audi diagnostyka - ok 160 zeta nie wiem co w zakres jej wchodzi czy fizycznie też sprawdzają wtedy błędy w tym przypadku czujnik i piny...?

albo jakiś serwis auto klimy ogólny też podobny koszt diagnostyki- bo 150 zeta tylko samochód unieruchomiony na cały dzień albo i dłużej...

co zrobić...??

a i jeszcze jedno pytanko już patrzyłem na interfejsy żeby pooglądać swój komputer samochodowy...tylko nie wiem czy z nich jest jakiś pożytek...??

jedne kosztują ok 150 zł - czy nimi można coś zdziałać...znaleźć błędy i miejsce ich występowania...??

inne 1800 zł tymi to pewnie można prześwietlić auto ale tyle kasy....

POzdro
Marinsxx
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ile pali hybrydowy SUV?
    Za przykład weźmy SUV-y wyposażone w napęd hybrydowy. Auta tego typu są większe niż popularne hatchbacki, a ich masa zdecydowanie przekracza 1,5 tony. Dla wielu mogłoby to zabrzmieć jak recepta na wysokie spalanie i słabe ...

26 Cze 2010, 19:45

Marinsxx napisał(a):a i jeszcze jedno pytanko już patrzyłem na interfejsy żeby pooglądać swój komputer samochodowy...tylko nie wiem czy z nich jest jakiś pożytek...??

Jest i to duzy.
Marinsxx napisał(a):jedne kosztują ok 150 zł - czy nimi można coś zdziałać...znaleźć błędy i miejsce ich występowania...??

Można odczytać błędy wszystkiego (silnik, klima, abs, immobiliser itd.) jesli chodzi o przyczyne danego błędu to już nikt ci tego nie powie jak fachowiec nawet jak kupisz zwykły interfejs za 40zł - wiem bo sam taki sobie kupiłem to pokasujesz tylko błędy itd.- patrz aby miał linie KKL
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Maj 2013, 22:51

I JAK SYTUACJA?

PROBLEM ROZWIĄZANY?

Mam taki sam kłopot. Klima pełna - 530g R134 i klima nie rusza.

Jakieś propozycje, od czego zacząć?

PZDR [email widoczny po zalogowaniu]
steinberg
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: AudiA2

09 Maj 2013, 09:16

zobacz tu to było co za przyczyny mogą być...:
"710 Motor klapy odmrażacza – V107
727 Motor klapy odmrażacza – czujnik pozycji – G135
600 Czujnik pozycji regulatora temperatury klapy motoru – G92
601 nie znalazłem"

jak coś dalej problem,
to daj znać, to może się znajdzie inną przyczynę...

sprężarkę w koreańcu gdzie masz?? tak jak w japończykach na górze...?
Marinsxx
Nowicjusz
 
Posty: 7

09 Maj 2013, 15:47

Nie wiem jak zasymulować pracę czujnika ciśnienia.
Muszę wcześniej sprawdzić czy sprężarka załącza się.
Potem pójdę dalej.

"sprężarkę w koreańcu gdzie masz?? tak jak w japończykach na górze...?"
czy my piszemy o tym samym autku???

AUDI A2 RULEZ
[email widoczny po zalogowaniu]
steinberg
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: AudiA2

10 Maj 2013, 10:24

sorx pomyliło mi się z innym postem, ale odpowiedź jest poprawna...

a zasymulować to nie bardzo można jest wtyczka na 3-piny
Vag-iem można tylko pi x drzwi określić... i sprawdzać pokolei co pod tym błędem sie kryje...

najlepiej umów sie z kimś co ma taki czujnik( a2) i zrób podmiankę... jeśli chcesz sprawdzić bezpośrednio
-jeśli brak takiej możliwości to pozostaje serwis klimy obd zwoń parę o możliwość od reki sprawdzenia przez podmianę powinien ktoś mieć taki czujnik,
podaj im nr tego czujnika , i nie daj sobie kitu wciskać o wyciągnięciu czynnika bo go stracisz etc..

a jak próbujesz załączyć klime to wentylator się kręci... czy nie??
Marinsxx
Nowicjusz
 
Posty: 7