Audi a3 8p - Stukanie podczas skręcania

14 Maj 2018, 16:13

Witam
Mam dość nietypowy problem trudny do zdiagnozowania a mianowicie podczas jazdy ok. 70-80 km/h i skręcania w prawo ( tylko w prawo ) są odczuwalne dość głośne stuki które są przenoszone na karoserie auta. Mieszkam w Niemczech i tutejsi mechanicy twierdzili ze to przegub prawy, będąc w Polsce wymieniłem przegub wewnętrzny jak i zewnętrzny z prawej strony i nadal to samo. W warsztacie sprawdzili już dosłownie wszystko : opony, całe koła, tarcze, wszelkie tuleje, podłączali komputer itp.
Jeszcze jedna ciekawostka jest to ze gdy auto było na podniosniku i siedziałem w środku wrzuciłem bieg to podczas skręcania zaczęło trzęś całym przodem. A gdy jadę normalnie i wyłącze ESP to jest już katastrofa wystarczy delikatny ruch kierownica i mam wrażenia jak by się miało coś zaraz urwać.

Proszę o pomoc, ponieważ nie mam pojęcia co to może być teraz mechanicy twierdzą ze jest to mechanizm różnicowy i skrzynia do wymiany bo nie opłaca się robić samego mechanizmu.
Gerki
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 05 2016
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3 8P
Silnik: 1.8 TFSI 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Maj 2018, 08:35

Gerki napisał(a):Jeszcze jedna ciekawostka jest to ze gdy auto było na podniosniku i siedziałem w środku wrzuciłem bieg to podczas skręcania zaczęło trzęś całym przodem.
W tym czasie ktoś patrzył co się dzieje z układem napędowym? Półosie nie są skrzywione, może przy prędkości którą podałeś zaczynają wibrować i zaczyna się stukanie?

Gerki napisał(a):gdy jadę normalnie i wyłącze ESP to jest już katastrofa wystarczy delikatny ruch kierownica i mam wrażenia jak by się miało coś zaraz urwać.
To jest trochę dziwne bo ESP działa w przypadku uślizgu kół więc jak jedziesz normalnie nie powinno mieć to wpływu na zachowanie samochodu.

Ten problem który opisujesz narastał powoli czy pojawił się raptownie? Stało się to może po jakimś uderzeniu w przednie koło?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Maj 2018, 14:03

Tak gdy auto chodziło oglądało go dwóch mechaników i stwierdzili ze drgania są przenoszone na cały przód samochodu.

Gdy sprowadziliśmy auto tego problemu nie było auto jeździło jak po szynach, lecz gdy kiedyś wyjeżdżałem z parkingu (na wstecznym) nagle coś strzeliło, myślałem se w coś uderzyłem ale nigdzie nie było nic w co mógłbym uderzyć, na asfalcie również nic nie leżało i od tamtej pory się zaczęło. Wszystko dotarło do punku gdzie było to dość głośno słychać wiec po diagnozie mechanika w Niemczech i w Polsce ( błędnej ) wymieniłem przegub i trochę jakby to ucichlo ale nadal występuje lecz tylko w tedy gdy wchodzę w ostrzejszy zakręt. Mechanicy wspominali tez o prawdopodobieństwie niewywazonej półosi.

Czy możliwe jest ze to mechanizm różnicowy, bądź któryś z przegubów z drugiej strony ? A i to gdy jadę z wyłączonym esp jakby tez się unormowalo i stukanie jest takie samo jak esp jest włączane i wyłączone.
Gerki
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 05 2016
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3 8P
Silnik: 1.8 TFSI 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007