Audi A3 8P 2.0TFSi czy warto?

25 Kwi 2023, 00:30

Witam, przymierzam się do zakupu Audi A3 8P 2.0TFSI , jaki kod silnika jest najmniej awaryjny . Co myślicie o tym samochodzie, konkretnie chodzi o motor jakie są średnie koszty eksploatacji czy występują jakieś konkretne wady no i jak wygląda średnie spalanie .
HUBSON1002
Nowicjusz
 
Posty: 30
Zdjęcia: 1

25 Kwi 2023, 06:58

HUBSON1002 napisał(a):Co myślicie o tym samochodzie, konkretnie chodzi o motor jakie są średnie koszty eksploatacji czy występują jakieś konkretne wady

Konkretne wady to branie oleju i jak trafisz w odpowiedni rok i kod silnika to branie oleju będzie zminimalizowane do poziomu akceptowalnego dla miłośników TSI. Reszta zwykła grupa VW czyli ciągle coś. Jeżeli nie będzie Ci to przeszkadzać to bierz. Poprawne wizualnie auto.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Kwi 2023, 08:03

HUBSON1002, zanim zaczniesz czytać wypowiedzi tych co tego auta na oczy nie widzieli popytaj użytkowników.
Warto szukać wersji BWA, brak problemu olejowego, nie ma problemu z tłokami/pierścieniami, stara wersja na pasku rozrządu, bardzo fajna, mocna, z extra charakterystyką.
Bwa czyli roczniki do 2007, potem już tylko S3 zostaje, bo nowsze zwykłe to juz wersje na łańcuchu rozrządu
Mam styczność z tymi jednostkami na co dzień, ludzie mają w nich po 300 koni w Leonach, Golfach i pięknie to śmiga.
Genialnie zastąpione 1,8T jak da mnie, dużo fajniejszy silnik, mega krok do przodu.
Zrobić konwersję pompy oleju z 1,8T, następnie to co zwykle w tych motorach typu rozrząd, ale pewnie już był robiony, popychacz pompy, odma, swiece, cewki itd.

PS widzę że masz drugi temat odnośnie porównania do A4 B8 z 2,0 tdi 170? To co daje to 200 taki diesel Ci nie da, gorsze osiągi, no i ropa fajny niuton z dołu ale i tak te 200 koni będzie lepiej jechało.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 814
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

25 Kwi 2023, 08:58

Trevor napisał(a):HUBSON1002, zanim zaczniesz czytać wypowiedzi tych co tego auta na oczy nie widzieli popytaj użytkowników.


Chłopie nie ściemniaj. Pisałem Ci że przez moją firmę przechodzi więcej TSI niż Ty tu opisałeś na forum.
Piszę to z perspektywy osoby która ma wywalone na TSI i jeździ różnymi autami. Zresztą sam teraz myślałem o TSI znając jego wady i zalety wybrałem megane 3 f4r bo jest taniej i stabilniej (silnikowo/napędowo)

Powtórzę TSI opcje "już poprawione" nie biorą oleju reszta jest zwykła a ewentualne naprawy dosyć drogie.
I tu zależy dużo od podejścia samego właściciela. Jeżeli ktoś akceptuje ciągłe gmeranie przy aucie bo np. wcześniej jeździł renault espace albo citroenem c5 to będzie dobra propozycja jak jak ktoś jeździł pół życia starymi Japońcami to będzie lipa.

p.s.

Wczoraj miałem pogadankę z kolegą któremu naraiłem a6 2,0 tsi z 2015r.
Ma mi przywieść to auto na lawecie i już nie chce do niego wsiadać.
A w związku z tym że jest pedantem motoryzacyjnym to jest już jego ostatnia przygoda z czujnikami i wieczną pomarańczową kamerką na desce rozdzielczej.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Kwi 2023, 09:05

Silniki z 3 literowymi oznaczeniami są ok.
Maja swoje wady, padają pierdoly typu odma, cewki, zaworek evap itp
Do czyszczenia nagar co 100tys, wtryski też średnio zyja 100tys.
Koszty utrzymania są spore, na start masz do włożenia ok 10tys po zakupie

Przejedź się tym autem bo A3 8P nie jest taka wspaniałą jak ja opisują, gigantyczna podsterownosc, kiepskie fotele, kiepska pozycja za kierownicą, przez to auto jest tylko szybkie na prostej.
Jak chcesz więcej frajdy z jazdy to tutaj np bliźniaczy Leon 2 FR bije A3 na głowę
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

25 Kwi 2023, 09:29

szybki napisał(a):Wczoraj miałem pogadankę z kolegą któremu naraiłem a6 2,0 tsi z 2015r.
Ma mi przywieść to auto na lawecie i już nie chce do niego wsiadać.
A w związku z tym że jest pedantem motoryzacyjnym to jest już jego ostatnia przygoda z czujnikami i wieczną pomarańczową kamerką na desce rozdzielczej.

