Audi A2/Seat Ibiza III/VW Polo

01 Lis 2011, 22:50

Hej,
w niedalekiej przyszłości planuję zamianę autka. Dotychczas męczyłem Opla Corsę 1.4 w benzynie z '95 r. Jestem studentem, więc szukam małego i w miarę ekonomicznego autka. Na uczelnie jeżdżę tramwajami (ach te korki w Poznaniu...). Auta używałbym tylko na dojazdy na treningi i weekendowe wycieczki. Z racji deficytu czasu wolałbym być spokojny o usterki auta = szukam czegoś mało awaryjnego. Dysponuję budżetem max do 16 tys. zł. Wybrałem spośród wielu kandydatów poniższe 3 modele:

Audi A2 - zdecydowałem się mu przyjrzeć po przeczytaniu paru opinii na autocentrum.pl. Przekonały mnie też rankingi awaryjności, bo A2 przoduje. W środku cieszy klima, automatyczne szyby i inne udogodnienia. Niestety wygląd wg. moich gustów jest minusem.

Seat Ibiza III - najciekawsza sylwetka z zewnątrz. Natomiast trochę ubogo w środku.

VW Polo - wydaję mi się, że coś pomiędzy A2 i ibizą? Nie powala na nogi, ale miałem okazję pojeździć parę miesięcy Passatem i podobało mi się. Poza tym marka VW ma dobrą opinię (za która trzeba nieco więcej płacić).

Co sądzicie o powyższych? Może proponujecie coś innego? Sądzę, że lepszy silnik dla mnie to benzyna, niewielki silnik (max 1.6). Przypominam: budżet do 16 tys.

Z góry dziękuję za pomoc :)!

Pozdrawiam
Pimple
Nowicjusz

Auto: Opel Corsa

02 Lis 2011, 08:01

A2 może być ciężko znaleźć w Twoim budżecie. Z Ibizą może być różnie, ponieważ jest to samochód "porządany" wśród młodych kierowców i można trafić na egzemplarz powypadkowy. Kolego to, że podobała Ci się jazda Passatem to nie znaczy, że Polo jeździ tak samo, to zupełnie różne samochody. Pewnie oglądasz się za Polo w wersji "okular" czyli okrągłe światła z przodu, niestety jest to samochód dosyć awaryjny.

Za 15-16 tys powinieneś znaleźć Opla Astrę II z silnikiem 1.6. Jak dobrze poszukasz to nawet od pierwszego właściciela. Model mało awaryjny i tani w naprawach.
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa