Audi A3 8p 1.6TDI CR vs Bmw 320cd E92

10 Kwi 2015, 00:25

Witam, co będzie mniej awaryjne z tych dwóch aut, konkretnie Audi A3 8p 2010r z silnikiem diesla 1.6 TDI Common Rail 105km czy Bmw 320cd E92 2007r 177km? Podobają mi się oba auta, o tych silnikach Common Rail krążą różne opowieści, jedni mówią, że to są silniki nie do zajeżdżenia, a drudzy twierdzą, że są awaryjne, bardziej od popularnych TDI. Auto zamierzam kupić i jeździć nim kilka lat dlatego nie chcę żałować wyboru. Aktualnie jeżdżę astrą h 1.7cdti i nigdy mnie to auto nie zawiodło, jest bezawaryjne i dobrze służy, jednak chciałbym już zmienić na coś innego.
Pozdrawiam
Atlasik20
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

10 Kwi 2015, 10:07

CR miało swoje problemy z początku produkcji z pompami oleju. Nie słyszałem złych opinii o 1.6 CR. Wiesz jaki model silnika siedzi w tym bmw ?
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 0&t=184685
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1342
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

10 Kwi 2015, 10:46

Wyczytałem właśnie, że to w sumie też 2.0 Common Rail w tym Bmw. A co powiecie o tych autach?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Czy cena Audi nie jest czasem zbyt atrakcyjna jak na ten rocznik, silnik? W przebieg nie wierze, bo wiem jakie auta w niemczech mają przebiegi, a to u nas to jest wszystko kręcone.
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

10 Kwi 2015, 10:56

Atlasik20 napisał(a):[link do Otomoto wygasł] ... 70034.html


Poczytaj sobie opinie o komisie na Dźbowskiej... :D
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

10 Kwi 2015, 10:59

Chlopie cr to masz w bmw od 20 lat prawie. Druga sprawa w bmw nie ma z tym problemu. fuck logic. Problem za to jest z łańcuchem. Poszukaj wersji 163 konie.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

10 Kwi 2015, 11:23

łysy30 napisał(a):Poczytaj sobie opinie o komisie na Dźbowskiej...


dzięki, można się było tego spodziewać, tylko "igiełki" stoją w komisach ;)


jiGsaw napisał(a):Chlopie cr to masz w bmw od 20 lat prawie. Druga sprawa w bmw nie ma z tym problemu. fuck logic. Problem za to jest z łańcuchem. Poszukaj wersji 163 konie.


znawco Bmw, nie ma E92 w wersji 163km
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

10 Kwi 2015, 11:34

Wracając do tematu - 1.6 CR potrafi naprawdę sporo przejechać bez większych problemów, jest cichy porównując do PD - już nie chodzi jak ,,niemiecki traktor,,.
Cena tej A3 bardzo zaniżona nawet na wersje 3 drzwiową - o komisie się nie wypowiem bo nie miałem styczności.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1342
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

10 Kwi 2015, 13:15

Atlasik20 - możesz mieć rację, wówczas może lepiej się rozejrzeć za odpowiednikiem klasowym A3 czyli 120d 163 ps.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

11 Kwi 2015, 17:43

320d w e90 to nie jest dobry wybór w tym modelu więc albo 330d (znacznie droższe) albo benzynowe R6
1,6TDI to silnik na bazie 2,0TDI o niższej trwałości obliczonej przez producenta
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Kwi 2015, 19:54

jiGsaw napisał(a):może lepiej się rozejrzeć za odpowiednikiem klasowym A3 czyli 120d 163 ps.


biorę też pod uwagę 120d E82, mało jest tych autek, same 177km, to auto też mi się podoba.

dzida napisał(a):1,6TDI to silnik na bazie 2,0TDI o niższej trwałości obliczonej przez producenta


silniki 2.0TDI mają złą opinię więc 1.6 będzie jeszcze gorsze?


znalazłem kilka aut

[link do oferty na Allegro wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

podejrzewam, że to kapeć, ale z Łodzi więc zobaczyć można,

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jak te silniki 1.8 TFSI się sprawują?
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Kwi 2015, 20:00

2,0TDI PD (pompowtryskiwacze 140KM) mają złą opinię z racji pękających głowic, bloków i zacierania się bez ostrzeżenia
2,0TDI CR (Common Rail 143KM) mają dobrą opinię ale i tak wada układu smarowania pozostała i dalej się zacierają chodź nie w takim stopniu jak PD
1,6TDI CR bazuje na 2,0TDI CR ale nie ma już problemu ze smarowaniem jak w 2,0
Atlasik20 napisał(a):Jak te silniki 1.8 TFSI się sprawują?

pękające tłoki, wysokie spalanie oleju, nietrzymanie mocy, problemy z rozrządem - jednym słowem porażka pod względem trwałości. Aż dziw bierze, że zastąpili tym silnikiem udane 1,8T
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Kwi 2015, 20:11

1.8 bierze litr oleju na 1000 km i nie przesadzam ani trochę. Problemy z napinaczem i ogólnie niska trwałość. Na plus to genialne jak na tę moc osiągi i stosunkowo niskie spalanie
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

11 Kwi 2015, 20:32

2.0 CR od połowy 2009 roku ma nowy typ pompy oleju która już nie powoduje zatarcia, możliwy jest też swap pompy z 1.9TDI. Winny jest imbus który w pompie ma 70 mm a później został zastąpiony na 100 mm - koszt w ASO 23 zł :) wymiana - czasami trzeba odjąć skrzynię od silnika żeby dostać się do miski :/
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1342
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

11 Kwi 2015, 23:19

dzida napisał(a):2,0TDI PD (pompowtryskiwacze 140KM) mają złą opinię z racji pękających głowic, bloków i zacierania się bez ostrzeżenia
2,0TDI CR (Common Rail 143KM) mają dobrą opinię ale i tak wada układu smarowania pozostała i dalej się zacierają chodź nie w takim stopniu jak PD
1,6TDI CR bazuje na 2,0TDI CR ale nie ma już problemu ze smarowaniem jak w 2,0
Atlasik20 napisał(a):
Jak te silniki 1.8 TFSI się sprawują?

pękające tłoki, wysokie spalanie oleju, nietrzymanie mocy, problemy z rozrządem - jednym słowem porażka pod względem trwałości. Aż dziw bierze, że zastąpili tym silnikiem udane 1,8T


Dobrze to wszystko wiedzieć, wielkie dzięki :) Tego się spodziewałem, czyli 2.0 TFSI występujące w golfach GTI to też kicha? Albo A1 1.4 TFSI? Auta z silnikami TFSI lepiej odpuścić?
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Kwi 2015, 23:21

Dobre silniki benzynowe w grupie vag skończyły się na 1.8T
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1342
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam