Tak to tego auta nie naprawisz, chcesz wymieniać pół silnika?
Ten samochód najpierw trzeba dobrze zdiagnozować.
IMMO napisał(a):wyskoczyły mu błędy których nie mógł skasować tzn skasował ale po chwili powracał nie mówił jaki kody błędów ale ogólnie z czujnikami od temperatury itp
No właśnie to jest podstawowy błąd nie wiemy co jest nie tak z autem i gdzie leży przyczyna a Ty chcesz już coś wymieniać.
Potrzebujesz komputer/laptop z programem VAG/VCDS + kabel KKL
[link do oferty na Allegro wygasł]i odczytujesz błędy...ale kody a nie że coś tam czujnik, przepływomierz czy coś innego..
kod błędu i wtedy trzeba zobaczyć jakie są przyczyny, co się pod nim kryje
A dalej to warto zrobić
logi zarówno
statyczne na postoju na rozgrzanym silniku jak i
dynamiczne/drogowe - tu masz wyjaśnione do czego to służy i jak to się robi:
[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
dla tego silnika warto zrobić
- logi statyczne:
007, 008, 009- logi dynamiczne parami:
001-013 / 002-007 / 002-025 (3 bieg i od 1500 obrotów do co najmniej 6000 gaz w podłogę- jeśli silnik w takim stanie że da radę)
wtedy będzie wiadomo jak wygląda przepływ powietrza czy przepływomierz działa ok, czy z paliwem jest ok, czy nie ma spalania stukowego (zapłon) - wtedy można myśleć o cewkach, świecach itd
Natomiast wymiana po kolei co się da jest bezsensu.
I pamiętaj o jednej ważnej rzeczy, w tym silniku wszystkie zaworki, czujniki itd tylko ori VW/Bosch żadne SKV, toprany itd
Czyli przepływka taka jak tam siedzi o nr OE producenta, wpisujesz w wyszukiwarkę i masz, lepiej kupić używkę niż chińską podróbę która nie będzie działać.
Jak nie chcesz się bawić w diagnostykę to albo poszukaj kogoś z okolic kto ma auto z grupy VAG i potrafi diagnostykę robić, albo na olx
[link do oferty na Olx wygasł]albo może jakiegoś tunera który stroi turbo-benzyny.
W każdym razie przeciętny mechanik puści Cię z torbami, bo będziesz wymieniał na pałę pół auta, bezsensu a tutaj trzeba koniecznie wiedzieć co jest..
Czy przepływka wariuje, czy nieszczelności w dolocie/podciśnieniu i łapie lewe powietrze czy zapłon świruje itd.
To jest czysta benzyna czy z gazem?