23 Wrz 2012, 10:52
Słyszałem już bardzo dużo na ten temat i na temat silników AHF. Najczęstszą przyczyną ciężkiego rozruchu ciepłego silnika są mapy wtrysku w sterowniku <trzeba je wgrać na nowo i można przy tym podkręcić o pare koników autko:)> koszt w granicach 400 złotych, długo to tłumaczyć czemu tak jest ale sprawa wygląda tak: Tdik gdy jest ciepły nie potrzebuje tyle ropy na rozruch żeby zapalić więc komputer gdy silnik jest ciepły podaje do pompy wtryskowej informacje o zmniejszeniu dawki rozruchowej. W jakim celu było to zrobione: w celu odciążenia koła dwumasowego przy rozruchu gdyż silnik startował na mniejszym momencie obrotowym co idzie w parze z delikatniejszym potraktowanie tegoż koła:). Te mapy wtrysku często w tych silnikach sie rozsypują i sterownik wysyła błędne dane do pompy.
Zrób tak jeśli będziesz miał problem z rozruchem zdejm wtyczkę z czujnika temperatury silnika taka niebieska 4ro pinowa wtyczka komputer zastąpi faktyczna temperature silnika wartością zastępczą czyli dużo niższą co spowoduje dłuższy czas wtrysku, jeśli auto zapali od sztycha to jest tak jak pisałem i można to zrobić na dwa sposoby:
-pierwszy kosztowny ale pewny to jest wgranie nowej mapy.
-drugim mniej pewny ale dużo tańszym jest zmiana dawki rozruchowej, posiadam opis całej procedury więc jeśli Cie ona interesuje daj znać podeśle Ci ją.
Pozdrawiam Przemek