Auto w ogóle nie ma mocy <Mercedes W124 250d 92r. automat ASB>

02 Maj 2020, 20:24

Witajcie!

Jestem nowy na forum...

Mam niemały problem z moim pięknym Mercedesem W124 250d 1992r. ASB, przebieg ok. 450 tys. km. Otóż jednym z problemów, największym, jest totalny brak mocy. Przy prędkości autostradowej, pod lekką górkę, prawie w ogóle nie przyspiesza. Ten problem był już przed zakupem Gwiazdy. Samochód odpala od strzała, na widok kluczyka - nie ma żadnych problemów z zapalaniem. Przy dodaniu gazu minimalnie dymi na siwo. Na wolnych obrotach silnik trochę trzęsie (może poduszki, ale takiej pewności nie mam). Skrzynia biegów wyczuwalnie zmienia biegi przy wyższych obrotach (ok. 3 tys.). Olej w skrzyni automatycznej nie był wymieniany, po jego konsystencji można śmiało stwierdzić, że był dość dawno wymieniany. Przy przerzuceniu z parking na drive (oczywiście na wolnych obrotach i wciśniętym hamulcu) jest wyczuwalne szarpnięcie, przy przerzuceniu z parking na reverse żadnego szarpnięcia nie ma. Skrzynia do remontu?

Proszę o pomoc. Za każdą hipotezę będę bardzo wdzięczny!

Pozdrawiam
Matijass
Nowicjusz
 
Posty: 13

02 Maj 2020, 21:00

Pali na wszystkie cylindry ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Maj 2020, 21:56

Może niezbyt mądrę pytanie, ale jak sprawdzić, czy chodzi na wszystkich 5 cylindrach??? Obroty nie falują, na biegu jałowym w kabinie trochę trzęsie. Po otwarciu maski silnik też się dość zauważalnie rusza.

Pozdrawiam
Matijass
Nowicjusz
 
Posty: 13

03 Maj 2020, 08:12

Ja bym się przyjrzał dawkowaniu paliwa, czyli pompie. Niestety sam nie jesteś w stanie tego ocenić
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Maj 2020, 09:22

Rozumiem, dzisiaj zauważyłem, że przewód , który doprowadza podciśnienie do egr jest sparciały. Ogólnie egr z zewnątrz wygląda bardzo ładnie, błyszczy się. Nie opadają również tylnie zagłówki (po naciśnięciu guzika, na włączonym silniku, słychać otwierający się zaworek i zamykający tylko). A skrzynia w moim przypadku do remontu? Czy winowajcą tego szarpnięcia przy przerzuceniu z parking na drive (najbardziej jest to wyczuwalne przy rozgrzanym oleju w skrzyni, co nie znaczy, że na zimnym nie ma szarpnięcia) oraz takiej bardzo niecodziennej charakterystyki tej skrzyni (wyczuwalnie zmienia biegi, redukuje minimalnie z opóźnieniem) jest stary, zużyty olej?

Pozdrawiam
Matijass
Nowicjusz
 
Posty: 13

03 Maj 2020, 20:57

Co uważacie?

Pozdrawiam
Matijass
Nowicjusz
 
Posty: 13
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Nowe Volvo XC40 - najmniejszy SUV w ofercie Volvo
    Nowe XC40 to najnowszy i najmniejszy model SUVa oferowany przez szwedzki koncern samochodowy, a przy tym także najtańszy. Dla wielu jest to także jeden z najfajniejszych samochodów, jakie Volvo mogło wyprodukować. ...

03 Maj 2020, 21:37

Dodam jeszcze, że silnik dość mocno klekocze. Na zimnym najbardziej. Na ciepłym również, ale mniej. Najgłośniej słychać ten klekot na obrotach biegu jałowego. Im wyższe obroty tym mnie słychać to stukanie. Już przy ok. 2 tys. obr/min. w ogóle go nie słychać. Może mieć to związek z totalnym brakiem mocy (ok 40s do setki)?

Pozdrawiam
Matijass
Nowicjusz
 
Posty: 13

04 Maj 2020, 15:28

Kolego,jaką masz tam pompę wtryskową?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8594
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)