Audi A3 8L czy Toyota Corolla E12 ??

29 Lip 2015, 13:01

Tylko że zadbaną audi będzie ciężej znaleźć niż corolle. Większość audic będzie od młodych gniewnych.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

29 Lip 2015, 13:09

sanvean23 napisał(a):Tylko że zadbaną audi będzie ciężej znaleźć niż corolle. Większość audic będzie od młodych gniewnych.

Wiadomo. Zwłaszcza z 1.8T.
Ale mając 15k na A3 8l jest w czym przebierać i na pewno coś się znajdzie.
DamianCAR
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 840
Zdjęcia: 6
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: E36, Opel Vectra C
Silnik: m50b25, 2.0T + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lip 2015, 10:52

Koniu napisał(a):A do 1.8t zawsze można gaz wrzucić

Gazowane Turbo widzę zawsze w modzie :-O
Po co kupować uturbione auto, skoro nie stać kogoś później na paliwo? Ehh... Niby ja tu zawsze jestem negowany za typowo polskie myślenie, bo uważam, że Audi jest OK, ale niektórzy to już przekraczają granicę :-P
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lip 2015, 11:00

kkamykk napisał(a):Gazowane Turbo widzę zawsze w modzie :-O
Po co kupować uturbione auto, skoro nie stać kogoś później na paliwo?


Od zawsze mnie to zastanawiało skąd takie podejście, możesz mi podać chociaz jeden argument przeciwko instalowaniu LPG? Tylko taki w miarę współczesny, bo te z czasów instalacji I/II generacji były dobre 20 lat temu.
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

30 Lip 2015, 11:24

No cóż. Nie ma się co czarować i trzeba przyznać, że dzisiejsze instalacje są o wiele lepsze niż te sprzed 15 lat. Należy jednak pamiętać, że gaz to gaz i choćby nie wiadomo jaka instalacja gościła w danym samochodzie, to i tak nie zmieni to faktu, że gaz skraca żywotność silnika. Nie będę się tu dokładniej rozpisywał, bo najnormalniej w świecie mi się nie chce, ale trzeba też wiedzieć, że gazowane Turbo to inna sztuka. Choć LPG nie ma bezpośrednio styczności z turbiną, to należy pamiętać, że panuje w tych silnikach na przemian różne ciśnienie. Muszą być założone odpowiednie wtryskiwacze i odpowiedni reduktor. Niestety w większości egzemplarzy z LPG (mam tu na myśli silniki VAG'a 1.8T) można spotkać dokładnie taki sam reduktor jak przy 1.8 bez turbo :-/ Polemizowanie z fanami LPG jest co najmniej bez sensu, ponieważ zawsze będą starali się zamieść pod dywan problemy, a ponad wszystko stawiać oszczędności. Jakie jednak oszczędności niesie ze sobą montaż LPG za około 5000 PLN, gdy będziesz pokonywać rocznie 10000 km? Silnik może nie dorwać momentu, kiedy Ci się zwróci ta instalacja.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lip 2015, 11:32

Eh, myślałem, że dowiem się czegoś konkretnego bo taka ilość ludzi 'nie może się mylić', ale znowu nie, trudno.

Zakładnie instalacji za 5k pln (to chyba do V6/V8?) i jeżdzenie 10kkm rocznie ma i tak większy sens (bo szybciej się zwróci) niż kupienie turbodiesla i jeżdzenie 10kkm rocznie po mieście. Piszę oczywiście o normalnych instalacjach zakładanych w normalnych zakładach, nie o jakimś druciarstwie.

Fanbojem LPG nie jestem (w ogóle można być?), dlatego pytam o konkretne argumenty bo chętnie bym się dowiedział o co w końcu chodzi takim ludziom.

Z tymi silnikami też róznie bywa, znam sporo samochodów które mają najeżdzone już z 200kkm+ na lpg i nie problemów, a po takim przebiegu nawet jakby trzeba było wymienić cały silnik to i tak się opłaca. Tego właśnie nie potrafię zrozumieć, skąd to przekonanie o swojej wyższości u ludzi jeżdzących drożej - czy tak uwielbiają urząd skarbowy że chcą płacić więcej podatków, czy co.
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

30 Lip 2015, 11:49

No i o co ta gownoburza? Chyba logiczne jest ze sie montuje instalke u kumatego gaziarza a nie w szopie, tak samo z serwisem auta...
5k instalka? Teraz to pojechałes...
3.5-4k max kosztuje instalka do v6...
5k to do eko badziewia TSI..
Nie rozumiem do czego bijesz... Bo to ze ktoś chce wydać kasę jak najlepiej, mieć przy tym fajnie jadące auto a i jakaś oszczędność na spalaniu to normalne podejście... Co innego jakby ktoś oczekiwał 5l lpg w mieście bo nie stać go na paliwo..
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Lip 2015, 11:53

Wiesz o co chodzi? O to, że trzeba mierzyć siły ponad możliwości. Jeśli nie stać Cię na zatankowanie benzyny do 1.8T, to nie powinieneś jeździć takim samochodem. Krótko i na temat. Po drugie kolego, odbiegasz trochę od tematu, bo zaczynasz argumentować plusy LPG, a to nie o to chodzi w tym temacie. Chcesz? Załóż temat o zaletach i wadach LPG w Off Topic, ale nie zaśmiecaj komuś jego tematu. Autor szukał auta "ekonomicznego". Radzę najpierw poczytać cały temat, a dopiero później się wypowiadać.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lip 2015, 12:02

Proponuje nie odzywać sie za autora bo on sam stwierdzi co jest dla niego dobre. Podtrzymuje propozycje 1.8t z LPG jesli ma być Audi bo za 15k jedyny słuszny silnik. A mniejsze sa rownież nieekonomiczne.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Lip 2015, 12:06

Jeśli nie stać Cię na zatankowanie benzyny to załóż gaz.
bart1500
Początkujący
 
Posty: 167
Auto: Nie mam

30 Lip 2015, 14:11

kkamykk napisał(a):Gazowane Turbo widzę zawsze w modzie :-O


To dlaczego w Holandii instalacje gazowe są tak popularne? Holendrzy nie należą do biednych, a bardzo popularne były tam np. fabryczne Volvo z turbo i instalacją gazową.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Lip 2015, 14:15

a w Holandii przypadkiem nie wpływa to na niższy podatek drogowy czy coś podobnego? (LPG jest ekologiczniejsze)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Lip 2015, 14:40

kkamykk napisał(a):Jeśli nie stać Cię na zatankowanie benzyny do 1.8T, to nie powinieneś jeździć takim samochodem

Rozwinę Twoją wypowiedź :

Jeżeli Cię nie stać na nowe auto z gotówkę nie kupuj w lesingu, jeżeli Cie nie stać na naprawy w aso nie kupuj auta, jeżeli.... itd...

Przy takim gadaniu zawsze zadaje jedno pytanie co ma zrobić właściciel V8ki jeżeli lubi osiągi V8ki i dużo jeździ... to ma kupić sobie 1,6 albo 1,8 bez lpg co i tak kwotowo wyjdzie gorzej????

Ja lubię się bawić motoryzacją i zestawienie pewnych marek ( wiadomo jakich :ok: ) z lpg daje używania wygody z kosztami zafajdanego stołka klasy golfa tdi... :D

I żeby nie było nie jestem fan bojem lpg i nawet posiadam auta bez lpg które paaalą baaardzo dużo.... :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11147
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe