Jakie kombi do 30tyś, proszę o radę.

10 Kwi 2015, 14:22

Witam,
mam 30tyś na auto, musi to być kombi, robię ok 35tyś rocznie.
Z aut, które mnie interesują to BMW E91, tylko pytanie czy w tej kwocie uda się kupić dobry egzemplarz? kolejne auto to Volvo V50 oraz Citroen C5, fajne auto ale czy to zawieszenie oprócz tego, że jest wygodne nie będzie problemu z naprawami.
Co sądzicie o tym, może macie inną ciekawą propozycję.
pemper
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Honda Civic sport 2004 rok

10 Kwi 2015, 19:17

Jedyne co ci poradzę to na temat C5
Zawieszenie jak przy zakupie|(jazda po dziurach, podnoszenie i opuszczanie samochodu) nie skrzypi i nie stuka to oznacza że jest zadbane i jedyne co trzeba to sprawdzić po zakupie ile płynu wspomagania zostało i w razie czego wymienić.
Oczywiście będąc pewnym że samochód nie jest zlepiony z kilku itp.

Do 30tyś to jedynie 2generacja cytrynki, o 3 możesz myśleć od kwoty 35tyś+

Silnik polecam 2.0 minimum.
1.8 niby ciągnie ale frajdy nie ma ;)
emilxman
Początkujący
 
Posty: 186
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 10 01 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 250KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

10 Kwi 2015, 19:27

[quote="emilxman"]Do 30tyś to jedynie 2generacja cytrynki, o 3 możesz myśleć od kwoty 35tyś+ [/quote
Bez przesady, spokojnie znajdzie za 30 z początku produkcji od prywatnego właściciela w niezłym stanie. Citroeny nie należą a polsce do aut trzymających cene
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

10 Kwi 2015, 19:34

No nie wiem, sam długo szukałem i kupiłem za 35 rocznik 2008 z dobry wyposażeniem. Spora część poniżej 32 tysięcy była już na pierwszy rzut oka nie warta zachodu

Może za 30 znajdzie golasa 1.8 z 2006-2007

Edit.
Chyba że mówisz o oleju one rzeczywiście są tanie
emilxman
Początkujący
 
Posty: 186
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 10 01 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 250KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

10 Kwi 2015, 20:56

30 tysięcy wystarczy by znaleźć 2.0 w dieslu po lifcie (2007) rok. Zawieszenie bardzo dobre, komfortowe i trwałe, silniki też w zupełności 2.0, 136KM, 320Nm wystarczą, D5 2.4 możesz szukać ale ciężko będzie znaleźć cokolwiek w dobrym stanie. Na rozrząd, filtry i olej przyszykuj około 1600 - 1800 zł w niezależnym serwisie Volvo. Auto świetnie trzyma się drogi, spalanie w mieszanym 6-6.5 na trasie potrafi zejść do 5.
Na co zwrócić uwagę? Turbina, sprzęgło-dwumas, rozrusznik, alternator, DPF. Przed zakupem polecam wizytę w ASO na przegląd.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

10 Kwi 2015, 21:53

na allegro Volvo V50 spokojnie są w tej cenie z rocznika 2009r. Jednym słowem polecasz to autko? nie ma problemów z awaryjnością? Przez ostanie 8 lat jeździłem dwoma Civicami robiąc 250tyś nimi i oprócz termostatu i podstawowych rzeczy jak rozrząd, oleje, filtry i klocki hamulcowe to nic nie robiłem. Co do C5 to Panowie na allegro jest mnóstwo ofert poniżej 30tyś C5III w kombi i tylko taka mnie interesuje. Rozumiem, że warto takie autko zakupić? jest trwałe i bezawaryjne? co do komfortu słyszałem same pozytywne opinie. Jeżeli chodzi o BMW odradzacie?
pemper
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Honda Civic sport 2004 rok

10 Kwi 2015, 22:10

Jeżeli chcesz pojeździć kilka lat to lepsze auto starsze z niższym przebiegiem niż nowsze z wyższym :) ktoś może powiedzieć przebiegiem się nie jeździ - z drugiej strony przebiegu autu się nie zwróci a wszystko inne można naprawić.
E91 nie kupisz raczej w tych pieniądzach. V50 niczym focus, może C5 - zbiera dobre opinie.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1356
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