Pomijając że auto z tematu z tym A6 łączy jednynie znaczek na masce to reszta ok.
Te silniki koszty mają zbliżone do 1,8T z tą różnicą że są więcej warte i lepiej jadą, więc tylko same korzyści.
Nawet jak coś trzeba przy nich zrobić to fakt że fajnie jadą rekompensuje to bardzo.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 814
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Apple CarPlay w samochodach marki Lexus
    Samochody Lexus wyposażone w pakiet aplikacji Enform 2.0 oraz auta Toyoty z pakietem Entune 3.0 zyskają możliwość integracji ze smartfonami iPhone za pomocą interfejsu Apple CarPlay – poinformował japoński koncern, ...

25 Kwi 2023, 09:40

XD
Wkładać tysiące złotych w poprawiając fabrykę bo "fajnie jeździe" to można w coś ciekawego a nie pełnoletnie audi
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2764
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Kwi 2023, 09:49

No proponuje się przejechać i wtedy wrócić do tematu, poza tym wkłada się tysiące jak w każde inne mocniejsze auto z turbo, szczególnie styrane.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 814
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

25 Kwi 2023, 10:46

Przejażdżka audi a3 doprowadza do ekstazy?

Trevor napisał(a):poza tym wkłada się tysiące jak w każde inne mocniejsze auto z turbo, szczególnie styrane.


Nie każde mocniejsze turbo jest zwykłym, zupełnie standardowym, starym audi a3. O niebo wolałbym włożyć te same pieniądze nawet w ten sam silnik zamontowany w leonie fr czy tam cupra, co zresztą się już w tym temacie pojawiło. A są jeszcze megane tce, focus st, giulietta qv
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2764
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Kwi 2023, 10:59

Ok to wymień co jest takiego super w Leonie FR FWD opartym na tej samej płycie co A3 8P czyli Golfa V? (pomijam fakt w Audi opcji quattro)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 814
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

25 Kwi 2023, 11:08

To co innego jesteście w stanie polecić, żeby przyzwoicie jechało i koszty eksploatacji były normalne i awaryjność nie była wysoka. Bo dla mnie np nie ma sensu kupowanie 1.6mpi które nie da żadnej frajdy z jazdy A spali tyle co 2.0tfsi.
Budżet to +/- 30k.
HUBSON1002
Nowicjusz
 
Posty: 30
Zdjęcia: 1

25 Kwi 2023, 11:15

Trevor napisał(a):Ok to wymień co jest takiego super w Leonie FR FWD opartym na tej samej płycie co A3 8P czyli Golfa V? (pomijam fakt w Audi opcji quattro)

Leon jest "jakis"
Audi nie budzi żadnych emocji, ani pod względem prowadzenia ani pod względem wyglądu, w Polsce jest jakiś kult Audi, dla mnie to w opór nudny wóz z zawyżona cena i pisze to jako posiadacz takowego.

Oczywiście każdy może kierować się innymi kryteriami w wyborze auta, dla mnie największe wady to prowadzenie, Leon nawet 1.6 jest sztywniejszy i mniej podsterowny niz S3 8P, fotele nawet S-Line mają gorsze trzymanie boczne niż najzwyklejsze fotele w Leonie 1.4 czy 1.6.
Pozycja za kierownicą, przy wzroście 180 w Audi siedzisz na pół leżąco

Jedyny plus Audi to lepiej sparowane wnętrze i mniejszy hałas przy wysokich prędkościach
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

25 Kwi 2023, 11:29

No jestem bardzo ciekaw czy szybciej wejdziesz w zakręt FWD Leonem 1,4 czy Audi S3 quattro

poza tym to ta sama płyta, a wypasione wersje sportowe raczej po coś zostały stworzone.
Za chwilę się okaże że Leon 1,4 lepiej się prowadzi od Audi RS6
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 814
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

25 Kwi 2023, 11:38

Ja juz to sprawdzałem
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

25 Kwi 2023, 11:50

HUBSON1002 napisał(a):To co innego jesteście w stanie polecić, żeby przyzwoicie jechało i koszty eksploatacji były normalne i awaryjność nie była wysoka.


Najbezpieczniej z turbo wypada fiat bravo 1.4/150
Bez turbo możesz popatrzeć na volvo s40/v50/c30 z silnikiem 2.4 (140 czy 170, różnica tylko w programie)
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2764
Przebieg/rok: >50tys. km