Skacząca temperatura peugeot 206

29 Gru 2020, 16:56

Witam wszystkich, mam następujący problem. Jadąc samochodem nie mogę uzyskać temperatury silnika na poziomie 90 stopni, na zegarach wskazówka podnosi się max 70-75, lecz gdy zacznę jechać trochę agresywniej z prędkością rzędu 110-120 to bardzo szybko podnosi się do wymaganych 90. Gdy wrzucę na luz albo zacznę delikatnie operować pedałem gazu to temp spada do 75- 80. Uprzedzę że już dwa termostaty zostały założone nowe behr jak i został wymieniony czujnik temperatury, który nie dał żadnych efektów, układ odpowietrzony. temperatura oleju cały czas na zegarach 90 stopni
zarazwracam
Obserwowany
 
Posty: 1

30 Gru 2020, 13:34

Twój opis wskazuje na termostat ale rzadko się zdarza żeby dwa pod rząd były uszkodzone.

Sprawdź jeszcze czy jak silnik się rozgrzewa to czy górny wąż od chłodnicy będzie cały czas zimy i czy wtedy temperatura urośnie więcej niż te 75-80 stopni. Być może termostat za wcześnie się otwiera.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10107
Zdjęcia: 35

03 Sty 2021, 18:10

Czy tak jest od początku (zakupu -nabycia pojazdu) czy problem pojawił się niespodziewanie bez twojej ingerencji w cokolwiek i jak było poprzednio? Czy w ostatnim czasie nie wymieniałeś oleju w silniku na olej o niższej lepkości np. 5W40 na 5W30 lub nie wymieniałeś płynu w układzie chłodniczym ? Czy założono właściwy termostat ?? to ,że nowy i model do twojego samochodu nie znaczy że jest sprawny i ma właściwą temperaturę otwarcia> może być tak jak pisze ,,Rokiko" zbyt wczesne otwarcie termostatu.To co napisane w instrukcji przez producenta nie zawsze odpowiada rzeczywistości. Przed montażem należało sprawdzić przy jakiej temperaturze termostat się otwiera .
Mam nadzieję ,że wiesz jak to się robi robi ?
I ostatnia sprawa czy przypadkiem twojego układu chłodzenia nie wspomaga wentylator ... który może samoistnie się włącza w najmniej odpowiednim momencie a ty o tym nie wiesz ? A co do sprawności fabrycznie nowych termostatów...to wygląda to tak > ja z salonu wyjechałem poprzednim moim samochodem Chevrolet Aveo który miał fabrycznie zamontowany niesprawny termostat lub zamontowali nieodpowiedni model i otwierał się przy 55-60*C latem było OK ale jesienią i zimą silnik miał nieustannie 50*C. Dopiero jak to zgłosiłem na pierwszym przeglądzie w ASO to z oporem ale przyznali mi rację i wymienili a na początku też mówili ,że to niemożliwe a jednak..
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 463
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

03 Sty 2021, 22:08

A było sprawdzane kompem czy tylko ze wskaznika? Wskaźnik czasami kłamie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16687
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Lut 2021, 09:15

Cześć
Również mam Peugeot 206 i mam taki sam problem, jak go rozwiązałeś? :)
Borowiaczek
Obserwowany
 
Posty: 1

26 Lut 2021, 20:20

Siema, problem tkwi pewnie w popękanych przewodach od płynu chłodniczego, przynajmniej tak było u mnie.
Skrzynia
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    BMW E1 i E2 (1991-1993) - samochód elektryczny
    Zachęcona pozytywnymi wynikami osiągniętymi przez akumulator NaS firma BMW Technik GmbH otrzymała zamówienie na opracowanie pojazdu elektrycznego od zera, przy założeniu zbadania zalet i wad napędu elektrycznego w ...