Audi A3 8L 1.8 125KM AGN - szarpanie w zakresie obrotów

28 Wrz 2018, 21:24

Cześć, mam problem z moim a3, jakiś nietypowy problem bo mechanicy też ręce rozkładają. Opiszę problem najbardziej i najdokładniej jak umiem. Silnik 1.8 AGN 125 konny (B+G), otóż, problemem jest przyspieszenie, w zakresie obrotów 3-3,5 tyś. nie jest to stały zakres obrotów, czasami złapie go bliżej 3,5 tyś i trzyma do niecałych 4tyś, czasem prawie wcale nie jest to odczuwalne, a chodzi o szarpanie i dostaje takie jakby muła w wyżej wymienionym zakresie obrotów, tak jak pisałem nie jest to stały zakres obrotów gdzie to się dzieje, więc załóżmy że w zakresie 3-4 tyś się to dzieje, szarpie i łapie muła przez około kolejne 300-400 obrotów, auto to właśnie od 3 tyś dostaje ładnego kopa do przyspieszenia, i właśnie wtedy się te problemy zaczynają, lecz to nie koniec, żeby było śmieszniej to tak... na 1 biegu dzieje się to sporadycznie, raz łapie muła i szarpie a raz nie, a jak już to jest to bardzo słabo odczuwalne, na drugim biegu jest to bardziej odczuwalne lecz bez tragedii, najgorzej jest na 3 i 4 biegu, wtedy to potrafi tak szarpać i muła złapać że się nie da nic wyprzedzić, czasami jest tak że muła nie łapie a szarpie i na odwrót też, że muła złapie ale nie szarpie. Co to może być ? Ja już sam tracę pomysły na to, po tym okresie co złapie muła i szarpie idzie już normalnie bez problemów, dzieje się to i na gazie i na benzynie, lecz na gazie bardziej odczuwalne to jest, pewnie przez to że gaz jest bardziej suchy niż benzyna.
Co zostało wymienione:
Cewka. przewody WN, świece, sonda lambda, przepływomierz.
Macie może jakieś pomysły co to może być ?
zinuu123
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 11 08 2016
Auto: Daewoo Matiz
Silnik: 0.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Wrz 2018, 21:29

Zakładam że wymienione elementy są sprawne.

Czujnik cieczy może oszukuje? Dzieje się to na zimnym i ciepłym, czy może zmienia się? Warto go sprawdzić. Bo takie podstawowe części piszesz że wymieniłeś, mam tylko nadzieję że na nowe a nie ze szrotu.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Wrz 2018, 21:30

Nowe i to z wyższej półki, nie najtańsze badziewie, dzieje się to na ciepłym na pewno, na zimnym go nie piłuję powyżej 3k obrotów.
zinuu123
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 11 08 2016
Auto: Daewoo Matiz
Silnik: 0.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Wrz 2018, 22:13

Pod komputer był podpinany?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Wrz 2018, 22:19

ja bym przepustnice przeczyscił
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Wrz 2018, 11:42

Komputer nic nie pokazał, przepustnica byłą czyszczona. po wymianie przewodów szarpanie się trochę uspokoiło, jedynie komputera nie podpinałem w czasie jazdy jak problem się zaczyna.
zinuu123
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 11 08 2016
Auto: Daewoo Matiz
Silnik: 0.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sala koncertowa na czterech kołach
    Czasy klasycznego radia AM/FM i stosów kaset magnetofonowych zdolnych zaspokoić większość muzycznych potrzeb kierowcy dawno już minęły. W najnowszym Lexusie LS można znaleźć nie tylko styl nawiązujący do japońskiej ...