Audi a3 8l 2.0tdi 2010r ciśnienie w układzie chłodzenia

07 Lut 2021, 12:48

Audi a3 8l 2.0tdi 2010r. Oddałem auto do mechanika na wymianę kompletnego rozrządu i przy okazji termostatu bo tracił temperaturę odebrałem auto od mechanika i od tego czasu jak przyjadę np 80km i zostawię auto zgaszone na noc i na drugi dzień odpalam pojawia się kontrolka czerwona na brak płynu chłodniczego wtedy odkrecam korek zbiorniczka wyrownawczego i płyn wraca powrotem do zbiorniczka wyrownawczego tyle co było między min/Max dodam że w zbioriczku robi się ciśnienie (nic płynu nie ubywa)zmieniłem tak że korek zbiorniczka. Dodam też że od czasu do czasu nie dmucha ciepłym powietrzem chociaż temperatura silnika jest 90 stopni A nawiew jest ustawiony na Max. (HI) zauważyłem że jak są większe obroty silnika to nawiew lekko grzeje A jak obroty są niskie to daje na zimno. Postanowiłem oddać auto ponownie mechanikowi bo może źle otpowietrzyl układ chłodzenia ale to nie poskutkowało i dodam Jeszcze że był robiony dwa razy test na spaliny w zbiorniczku wyrownawczym. Proszę o pomoc.
Kk96
Nowicjusz
 
Posty: 3

11 Lut 2021, 11:26

Z twojego opisu wynika jak byś miał ewidentnie źle odpowietrzony układ chłodzenia. Próbowałeś samemu go odpowietrzyć?
Czy przy okazji wymiany termostatu był wymieniany cały płyn chłodniczy w układzie?

Odkręć korek od zbiorniczka na zimnym układzie jak w zbiorniczku masz płyn i włącz silnik niech pracuje i rozgrzewa się ogrzewanie ustaw na full. Obserwuj płyn w zbiorniczku czy będzie ubywał jak tak to dolewaj go tak żeby zbiorniczek nie zrobił się pusty. Jak włączy się wentylator i nie będziesz widział żadnych babelków to układ powinien być odpowietrzony.

Tu możesz też mieć zakamienioną nagrzewnicę przez co przepływ przez nią jest słaby i nie nagrzewa się tak jak powinna.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10148
Zdjęcia: 35

11 Lut 2021, 14:30

Rokiko nie robiłem tego ale zrobię tak jak wyżej napisałeś i zapytam mechanika czy wymieniał płyn. I też już nie pierwsza osoba mi mówi żeby przeczyscic nagrzewnice tylko jak to zrobić fachowo? Z góry dzięki
Kk96
Nowicjusz
 
Posty: 3

11 Lut 2021, 14:55

Kk96 napisał(a):I też już nie pierwsza osoba mi mówi żeby przeczyscic nagrzewnice tylko jak to zrobić fachowo?
Tu musisz dostać się do samej nagrzewnicy lub przewodów które do niej idą od komory silnika (to lepsza opcja do przepłukania). Musisz mieć wlot i wylot żeby ją przepłukać, można też spróbować odkamienić. jednym wężem wlewasz a drugim będzie wylatywało więc podstaw coś pod niego lub przedłuż go jakimś wężem ogrodowym poza auto do jakiegoś wiaderka żebyś widział co wylatuje. Dostępne są specjalne odkamieniacze których można użyć, wiem że niektórzy używali octu.
Masz na YT sporo przykładów jak przepłukać nagrzewnicę itp.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10148
Zdjęcia: 35

11 Lut 2021, 16:35

Ale czy przez ta zatkana nagrzewnice może się robić ciśnienie w zbiorniczku? Czy może przez to zapowietrzenie układu?
Kk96
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Legalizacja gaśnicy potrzebna czy nie?
    Wprowadzono mi pewien mętlik w głowie. Niedawno zostałem zatrzymany do rutynowej kontroli drogowej. Policjant kazał mi pokazać gaśnice. Oczywiście na gaśnice nie mam legalizacji bo się skończyła, a zapomniałem zrobić. Policjant ...