Wymiana sworzni i brak wspomagania

23 Maj 2018, 20:17

Witam
Kilka dni wstecz wymieniano u mnie sworznie wahacza. Wszystko pięknie cacy nic nie stuka, auto nie plywa, ale po dwóch dniach zauważyłem słabsze wspomaganie kierownicy (przy wymianie ponoć ściągał wahacz by wyjąć stare sworznie). Od razu zajrzałem do zbiorniczka i plyn jest. Później na pasek osprzętu i wydaje się trochę luznawy , odpalilem silnik by spojrzec czy pasek się nie ślizga i okazało się że ów pasek skacze razem z napinaczem. Od razu telefon do mechanika który oczywiście umywa ręce ze nic nie ruszał (może i prawda ale nie jestem ufny). Do tego mam dwa pytania
1. Czy po tej wymianie zbieżność trzeba ustawiać ?
2. Jak dokrecic (ustawić) prawidłowo napinacz. Dodam ze brak garażu i kanału. Napinacz ma wyczuwalny luz (nie wiem czy to prawidłowe) ale ręką nim delikatnie jestem w stanie poruszać gora dol.
Ogólnie sam w sobie nie piszczy i nic nie wskazywalo na jego zużycie.

Auto to Peugeot 607 2.2HDI
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 92
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Maj 2018, 21:47

z tego co pamiętam to w 607 nie ma regulacji na wahaczu więc nie trzeba ustawiać zbieżności a co do napinacza paska to jest samonapinający ( na sprężynie) więc nic Ci tam kręcenie nie da, poprostu się zużył
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Maj 2018, 22:06

To nie najlepiej...potrzebuje auto na dojazd do pracy na ten tydzień, a naprawić w tym tygodniu nie dam rady :/ Tak jezdzic chyba nie bardzo można prawdaż ?

Druga sprawa czy na pewno to napinacz jak to sprawdzić, bo również wina może lezec bo stronie alternatora. Chociazby nic nie slychac by piszczało itd...
zwiroo
Początkujący
 
Posty: 92
Zdjęcia: 1
Auto: Peugeot 607
Silnik: 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002