Audi A3 1.9 tdi ciężko pali jak jest rozgrzany

22 Wrz 2012, 00:06

Witam. mam problem a mianowicie moja Audi A3 z 99 rocznika z silnikiem 1.9 tdi 110km AHF ciężko pali na ciepłym silniku. Jak jest zimny odpala bez problemu... czy to wina pompy? jeżeli tak to co można z tym zrobić? Dodam że po odłączeniu kostki od czujnika temperatury silnik odpala...
piotreka3
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 02 11 2009
Auto: Audi A3 1.9 TDI 110KM

23 Wrz 2012, 10:52

Słyszałem już bardzo dużo na ten temat i na temat silników AHF. Najczęstszą przyczyną ciężkiego rozruchu ciepłego silnika są mapy wtrysku w sterowniku <trzeba je wgrać na nowo i można przy tym podkręcić o pare koników autko:)> koszt w granicach 400 złotych, długo to tłumaczyć czemu tak jest ale sprawa wygląda tak: Tdik gdy jest ciepły nie potrzebuje tyle ropy na rozruch żeby zapalić więc komputer gdy silnik jest ciepły podaje do pompy wtryskowej informacje o zmniejszeniu dawki rozruchowej. W jakim celu było to zrobione: w celu odciążenia koła dwumasowego przy rozruchu gdyż silnik startował na mniejszym momencie obrotowym co idzie w parze z delikatniejszym potraktowanie tegoż koła:). Te mapy wtrysku często w tych silnikach sie rozsypują i sterownik wysyła błędne dane do pompy.
Zrób tak jeśli będziesz miał problem z rozruchem zdejm wtyczkę z czujnika temperatury silnika taka niebieska 4ro pinowa wtyczka komputer zastąpi faktyczna temperature silnika wartością zastępczą czyli dużo niższą co spowoduje dłuższy czas wtrysku, jeśli auto zapali od sztycha to jest tak jak pisałem i można to zrobić na dwa sposoby:
-pierwszy kosztowny ale pewny to jest wgranie nowej mapy.
-drugim mniej pewny ale dużo tańszym jest zmiana dawki rozruchowej, posiadam opis całej procedury więc jeśli Cie ona interesuje daj znać podeśle Ci ją.
Pozdrawiam Przemek
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

26 Sie 2013, 10:49

Witam mam taki sam problem jak kolega...czy mógłbym prosić o to procedurę drugiego tańszego sposobu? Dzwoniłem do firmy tuningującej i powiedzieli mi ok. 400zł za te mapy...może uda mi się to zrobić tym tańszym sposobem...z góry wielkie dzięki. POZDRAWIAM.
burza501
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1986

26 Sie 2013, 10:52

Dodam jeszcze tylko, że mój silnik jest 90KM.
burza501
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1986

26 Sie 2013, 11:12

U Ciebie najpierw pasowałoby sprawdzić ustawienie pompy wtryskowej, bo o ile sie nie mylę to powyżej opisany problem nie występuje w 90 konnym TDI:)
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

29 Sie 2013, 16:48

A to , że jak odłączę wtyczkę od czujnika temp. silnika i pali normalnie to nie znaczy, że mam taki sam problem? Czyli najpierw sprawdzić ustawienia pompy wtryskowej?
burza501
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1986
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Największa parada pojazdów elektrycznych
    Uhonorowany wieloma nagrodami Nissan LEAF już drugi raz w 2012 roku został wpisany do księgi rekordów. Konwój 225 tych samochodów okrążył tor wyścigowy Silverstone bijąc Światowy Rekord Guinnesa w kategorii„największa ...

29 Sie 2013, 16:53

Tak i sprawdź wskazania czujnika temperatury.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

30 Sie 2013, 23:41

Co do temperatury silnika to pokazuje mi maxymalnie 79 stopni, myslalem ze to zepsuty czujnik wiec wymienilem na nowy, a nowy pokazuje rowniez 79 stopni i nie chce go dogrzac do 90...no chyba ze dam mu ostro po garach to wzrasta do 90 ale tylko na moment...mysle ze to wina za wczesnie otwierajacego sie termostatu ale tez nie dam glowy...a myslisz, ze to ma jakis zwiazek z tym odpalaniem ciekim na cieplym silniku? Jak narazie nie mialem sposobnosci sprawdzic tego wtrysku...
burza501
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1986

08 Lut 2014, 11:22

Witam mam ten sam problem :/ i mam pytanko czy mógłby Pan przesłać całą procedurę . Pozdrawiam ;)
maniek19guma
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 30 07 1989
Auto: audi a3
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel

08 Lut 2014, 23:02

Witam Mam pytano ma Pan może to procedurę od Przemka .... odnośnie ciszkiego odpalania audi a3 Proszę o odpowiedz . Pozdrawiam
maniek19guma
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 30 07 1989
Auto: audi a3
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel

10 Mar 2014, 20:35

witam.mam ten sam problem z odpalaniem audi a3 90km.czy mógłby mi ktoś podrzucić jakiś pomysł.z góry dziękuje
marsyl06
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 11 12 1983
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: audiaa3
Silnik: 1.9 tdi 90km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

11 Mar 2014, 12:39

Witamy. Rzeczywiście należy zacząć od sprawdzenia sprawności czujnika temperatury wody. Kolejnym ważnym krokiem jest sprawdzenie ustawienia dawki rozruchowej pompy. Silniki AHF ale nie tylko mają z tym duży problem. Usterka może także leżeć po stronie pozostałych elementów układu wtryskowego ale zacząć trzeba od w.w.
Zapraszamy serwis Auto-Conrad
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki