Audi A3 8P vs A4 B8

25 Kwi 2023, 01:34

Witam, zastanawiam się nad zakupem A3 8P 2.0tfsi bądź A4 B8 2.0tdi I tutaj jest pytanie jak sprawdza się wersja 143km bo o wersji 170km słyszałem same dobre opinie chyba , że polecacie jeszcze jakąś inną wersję.
HUBSON1002
Nowicjusz
 
Posty: 30
Zdjęcia: 1

25 Kwi 2023, 18:02

HUBSON1002 napisał(a):zastanawiam się nad zakupem A3 8P 2.0tfsi bądź A4 B8 2.0tdi
A nie ma znaczenia dla Ciebie to, że jeden to benzyna a drugi diesel?

TFSi ma też swoje bolączki, który rok tych samochodów bierzesz pod uwagę?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9982
Zdjęcia: 35

25 Kwi 2023, 21:59

Słyszałem , że A3 8p 2.0tfsi najlepiej do 2008r A b8 2.0tdi najlepiej od 2008r żeby były wtrysk common rail
HUBSON1002
Nowicjusz
 
Posty: 30
Zdjęcia: 1

26 Kwi 2023, 09:03

HUBSON1002 napisał(a):Słyszałem , że A3 8p 2.0tfsi najlepiej do 2008r
Zerknij sobie jeszcze do tego tematu silnik-tfsi-3-generacji-ea888-gen-3-vt110195.htm

HUBSON1002 napisał(a):A b8 2.0tdi najlepiej od 2008r żeby były wtrysk common rail
Trzeba porządnie prześwietlić taki samochód no ale nie ulega wątpliwości że 2.0 TDi w tym samochodzie to bezpieczniejsza opcja niż TFSi w benzynie, poczytaj jeszcze tu audi-a4-b8-jaki-silnik-vt128078.htm
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9982
Zdjęcia: 35

26 Kwi 2023, 21:13

Chodzi o to że mam okazję kupić a3 w fajnych pieniądzach z fajnym wyposażeniem rok 2007 i silnik 2.0tfsi. Ale jak to na różnych forach każdy pisze inaczej dlatego czekam aż wypowie się ktoś kto ma ten model w tym roczniku I z tym silnikiem. Na co zwrócić uwagę przy zakupie oraz co ewentualnie zrobić po zakupie jeśli faktycznie kupił bym auto.
HUBSON1002
Nowicjusz
 
Posty: 30
Zdjęcia: 1

26 Kwi 2023, 21:34

HUBSON1002 napisał(a):mam okazję


Okazje nie istnieją, jeśli coś jest dobre to ma adekwatną cenę
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2589
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Kwi 2023, 21:48

franccc napisał(a):
HUBSON1002 napisał(a):mam okazję


Okazje nie istnieją, jeśli coś jest dobre to ma adekwatną cenę


Okazja może złe słowo, możliwość. A co do ceny to się zgodzę tylko że dla kogoś adekwatną cena za auto z 2007r będzie 20tys A dla kogos innego 30.
HUBSON1002
Nowicjusz
 
Posty: 30
Zdjęcia: 1

27 Kwi 2023, 10:16

Ciężko będzie sprawdzić silnik tak na oko i przy tym jak pracuje ale popatrz w okolice korka wlewu oleju czy tam nie widać że jest mokro czasem zdarza się że ci co często dolewają oleju niekiedy robiąc to szybko trochę go rozleją itd. Druga sprawa to końcówki wydechu, jeśli będą takie tłuste w środku to silnik raczej bierze olej, spotkałem się też z tym że potrafiło tam być nawet mokro ale to już bardzo zaawansowane stadium. Jak nie przepala oleju to raczej w wydechu będzie taka sucha sadza i nic więcej.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9982
Zdjęcia: 35

27 Kwi 2023, 12:29

Rokiko napisał(a):Ciężko będzie sprawdzić silnik tak na oko i przy tym jak pracuje ale popatrz w okolice korka wlewu oleju czy tam nie widać że jest mokro czasem zdarza się że ci co często dolewają oleju niekiedy robiąc to szybko trochę go rozleją itd. Druga sprawa to końcówki wydechu, jeśli będą takie tłuste w środku to silnik raczej bierze olej, spotkałem się też z tym że potrafiło tam być nawet mokro ale to już bardzo zaawansowane stadium. Jak nie przepala oleju to raczej w wydechu będzie taka sucha sadza i nic więcej.


Dzięki za rady, jakie oznaczenie silnika w tych modelach było najmniej awaryjne? I ewentualnie co innego byście polecieli w kwocie +/-30k.
Pozdro
HUBSON1002
Nowicjusz
 
Posty: 30
Zdjęcia: 1

27 Kwi 2023, 13:20

Szukaj wersji BWA i przede wszystkim zobacz jak silnik pracuje na zimnym, czy nie klekocze jak TDI.
Popytaj pooglądaj co poprzednik robił w aucie (dokumenty, faktury) i jak się zgodzi, bierz furę na hamownie.
Jak wypluje ponad 200 koni to można w ciemno brać, ale jak ze 195 to podejrzane coś może być nie tak, zasyfiony silnik od nagaru chociażby
one zawsze plusy miały w mocy więc rzadko który (zdrowy) wypluje mniej niż te 205 koni.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 744
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

27 Kwi 2023, 13:53

Trevor napisał(a):Jak wypluje ponad 200 koni to można w ciemno brać, ale jak ze 195 to podejrzane coś może być nie tak


:ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10709
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Kwi 2023, 15:13

Mój kuzyn ma Octavie II RS z tym silnikiem, niby 200 koni ale w automacie w trybie sport schodzi się poniżej 7 sek 0-100 no to raczej na brak mocy nie można narzekać, rodzinne autko w kombi :)
Automat bardzo dużo daje ale to są od razu wyższe koszty
Jeremias
Początkujący
 
Posty: 92

27 Kwi 2023, 18:41

Trevor napisał(a):Jak wypluje ponad 200 koni to można w ciemno brać, ale jak ze 195 to podejrzane coś może być nie tak,


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2589
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Kwi 2023, 20:28

Jeremias napisał(a):Mój kuzyn ma Octavie II RS z tym silnikiem, niby 200 koni ale w automacie w trybie sport schodzi się poniżej 7 sek 0-100 no to raczej na brak mocy nie można narzekać, rodzinne autko w kombi
Automat bardzo dużo daje ale to są od razu wyższe koszty

Koszty wyższe ale zdecydowanie skrzynia dsg poprawia znacznie osiągi bo nie tracisz czasu przepięcie biegu automat zrobi to dużo szybciej.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 744
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

27 Kwi 2023, 20:48

Trevor napisał(a):Koszty wyższe ale zdecydowanie skrzynia dsg poprawia znacznie osiągi bo nie tracisz czasu przepięcie biegu automat zrobi to dużo szybciej.

Łał :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10709
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe