Audi a3 do 14 tys. Jaki silnik ?

12 Paź 2010, 22:14

Witam
Moja decyzja kupna auta zapadła na A3, obecnie jestem posiadaczem B4 1.9 tdi. I tutaj tkwi problem nie wiem na jaki silnik się zdecydować rocznie robie ok 5-6 tys. km jest to głownie jazda po mieście, wiadomo w wakacje jakaś trasa a tak to praktycznie miasto czyli 3 km po odpaleniu i gasimy więc krótkie trasy silnik ledwo co się nagrzewa.
Myślałem o jakimś TDi lub 1.8 w gazie kusi mnie 1.8T tylko nie wiem jak on się zje z gazem.
koszyklomza
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: łomża

12 Paź 2010, 23:57

na takie trasy to bierz zdecydowanie benzyne. Gazowanie według mnie na takie krótkie trasy też nie ma sensu. Koszty zainstalowania sekwencji nie prędko Ci się zwrócą, pozatym auto zanim się przełączy na gaz powinno mieć rozgrzany silnik, W 3 km raczej nie nagrzejesz odpowiednio silnika. Gaz zawsze niszczy silnik prędzej czy później, a nie nagrzany zniszczy jeszcze szybciej i chyba nie trzeba Ci tłumaczyć, że naprawa silnika to dość droga zabawa. Na twoim miejscu bym szukał jakiegoś benzyniaka i nie kombinował.
ens
Początkujący
 
Posty: 108
Miejscowość: Kraków
Auto: Audi TT 1.8T 259KM

13 Paź 2010, 04:52

Kolejny fachowiec który twierdzi że gaz niszczy silnik...ale fakt faktem na takie krótkie odcinki nie opyla się bena/gaz tylko sama benzynka...
piotrekb90
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: okolice Jasła

13 Paź 2010, 07:18

Tak jak koledzy wyżej napisali,na takie krótkie odcinki nie opłaca sie diesel i gaz więc zostaje szukać benzyny i ja na Twoim miejscu poszukał bym z silnikiem 1.8 125KM.
np [link do oferty na Allegro wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

13 Paź 2010, 11:02

Jeśli robisz 5-6 tysięcy rocznie to nie masz co myśleć o gazie. To bez sensu.

Jeśli głównie po miescie to starczy Ci 1.6. 1.8 w mieście potrafi trochę zjeść. A 1.8 T - tutaj spalanie to już zależy od Twojej nogi. Ale raczej nie myśl o gazowaniu tego silnika. Głowica jest dość wrażliwa na zle założoną instalację. A po drugie jak 1.8 T to nie gaz ;)
bajla
Początkujący
 
Posty: 248
Miejscowość: Wrocław

13 Paź 2010, 15:21

bajla napisał(a):A po drugie jak 1.8 T to nie gaz ;)


Dlaczego?
"Nie wiem co się tak uparłeś na to V6 skoro byle Opel, czy Ford to ma..."
Kierunkowskaz
Zaawansowany
 
Posty: 987
Miejscowość: Warszawa (WI)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SSSuper Drift Cup 2011 - Bagicz / relacja
    Lotnisko Bagicz znajduje się ok. 7 km od centrum Kołobrzegu i ok. 4 km od Ustronia Morskiego. Położone jest przy drodze krajowej nr 11 (wyjazd z Kołobrzegu ulicą Koszalińską). Pod samo lotnisko prowadzi również ścieżka ...

13 Paź 2010, 15:45

Pewnie chodzi o to że przy tej mieszance turbo sie niszczy.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

13 Paź 2010, 16:19

Kolejny fachowiec który twierdzi że gaz niszczy silnik

Może nie rozpierdala go odrazu, ale jakiś tam wpływ ma. Niektóre silniki dobrze znoszą gaz, a inne zaś fatalnie, Mi osobiście szkoda byłoby ładować do auta gaz.
ens
Początkujący
 
Posty: 108
Miejscowość: Kraków
Auto: Audi TT 1.8T 259KM

13 Paź 2010, 16:29

Trzeba poprostu wiedzieć jak dany silnik znosi gaz i najlepiej zakładać go samemu w jakimś autoryzowanym warsztacie a nie u pana mietka w stodole.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

13 Paź 2010, 16:40

Oprócz tego, że 1.8 T wymagaja dobrej (czyli kosztownej) instalacji to jak ktoś kupuje 1.8 T to powinno go być stać na lanie wachy. Jak chcesz oszczedzać kupujesz albo prostą benzynówkę i gazujesz albo diesla.


Uprzedzam pytanie. Nie jestem przeciwnikiem LPG :mrgreen:
bajla
Początkujący
 
Posty: 248
Miejscowość: Wrocław

13 Paź 2010, 16:52

Dokładnie,silniki z turbo to mało palących nie należą ale też wszystko zależy od nogi.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

13 Paź 2010, 18:49

ens masz rację niektóre silniki gorzej znoszą gaz ale te którym nie sprawia on problemu i instalka jest dobrze założona działają bezawaryjnie tak długo jak na samej benzynce
piotrekb90
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: okolice Jasła

14 Paź 2010, 17:01

Gaz przy złym ustawieniu wypala gniazda zaworowe gdy jest"skrecony" na najnizsze spalanie a pozatym po paru latach juz sama instalacja zaczyna powoli sie zuzywac zaczyna wiecej spalac itd... i trzeba pamietac ze układ zapłonowy musi byc w idealnym stanie... także silnik 1.8 wolnossacy gaz sekwencja pare lat jazdy i sprzedaż moim zdaniem :wink:
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd