Audi A3 - Nagrzewanie silnika

13 Lut 2016, 17:31

Reasumująć..
-Termostat sprawny
-Silnik sprawny
-Czujnik temperatury sprawny
-Zegary sprawne

Mechanik stwierdził to samo.

Jedyna opcja która zostaje to wymiana obudowy termostatu.
Prawdopodobnie gdzieś może przepuszczać/nie dolega dobrze uszczelka.
Wymienię/sprawdzę i dam znać. :]

NIE MA INNEJ OPCJI!
Rick
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 06 2001
Auto: W trakcie

16 Lut 2016, 15:54

Czy obudowa termostatu przyjmuje tylko oryginalne termostaty?
Nie mogę go obrócić wahlera o 90stopni bo wygląda że zaczepy są za płaskie..
Próbował ktoś coś?
Zdjęcie
Rick
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 06 2001
Auto: W trakcie

15 Kwi 2016, 05:32

Panowie, szukaliście za daleko.
Spójrzcie w jakich temperaturach otwierają się termostaty dostępne do tego diesla:
http://motoneo.pl/czesci-audi/audi-a3-8l1-14365/Uklad_chlodzenia/Termostat/Termostat/#tow
80 - 87 - 88
Ten silnik się sam w sobie po prostu nie nagrzewa do 90 stopni według mnie.

Poza tym te diesle siedzące w audi grzeją się po prostu wolno.
W b5 jest np taki silnik - zdaje się to AFN - który w zimę dopiero po 25km zaczyna się mocniej nagrzewać i jest to norma...

MotoAlbercik napisał(a):Ja proponuję zrobić prosty test - włóż termostat do garnka z wodą, włóż do niego termometr i podgrzewaj wodę obserwując, kiedy termostat zacznie się otwierać. I wszystko będzie jasne.
Innego wyjścia, żeby wyeliminować rzecz, która zazwyczaj jest winna temu zjawisku nie widzę.


To niestety nie do końca dobra metoda, bo nie uwzględnia ciśnienia w układzie.
Na własnej skórze przetestowałem, że w szklance termostat otwiera się przy odpowiedniej temperaturze, ale w aucie już nie - przepuszcza dużo wcześniej.
Zapewne jest to właśnie wynik ciśnienia tam występującego przy nie zawsze wystarczająco sztywnej sprężynie.
Emejcz
Początkujący
 
Posty: 126
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: A4 B5 FL
Silnik: 1.8t 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999