10 Kwi 2015, 22:23

no właśnie jak to jest z tym porównaniem z Focusem? mają wspólną płytę podłogową, czyli co? nie ma różnicy w komforcie? klasie auta? chcę aby to auto było wygodne i bezpieczne. Kiedyś nigdy bym się nie zdecydował na francuza ale chyba C5 III generacji łamie te stereotypy awaryjności itp
pemper
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Honda Civic sport 2004 rok

10 Kwi 2015, 22:37

v50 ma z focusa płytę podłogową, więc to plus, fordy mają bardzo dobre zawieszenia i dobrze się prowadzą
silniki forda w v50 są znośne, trudne do gazowania, ale możesz wziąć 5cylindrowe od volvo, które zbierają dobre opinie
różnica między focusem i v50 jest duża, bo v50 to kompakt klasy premium, lepsze materiały, wykończenie, trwałość wnętrza itd, wg mnie v50 z focusa ma to co najlepsze, więc to pokrewieństwo nie jest dla v50 ujmą
z tych trzech co zaproponowałeś brałbym v50, bo kupisz dobry i zadbany egzemplarz; e91 będzie zmęczone i szybko je znielubisz; c5 będzie pewnie najnowsze i jak dobrze trafisz, to będziesz zadowolony
przy wyborze znaczenie będzie miało czy chcesz auto duże, czy kompakt wystarczy, na pewno c5 będzie większy i wygodniejszy od v50
numer21
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 0- 0-2001
Auto: Clio II
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

11 Kwi 2015, 09:09

Co do silników V50 to nie ma z nimi większego problemu, mój 2,0D dobija do 220kkm i nic poza rutynowymi wymianami się nie zdarzyło. To co pisałem wcześniej o rozruszniku, alternatorze, elektryce to może się posypać przy 200kkm. Dla mnie nie ma w ogóle mowy o porównaniu V50 z Focusem, mają te same elementy jak płyta podłogowa P1, zawieszenie ale to tylko na plus ponieważ są bardzo dobre a i koszt serwisowania nie jest duży. Silniki diesla są od PSA/Ford i z tego co doświadczyłem (na 2.0D) najlepiej spisują się ze wszystkich modeli w których były montowane, nie wiem czy to kwestia osprzętu czy zestrojenia. Tak jak kolega wyżej pisze, jakość wykonania, materiały, poziom bezpieczeństwa jest na wiele wyższym poziomie niż Focus.
Co do cen, hmmm allegro..., uśrednij sobie cenę z różnych portali, możesz kupić oczywiście młody samochód za 30tyś. tylko ile do niego włożysz? Realny rocznik do budżetu to 2007-2008, to bezpieczny przedział, w tej cenie znajdziesz zadbany i dobrze wyposażony samochód.
Sprecyzuj swoje oczekiwania, paliwo, moc, skrzynia, dodatki.
Przed Nowym Rokiem oceniałem V50 Summum 2009r jednemu forumowiczowi, cena 32tyś. z otomoto, po prześwietleniu auta okazało się że bok bity, kurtyny wystrzelone, nawet przyzwoicie zrobione, pomalowane. Dodatkowo doszło parę rzeczy do wymiany w zawieszeniu i elektryce, koszt wymiany 3,5tyś w niezależnym serwisie, ostatecznie auto poszło za 29,5tyś.
Osobiście nie pakował bym się w taki układ, jeśli już to sam bym ściągnął bitego i zrobił pod siebie ale czy to się będzie opłacać?
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

11 Kwi 2015, 09:26

Bez przesady, V50 to dalej kompakt i C5 z hydro go zjada na śniadanie komfortem. Wykończenie, bezpieczeństwo nie są na dużo wyższym poziomie w V50 niż w Focusie.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

(od 32s)
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

11 Kwi 2015, 14:16

Podpisuje się pod słowami przedmówcy :)
V50 ma się nijak to do C5
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1356
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

11 Kwi 2015, 15:04

Jak C5 to ja dorzucę bardzo niedocenianą Lagunę III z niezawodnymi silnikami diesla 2.0 dCi lub benzyna 2.0, która nadaje się do LPG.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Kwi 2015, 15:11

O to to - też się podpisuję pod laguną, szkoda tylko że jej nazwy nie zmienili pewnie wizerunkowo to auto cierpi przez nazwę.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1356
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

11 Kwi 2015, 16:16

A ja dorzucę do propozycji udaną Alfę 159 z silnikiem 1,9JTD, bo w tej kasie znajdzie się bardzo ładną sztukę. Stereotypy z elektryką i zawieszeniem poparte alfą 156 można włożyć między bajki.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010