Audi A3 - Nagrzewanie silnika

30 Gru 2015, 00:16

Witam,
Posiadam Audi A3 1.9 TDI 74kw z 2001 silnik ATD.
Wymieniłem czujnik temperatury na nowy oryginalny ponieważ stary skakał z temperaturą i sypał błędami.
Został również wymieniony termostat również oryginał.

Problem polega na dłuuuuugim nagrzewaniu się silnika.

Zrobiłem dwa testy.
Po przejechaniu 15 km Test 1 - tak wyglądają temperatury pod kompem i na desce rozdzielczej
http://imgur.com/a/AEGnr
Test 2 - tak wyglądają temperatury po przejechaniu 20 km czyli +5km ale ostra jazda na wysokich obrotach.
https://imgur.com/a/BN4MU
W żadnym przypadku silnik nie osiągnął 90C.
W Teście 1 wąż od termostatu zimny w Teście 2 cieplejszy natomiast pozostałe węże gorące.
Wyższa temperatura na Engine w obu przypadkach

Gdzie powinienem szukać przyczyny? Czujnik? Termostat?
Dzięki za wsparcie! ;)
Rick
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 06 2001
Auto: W trakcie

30 Gru 2015, 08:05

Pomoże ktoś? :]
Rick
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 06 2001
Auto: W trakcie

30 Gru 2015, 16:46

Rick napisał(a):Wyższa temperatura na Engine w obu przypadkach
Gdzie powinienem szukać przyczyny? Czujnik? Termostat?

Temperatura na komputerze zawsze będzie inna niż ta na wskaźniku. Wskaźnik jest analogowy, a komputer pokzuje cyfrowo. Zawsze komputer jest dokładniejszy.
Pytanie tylko, czy to, co pokazuje komputer/wskaźnik, pokrywa się z rzeczywistością, czyli czy temp. płynu jest faktycznie taka niska.
Zrób prosty test - zasłoń 3/4 chłodnicy jakąs tekturą lub czymś podobnym i przejedz się parę km. Zobaczysz, czy temp. wzrasta szybciej i czy jest wyższa. To pozwoli wyeliminować termostat.
No i pozostaje jeszcze pytanko - czy z kratek wewnątrz auta leci ci chłodne czy ciepłe powietrze?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Gru 2015, 21:34

z tą tekturą to trochę poroniona sprawa, nic to nie da bo silnik nie będzie tak intensywnie owiewany i napewno nagrzeje się znacznie szybciej, pytanie jaki jest termostat ? przy ilu stopniach się otwiera ? (czasami pisze na pudełkach)
liku025
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 05 03 2010
Przebieg/rok: 46tys. km
Auto: Honda Civic
Silnik: D14a3
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

06 Sty 2016, 13:38

Czynności jakie wykonałem..
Zmierzyłem multimetrem z czujnikiem temperaturę płyn chłodniczy - taka sama jak na wskazaniach
Wszędzie pokazują przybliżoną temperaturę.

No to skoro..
-Czujnik [+-55*C]
-Temperatura oleju [+-55*C]
-Temperatura płynu [+-55*C]
-Zegary [zrobiłem test są ok]
Generalnie rura od termostatu jest zimna..
A górne ciepłe.
Mogę oczywiście zwalić winę na "ten typ tak ma" ale szkoda trochę silnika i mimo wszystko po 20km powinien łapać chociaż 70*C
Czyli wychodzi na to że termostat po 300km wyzionął ducha - wymienię i zobaczę.. Dziwne kupiłem wahlera.. :]
Rick
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 06 2001
Auto: W trakcie

06 Sty 2016, 14:03

liku025 napisał(a):z tą tekturą to trochę poroniona sprawa, nic to nie da bo silnik nie będzie tak intensywnie owiewany i napewno nagrzeje się znacznie szybciej

Nie masz pojęcia o chłodzeniu silnika i zasadzie działania termostatu i nie wiesz dlaczego tektura przed chłodnica to dobry sprawdziań. Więc nie wprowadzaj proszę zamętu.
Rick napisał(a):Czyli wychodzi na to że termostat po 300km wyzionął ducha - wymienię i zobaczę.. Dziwne kupiłem wahlera.. :]

