Audi a3 - nierowne obroty

20 Cze 2009, 02:26

wole sie sprobowac troche zorientowac w temacie nim wymienie niepotrzebnie pol samochodu. zaznaczam ze poza jestem totalnym amatorem jesli chodzi o mechanike samochodowa (inaczej bym tu nie prosil o pomoc :-)

mianowicie silnik (a3 1.6 benz.) po rozgrzaniu ma bardzo nierowne obroty. jest to szczegolnie widoczne na biegu jalowym np czekajac na swiatlach. silnik bardzo szybko osiaga 90 stopni i wtedy to sie dzieje (mam kilka kilometrow przez miasto do pracy). nigdzie dalej raczej nie jezdze bo nie ufam tej bryce...

pytajac znajomych kazdy ma inna hipoteze :-) i nie podam ich na razie by zle nie nakierowac innych...
lucjuszaurelian
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: scotland
  • 20 Cze 2009, 14:58

    Jezeli na biegu jalowym nierowne obroty to silniczek krokowy mogl odmowic posluszenstwa.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    20 Cze 2009, 21:48

    A napisz czy podczas jazdy odczuwasz spadki osiągów silnika czy nie?!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8606
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    22 Cze 2009, 13:00

    Najlepiej to odczytać błędy na kompie.
    Może sonda,jak silniczek krokowy będzie walnięty to silnik zawsze będzie chodził nierówno.
    Gdy się jeżdzi na krótkich odcinkach ,to szybko dostaje sonda lambda.
    A ile Ci auto pali?
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335

    22 Cze 2009, 13:48

    A może filtr paliwa?
    ...:::OnLy GoD caN juDgE Me:::...
    kw4s
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Rzeszów

    23 Cze 2009, 21:43

    wlasnie jesli bylby to silniczek krokowy to by nierowno chodzil od momentu odpalenia a nie po rozgrzaniu, tak mi sie przynajmniej zdaje.

    a jakie 'obiawy' ma auto jak nawala sonda lambda ??

    czy mozliwe ze winne jest dostawanie sie gdzies 'falszywego' powietrza ?? (ale czy wtedy tez by sie to dzialo dopiero po rozgrzaniu??)

    pozdrawiam :-)
    lucjuszaurelian
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: scotland
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Pierwszy hybrydowy SUV na świecie
      22 marca 2005 roku debiutowała Toyota Harrier Hybrid, poza Japonią znana jako Lexus RX 400h – pierwszy na świecie seryjnie produkowany SUV z napędem hybrydowym. W ciągu zaledwie kilku dni amerykańscy dealerzy zebrali ...

    23 Cze 2009, 22:29

    Powiem Ci, że też tak kiedyś miałem w swojej A4... Mechanik wymienił filtr paliwowy i filtr powietrza i było git... Filtr paliwowy należy wymieniać co 100 tys km mniej więcej a u mnie nie był wymieniany od 350tyś :roll: Obecnie wszystko hula jak ta lala :wink:

    U Ciebie może też być problemem silniczek krokowy albo przepustnica.
    ...:::OnLy GoD caN juDgE Me:::...
    kw4s
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Rzeszów

    17 Mar 2011, 16:31

    witam

    mam ten sam problem co kolega jednak dodatkowo auto sie dusi podczas gdy chce gwaltownie przyspieszyc no i nie za bardzo ma ochote jechac dopiero jak je przegazuje strzeli i jest dobrze oczywiscie tylko do kolejnego zatrzymania sie prosilbym o jakas rade dodam ze swiece i filtr paliwa wymienialem .Pozdrawiam
    aczerwo
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: plock

    17 Mar 2011, 19:39

    Troche stary ten temat.
    Ale odpowiedź damy.
    Przeczysć przepustnice i zrób jej adaptacje.
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic968778.html
    Oczywiście podłączając auto pod komp.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    17 Mar 2011, 19:48

    piotrpz87 napisał(a):Troche stary ten temat.
    Ale odpowiedź damy.
    Przeczysć przepustnice i zrób jej adaptacje.
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic968778.html
    Oczywiście podłączając auto pod komp.




    Dzieki wielkie

    [ Dodano: 11 Kwiecień 2011, 17:53 ]
    wiem ze troche pozno ale zrobilem jak kazales wyczyscilem i zrobilem adaptacje vagiem zgodnie z opisem. tylko jest maly problem po odpaleniu auta pochodzi chwilke na niskich obrotach a jak tylko dotykam gazu to wskakuje na 1200 obrotow i juz tak pozostaje znasz moze przyczyne?
    aczerwo
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: plock