Audi A3 2.0TDI 140KM

17 Sie 2012, 08:09

Witam, proszę o opinie tego silnika. Planuję wydać ok 25k, więc prawdopodobny przebieg będzie w granicach 160-190k km. Na forach można spotkać wiele opinii pozytywnych i negatywnych, zwłaszcza jeśli chodzi o pompowtryski i turbinę. Proszę o komentarze jak to rzeczywiście z tym silnikiem jest i o ewentualnych koszty napraw.
sider89
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Sosnowiec

17 Sie 2012, 15:49

Ten silnik to totalna kompromitacja VW. 2,0TDI z okresu produkcji na który Cię stać czyli początek produkcji modelu jest kompletnie nieudaną konstrukcją i nawet VW się do tego otwarcie przyznaje. Pękające głowice, bloki, zacierające się pompy wody, a co za tym idzie przegrzewanie i zacieranie się silników to typowe bolączki tego motoru. Koszt to cena nowej jednostki napędowej. A nie wspomniałem o typowych awariach nowoczesnych diesli jak np. dwumasa czy wspomniane przez Ciebie wtryskiwacze i turbina.
Druga sprawa: wydajesz na A3 w "wiejskim tedeiku" 25k i chcesz mieć przebieg 160-190k? :lol: Oczywiście dostaniesz taki na liczniku, w który wierzy większość naiwnych polaków ale tak na prawdę będzie on bliski 400k, bo diesle są kupowane aby jeździć a nie stać w garażu i być przepalane tylko do kościoła. Inna sprawa, że 25k to może być mało na ładny egzemplarz A3 drugiej generacji. Taka jest prawda.

Jedyne słuszne silniki w tym modelu to 1,6MPI (benzyna) i 1,9TDI ale ten drugi w sensownym stanie to prawdziwy biały kruk.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Sie 2012, 14:57

Wielkie dzięki za komentarz. Od pewnego czasu nie tylko czytam, ale też oglądam różne modele. I zupełnie zmieniłem zdanie . Mam zamiar wybrać silnik benzynowy - 1.6 lub 1.8. Stąd może ktoś skomentuje modele: Astra III 1.6 105KM lub 1.8 125KM i Seat Leon I 1.8 125KM / 1.6 105KM. Uznałem, że lepiej kupić starszy, gorszej klasy, ale za to zadbany okaz niż pchać się w najtańsze sztuki w dobrych marek.
sider89
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Sosnowiec

22 Sie 2012, 14:50

To fakt,a i przebieg mogą mieć o wiele niższy niż to Audi. Jeśli miałbym wybierać między Seatem a Oplem,to bierz Leona,dobry i bardzo dynamiczny silnik 1.8 125KM .
Turbopama
Początkujący
 
Posty: 218
Prawo jazdy: 10 03 1996
Auto: BMW M3

23 Sie 2012, 07:58

Powiedz mi tylko czym się sugerowałeś wybierając Audi za które musisz wybulić ponad 25k porównaj sobie te dwa auta i powiedz tak szczerze co takiego ma to audi że większość się na to tak napala :

[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jest Pełno samochodów innych marek w dużo niższej cenie, mniej awaryjnych i posiadających o wiele lepsze wyposażenie ale niestety w Polsce taka mentalność że wszystko co jest marki Niemieckiej to najlepsze hehe.
raddim
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 15 11 1985

23 Sie 2012, 08:17

To porównanie to imho nie udane....

A3 młodsze od 2 lata.
W klekocie ->>> spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 7L.


A mazda

2.5L benzyna w automacie. Części drogie....

Spalanie w cyklu mieszanym co najmniej na poziomie 11-12l.
A na dodatek te odpustowe neony to porażka.

Przy późniejszej odsprzedaży z mentalnością polaków. Audi sprzeda w 1 dzień.
Niemiec w TDI... ;-)
mrht
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 01 01 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Night Power Grand Prix 2012 - Olsztyn
    W Sobotę 26 maja Olsztyn zamienił się w nocną stolicę streetracingu. Kilkadziesiąt aut z kilkusetkonnymi silnikami ścigało się na ulicy Lubelskiej w Olsztynie obok Makro. Na NIGHT POWER Grand Prix chyba nikt się nie nudził. ...

23 Sie 2012, 09:20

Ze spalaniem zgodzę się że jest większe ale po to wymyślili gaz żeby koszty tankowania były takie same co ON, jeśli chodzi o części to nie są drogie oczywiście mówię o podstawowych typu klocki, filtry, tarcze, itp. jedyne co jest drogie to zawieszenie i nie dostępne tylko oryginał ale tu na szczęście jest tak zrobione że się nie psuje więc dlatego nie ma zamienników, mam starszy model tego auta i jestem zadowolony żałuję tylko że kupiłem manuala a nie automat. A części do Diesla wcale nie są tanie zwłaszcza te nowsze po 2000r., każdy wie jakiej jakości paliwo mamy w polsce i wystarczy pojeździć na jakimś słabym ON a za jakiś czas mamy gwarantowany remont silnika jednak to ludzi nie zraża wszak są bogaci i na takie naprawy mogą sobie pozwolić tylko po co kupują Diesla skoro mają dużo kasy ? bo chyba nie dla tego żeby mieć mniejsze spalanie o te 2l/100, ja myślę że po prostu lubią słyszeć pracę silnika która tak pięknie kojarzy się z Ursusem 30 :)

Mentalności niestety ludziom nie zmieni się :P

PS: Z tymi diodami zgadzam się w 100% wieś jakich mało no ale co niektórzy jak widać tak lubią :D
raddim
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 15 11 1985

23 Sie 2012, 09:53

Może i tak.
Regeneracja/wymiana układu wtryskowego w nowych dieselach to rzeczywiście kosztowna sprawa.
Dochodzi jeszcze sprawa turbosprężarki i 2 masy.
Ale w klekocie stosunkowo łatwo można podnieść moc.
Takie 2.0TDI można zrobić na ok 210-220km. Przy zachowaniu niskiego spalania.

Przy wolnossaku nie ma takiej możliwości.
Z pewnością mazda wyróżnia się z pośród innych aut na ulicy. Bo raczej rzadko spotykana.
Plus to na pewno skóra w środku i ładne wykończenia. Aczkolwiek nie każdy lubi skórę.

W a3 dla mnie jednym z mankamentów jest odpustowe wykończenie. (TO pseudo drewienko).
Mogli pomyśleć nad czymś innym.
mrht
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 01 01 2001