No wszystko wygląda na ten termostat. Wahler produkuje dośc dobre termostaty. No ale normalne jest to, że jak jakiś producent zrobi coś dobrego, ludzie to kupują, zyski rosną, to potem ów producent zaczyna kombinować i jakość produktów spada...Normalka. A tym bardziej, że już kilku forumowiczy na tym termostacie się zawiodło. Wynika więc, że wahler już nie jest taki dobry jak kiedyś. A szkoda....Możesz jeszcze zrobić wspomniany test z tym kartonikiem na chłodnicy.
Zwróć też uwagę na tą temp. otwierania termostatu, bo dziwi mnie to, że wąż od termostatu jest zimny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Testy wodorowej Toyoty Mirai w Chinach
    Toyota rozpocznie testy wodorowego sedana Mirai w Chinach. Firma sprawdzi możliwości adaptacji tej technologii w Państwie Środka. Jednocześnie japońska firma zadeklarowała, że wybuduje stację tankowania wodoru w swoim chińskim ...

26 Sty 2016, 22:57

Termostat wymieniony an ORI - brak zmian..
Wszystko sprawdzone od czujnika po zegary - nadal to samo UPG ok

Co może być jeszcze powodem?
Rick
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 06 2001
Auto: W trakcie

27 Sty 2016, 10:17

Hmmm, troszkę dziwne, mimo, że to diesel...A jak wygląda sprawa nadumchu ciepłego powietrza? Odpowiada mniej więcej tym temperaturom na wskaźniku? Jesteś w stanie porównać? No i czy to było tak cały czas, czy wcześniej szybciej się nagrzewał?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Sty 2016, 10:39

Ciepło jest. Jest takie jaknna wskaźniku. Wcześniej szybciej się nagrzewal :(
Rick
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 06 2001
Auto: W trakcie

28 Sty 2016, 10:54

Hmmm, może winna jest niska temp na zewnątrz - mamy teraz okres zimowy, temp. są niższe niż latem i może dlatego? Na dodatek masz Diesla, czyli "zimny" silnik. W niektórych samochodach są fabrycznie zakładane grzałki do silnika, z tego właśnie powodu. Nie masz czasami tak, że im ziniej na zewnątrz tym silnik dłużej się nagrzewa? Bo to by wskazywało na taką przypadłość Diesli. Skoro wszystko jest już wymienione. Zawsze głównym winowajcą w takich sytuacjach jest termostat. Pamiątasz na jaką temp. ustawiony był termostat, który zamontowałeś?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Sty 2016, 09:46

Termostaty na pewno są ok - myślałem nad króćcem.. Ale nie ma pęknięć itp. oglądałem dobrze..

Chyba zostawię go u znajomego mechanika.
Rick
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 06 2001
Auto: W trakcie

29 Sty 2016, 10:12

Rick napisał(a):Termostaty na pewno są ok

Ja nie mówię, że są złe, uszkodzone. Pytanie tylko, przy jakiej temp. się otwierają? Chodzi o to, czy czasem nie ma np. dwóch czy trzech rodzajów termostatów do tego auta, bo czasem tak jest. I mają różne temp. otwierania. Wczoraj popytałem troszkę właścicieli diseli jak u nich to wygląda i muszę powiedzieć, że mają podobnie. Ja myślę, że warto poczekać aż się ociepli. Jak wtedy silnik będzie się szybciej nagrzewał, to poprostu tak jest - "zimny" silnik, czyli diesel. A diesle zawsze dłużej się nagrzewają niż benzyna i mają niższą temp. pracy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Sty 2016, 10:20

Rozumiem - ale po 50 km temperatura max 80*C przy temperaturze zewnętrznej 10+ to trochę niepokojące..

Dodatkowo po 15 minutowej przerwie temperatura spadła na 60*C i znów długo się nagrzewał.
Rick
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 06 2001
Auto: W trakcie

30 Sty 2016, 10:37

Sprawdzanie temperatury z czujnika z poziomu climatronica:

1. Przytrzymaj jednoczesnie + na guziku od temperatury i guzik obiegu zew / wew
2. + od temperatury dojdz na kanal 49
3. Kliknij klawisz obiegu wew / zew - pokaze Ci temperature zczytana z czujnika

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



ja mialem taki sam problem jak ty i winny byl po prostu termostat - jest z nimi straszna loteria, oryginalne sa firmy BEHR.
misso
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 18 01 1992
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Audi A3

31 Sty 2016, 10:41

No temperatura na Klimatroniku taka jak na zegarach - wszystko się zgadza..
No to znów termostat? :]
Rick
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 04 06 2001
Auto: W trakcie