Audi A3 8P vs A4 B8

28 Kwi 2023, 14:05

Czyli tak jak myślałem :)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 832
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

28 Kwi 2023, 14:21

Trevor napisał(a):Czyli tak jak myślałem

A co tu myśleć albo nie myśleć ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11073
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Kwi 2023, 14:24

Nie ma firmy żadnej i nigdy nie było.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 832
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

28 Kwi 2023, 14:27

Trevor napisał(a):Kolego daj sobie spokój, te dwie osoby hejtują vaga od tak, dla zasady nieważne czy mowa o golfie 3 czy o Audi RS6
Po prostu vag jest be be.


Gwarantuję ci, że jakbyś pisał w tym temacie o a4b8 2.0tdi to nikt by nie napisał, że to szrot.

Tymczasem zaciekle bronisz a3 2.0tfsi i to jeszcze najlepiej w konfiguracji z dsg używając argumentów, które dla normalnego użytkownika są zupełnie nieważne a pomijając tematy (czyli np. koszty) jakie przy kilkunastoletnim aucie o niewielkiej wartości są szalenie istotne. Brakuje tylko żebyś napisał, że vag'a rozkręca się kluczami jakie praktycznie każdy ma w domu a jakby kupił jakieś megane to szukaj człowieku szesnastek i innych torx, zbędne wydatki, lepiej kupić ałdi
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2810
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Kwi 2023, 14:30

franccc napisał(a):Gwarantuję ci, że jakbyś pisał w tym temacie o a4b8 2.0tdi to nikt by nie napisał, że to szrot.


Taaaa jasne, wystarczy poczytać ten temat ostatnie 2-3 stronki:
golf-v-gti-czy-warto-go-kupic-vt131486.htm

mowa jest o 2,0 TDI że też szrot itd zajechane itp.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 832
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

28 Kwi 2023, 14:36

Napiszę ci setny raz, zacznij czytać ze zrozumieniem
I pogódź się z faktem, że kilkunastoletnie diesle to są w 90% zajechane szroty, twojego ukochanego koncernu również
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2810
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SSSuper Drift Cup 2011 - Bagicz / relacja
    Lotnisko Bagicz znajduje się ok. 7 km od centrum Kołobrzegu i ok. 4 km od Ustronia Morskiego. Położone jest przy drodze krajowej nr 11 (wyjazd z Kołobrzegu ulicą Koszalińską). Pod samo lotnisko prowadzi również ścieżka ...

28 Kwi 2023, 14:50

franccc napisał(a):kilkunastoletnie diesle
bardziej bym stawiał na kilkuletnie, kilkunasto to nadal trzymają się dobrze.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Kwi 2023, 15:00

Kao napisał(a):bardziej bym stawiał na kilkuletnie, kilkunasto to nadal trzymają się dobrze.

Dokładnie tak tylko powiedz przeciętnemu zjadaczowi chleba że to wiąże się z starterem często liczonym w tysiącach złotych. Potem to że mamy starego diesla bez rozwiniętej ekologii to i tak trzeba w niego łożyć kasę.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11073
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Kwi 2023, 16:34

franccc napisał(a):I pogódź się z faktem, że kilkunastoletnie diesle to są w 90% zajechane szroty, twojego ukochanego koncernu również

No popatrz a w robocie mamy: Golfa 6 Variant 2,0 TDI, Kię Ceed CRDI, jakby tego było mało Tiguana allspace 1,4 tsi 150 z dsg!

Jakoś tych szrotów nie widzę i nie przyjeżdża po nie laweta na okrągło.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 832
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

28 Kwi 2023, 16:44

Nie zgodzę się z tym, owszem można trafić akurat na typowe usterki diesel ale to jest malutki procent nieszczęścia, przecież nie zmieniasz wtrysków, 2 masa czy turbo co roku. Przeważnie użytkownicy spotykają się drobnymi naprawami ale nie z falą napraw, ba mnie też otaczają głównie diesle i są to też kilkunastoletnie i jakoś ja nie widuje tych typowych dla diesla usterek w fali. Ostatnio w tamtym roku miałem taki przypadek grandisa 2.0 tdi (vw) i w przeciągu ok pół roku poszło ponad 3,5k euro czyli równowartość auta i były tam właśnie też typowe usterki czyli 2 wtryski/ 2 mas ale wcześniej 12 lat bez kompletnie żadnej awarii a na budziku blisko (już może ponad) 300k.
Nie jest tak że każdy nowy właściciel wiekowego diesla wkłada drugie tyle na start, a jeżeli ktoś tak twierdzi to tylko rozpuszcza takie wieści w necie bez doświadczenia i znajomości tematu.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Kwi 2023, 17:39

Kao napisał(a):Nie zgodzę się z tym, owszem można trafić akurat na typowe usterki diesel ale to jest malutki procent nieszczęścia, przecież nie zmieniasz wtrysków, 2 masa czy turbo co roku. Przeważnie użytkownicy spotykają się drobnymi naprawami ale nie z falą napraw, ba mnie też otaczają głównie diesle i są to też kilkunastoletnie i jakoś ja nie widuje tych typowych dla diesla usterek w fali. Ostatnio w tamtym roku miałem taki przypadek grandisa 2.0 tdi (vw) i w przeciągu ok pół roku poszło ponad 3,5k euro czyli równowartość auta i były tam właśnie też typowe usterki czyli 2 wtryski/ 2 mas ale wcześniej 12 lat bez kompletnie żadnej awarii a na budziku blisko (już może ponad) 300k.
Nie jest tak że każdy nowy właściciel wiekowego diesla wkłada drugie tyle na start, a jeżeli ktoś tak twierdzi to tylko rozpuszcza takie wieści w necie bez doświadczenia i znajomości tematu.

Zacznijmy od tego że rozmawiamy właśnie o autach w momencie " potrzeby " czyli już po latach świetności do tego często po przeliczeniach poprzedniego właściciela pt.co mi się opłaca a co nie.
Dla mnie jak mam polecać diesla i czerpać wiedzę "bo dotąd" nic się nie działo to raczej przy następnej właścicielu jest średnią pociechą.

Już nie wspomnę o dieselkach całkiem nowych technologicznie.

Ty Kao masz porównanie diesli do diesli a ja mam porównanie diesli do wszelkiej maści benzyn i tu niestety prosta bena kosztami użytkowania jest 100 razy bezpieczniejsza niż stary diesel.

Do tego tu nie chodzi o żadną falę napraw bo wymiana dwumasy czy wtrysków jest zwykłym tematem który trzeba mieć z tyłu głowy.

Nie piszę tu o wydłubywanie wtrysków o czym nikt nie wspomina które potrafi kosztować nawet 1,5k.przy starym HDi r4 bo faktycznie się to trafia ale sporadycznie.

Takie części jak czujniki, egiery, dpf, turbiny, wtryski są normą i nie liczenie się z ich naprawą jest ryzykowne.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11073
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Kwi 2023, 19:13

szybki napisał(a):a ja mam porównanie diesli do wszelkiej maści benzyn
aaa no to wszystko jasne. :wink:

Trzeba wrócić do tematu bo o tym czy diesel jest bee czy nie można pisać latami
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4