Audi A3 8l - Kolejne tarcze hamulcowe i znowu bicie wróciło

23 Maj 2016, 12:11

Witam wszystkich.
Jako, że to mój pierwszy post na tym forum to opiszę problem od początku.

Rok temu pojawiło się pierwsze bicie moich tarcz hamulcowych przy hamowaniu. Z dnia na dzień bicie było coraz głośniejsze i występowało głównie przy hamowaniu z dużych prędkości, już po lekkim rozgrzaniu tarcz. Przy bardzo mocnym wciśnięciu pedału hamulca bicia nie było.

Mechanik stwierdził, że tarcze nadają się do wymiany i tak zrobiliśmy.
Po paru miesiącach od wymiany problem powrócił, a tarcze poszły na gwarancję.
Znowu pojeździłem parę miesięcy i ten sam problem. Tarcze do wymiany.
Teraz mam zamontowane tarcze TRW, jak mówił mechanik, z wyższej półki.
Jednak znowu słyszę bicie przy hamowaniu.

Nie mam zamiaru kolejny raz wymieniać tarcz, bo to błędne koło. Uważam, że to niemożliwe, żeby wszystkie tarcze były wadliwe. Problem musi być w innym miejscu.

Proszę o poradę, gdzie może być problem?

Pozdrawiam ;)
Szyszo
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 12 12 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3 8l
Silnik: 1.8 125 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

23 Maj 2016, 13:51

Szyszo napisał(a):Jednak znowu słyszę bicie przy hamowaniu.
Jak to słyszysz bicie? To raczej się czuje na kierownicy, pedale hamulca niż słyszy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Maj 2016, 16:01

podczas hamowania słychać jakby coś o siebie uderzało, mniej więcej z taką prędkością z jaką obraca się koło. Bicia na kierownicy nie zaważyłem, ale na pedale rzeczywiście jest.
Szyszo
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 12 12 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3 8l
Silnik: 1.8 125 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

23 Maj 2016, 20:57

Witamy. W takim przypadku należy sprawdzić czy problem nie leży w osadzeniu tarczy np. na uszkodzonej piaście czy mocowaniu klocków hamulcowych lub ew. w słabej jakości klocków.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

23 Maj 2016, 21:03

Zdejmowałeś może koło i próbowałeś kręcić tarczą? Sprawdź jak się obraca na luzie, czy nie ma wtedy jakiś wyczuwalnych oporów. Może masz jakiś luz na piaście?

Możesz też zrobić test z kołem podniesionym do góry i obracać je, a niech ktoś delikatnie dociska hamulec. Zobaczysz wtedy czy w pewnych momentach nie będzie wyczuwalny większy opór.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Maj 2016, 21:25

Jeden z kolegów powyżej dobrze ci pisał, że przy bijących tarczach to byś raczej czuł bicia w kierownicy, a nie na pedale. Skoro jednak jest bicie na pedale, to może ABS się uruchamiać np z powodu pęknięcia koronki na półosi. Trzeba podnieść samochoód, zdjęć koła i z uniesionymi kołami uruchomić silnik wrzucając np 2 bieg i patrzeć jak obraca się tarcza. Jeśli nie ma widocznych bić, to łapami trzeba sprawdzić czy nie ma luzu na piaście (też któryś kolega pisał). Dziwi mnie natomiast że mechanik sam nie może do tego dojść - wymieniac części "na pałę", to żadna sztuka ...
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

24 Maj 2016, 06:37

Dzięki za odpowiedzi, jutro się za to biorę i napiszę co i jak ;)
Szyszo
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 12 12 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3 8l
Silnik: 1.8 125 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001