Audi a3 P8 1.9 TDI 105km. Samochód traci moc

21 Kwi 2020, 21:32

Witam. Mam problem z moim Audi, problem dotyczy utraty mocy podczas przyspieszania. Samochód traci moc powyżej 3tys obrotow, później nawet na małych obrotach nie ma mocy. Tak jakby turbo się odłączało. Po uruchomieniu silnika ponownie moc wraca. Do tej pory samochód nie przechodził w tryb awaryjny, a dzisiaj zapaliła się kontrolka check.
AudiAdrian
Nowicjusz
 
Posty: 10

22 Kwi 2020, 08:26

Dodam, że wyczyściłem filtr powietrza i sprawdziłem przepływomierz. Po tych czynnościach nie zauważyłem żadnej zmiany
AudiAdrian
Nowicjusz
 
Posty: 10

22 Kwi 2020, 09:20

Przepływomierz do podmiany
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Kwi 2020, 16:15

Odpiąłem kostkę od przepływomierza i bylo bez zmian więc chyba to inne przyczyna.
AudiAdrian
Nowicjusz
 
Posty: 10

22 Kwi 2020, 17:15

Czy przyczyną może być zawór EGR ?
AudiAdrian
Nowicjusz
 
Posty: 10

22 Kwi 2020, 19:07

Zaczynamy wróżyć . Może być przepływomierz , może być EGR , może być problem z ciśnieniem doładowania , przewodami podciśnieniowymi , może być ........... Może czas pomyśleć podłączyć komputer i na początek poczytać błędy ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Kwi 2020, 19:44

AudiAdrian napisał(a):Odpiąłem kostkę od przepływomierza i bylo bez zmian więc chyba to inne przyczyna.
nie, to tak nie działa. W silniku benzynowym może dać to jakieś różnice ale w dieslowym nie, co więcej przeplywka może nie dać Ci żadnych błędów i bez dobrej znajomości obsługi programu i wartości przepływomierza nie jesteś w stanie postawić trafionej diagnozy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Kwi 2020, 19:57

Kolego,może być wszystko,ja miałem spadek mocy w Focusie 1.8 TDDI w ciepłe dni,gdy silnik był zimny rwał jak głupi,po nagrzaniu się słabł,zauważyłem,że po każdym umyciu auta zimną wodą na myjni ,moc wracała na jakiś czas,kilka kilometrów,tak było zawsze,dzięki temu znalazłem przyczynę,trwało to dosyć długo,kto odgadnie co było przyczyną? Nadmienię,że nie turbina,nie EGR,nie przepływomierz,nie filtry,nie dziura w dolocie,nic z tych rzeczy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Kwi 2020, 20:44

PhantomASA1 napisał(a):,kto odgadnie co było przyczyną?
A co tam będziemy zgadywać :mrgreen: Każdy przypadek jest prawie szczególny. Niekiedy bzdeta utruje życie. Patrz . Zafira A 2,0 dth . Brak mocy , pluje błędem przepływomierza . W parametrach bieżących maksymalny przepływ powietrza bez zmian wartości w funkcji obrotów silnika.Ubite. Wymieniamy. D....a brak mocy , turbo nie wstaje. Parametry bieżące znowu pod uwagę. Ciśnienie doładowania nie rośnie a robi się podciśnienie. Turbo się zatarło i stanęło. Wymiana i moc wraca :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Kwi 2020, 20:49

PhantomASA1 napisał(a):kto odgadnie co było przyczyną?
pewnie spowalniacz przyspieszacza lub zębatka trybowa wielozadaniowa :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Kwi 2020, 21:08

Kao napisał(a):pewnie spowalniacz przyspieszacza lub zębatka trybowa wielozadaniowa :wink:
Dobre :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Kwi 2020, 21:11

:D Prawie trafione,było blisko,więc co było przyczyną? Po każdym umyciu auta zimną wodą moc wracała,nie wina pompy też:) Piszę serio,oczywiście trafić ciężko,sam się nad tym głowiłem ,dopiero po otworzeniu machy domyśliłem się.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Kwi 2020, 21:16

PhantomASA1 napisał(a):dopiero po otworzeniu machy domyśliłem się.
Nie męcz tylko pisz . Co niby zamek machy :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Kwi 2020, 21:20

Zapchany intercooler:) Akurat ja mam w takim miejscu,że przy myciu auta zimna woda go schładzała,wyczyściłem go,odtłuściłem,i żegnaj słaboto.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Kwi 2020, 21:33

PhantomASA1 napisał(a):Zapchany intercooler:) Akurat ja mam w takim miejscu,że przy myciu auta zimna woda go schładzała,wyczyściłem go,odtłuściłem,i żegnaj słaboto.
EEE.... taka tam normalność :mrgreen: Myślałem że będzie coś ekstra , super , niewiarygodne , ekstremalne .....itp. Masz coś lepszego :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna