Audi A3/S3, Honda Civic VIII, Ford Focus MK II, BMW Serie 1

16 Gru 2009, 16:11

Witam,

Mam problem z wybraniem dla siebie samochodu. Jako ze mam 24lata i nie mam jeszcze zalozonej rodziny to chcialbym kupic sobie samochod nieduzy (zapewne jakis kompakt 2/3 drzwi lub coupe), ale tez nie super maly bo chcialbym zmiescic cos wiecej niz tylko chleb w bagazniku :)
Chce przeznaczyc na samochod max 25k euro (najlepiej 20k euro).

Nie musi to byc od razu wersja GT/Type R/RS, bo jezdze teraz Seatem Toledo I 1.8 wiec kazda przesiadka na cokolwiek powyzej 100km bedzie juz ok.

Bardzo podobaja mi sie samochody ktore wymienilem w temacie, ale niestety nie znam sie na samochodach i nie wiem ktore z nich oferuja lepsze i bardziej zaawansowane/nowatorskie rozwiazania technologiczne (typ zawieszenia, ekonomia jednostki napedowej, zastosowane materialy, ciekawe dodatki jak np. port USB w schowku, czy wyjscie pod iphona itp.), no i nie wiem co wybrac i dlaczego.

Ostatnio na przyklad widzialem gdzies jakis angielski test, ze niby Ford Focus MK II ma (tlumacze z pamieci!) "niezalezne zawieszenie, a Honda Civic VIII juz ma jakies inne-gorsze" i tu pojawia sie problem, bo nie wiem czy to rzeczyiscie jest jakis powazny defekt Hondy czy nie.

Aha, dodam ze jestem gadzeciarzem wiec lubie jak sie cos swieci, cos sie rusza oraz ciesza mnie takie pierdoly jak wczesniej wspomniane porty USB itp. w samochodzie.

dzieki z gory za pomoc.

Michal

Ps.
dodam ze coraz wiecej czytam na temat tych samochodow, ale dalej brak mi wielu informacji.
michero
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Paryz

16 Gru 2009, 16:26

Z wymienionych aut jeździłem tylko Hondą Civic Type-R więc mogę ją jako tako opisać. Civic powinien ci się spodobać, a 25tys. euro wystarczy na nowego Type-R z salonu... Mnie osobiście bardzo podobają się w Type-Rze fotele, są wygodne i rewelacyjnie trzymają na boki, za to prędkościomierz jest tragiczny: cyfrowy. Niektórym może mi się to podobać, mi osobiście nie, ale pomijając gusta, to czytanie jego wyświetleń jest męczące - nigdy nie wiesz ile dokładnie jedziesz, bo np. ostro przyśpieszając widzisz 92, a następne wskazanie to już 110, więc jak tu określić w ile setkę robi? :razz: Ale jeśli chodzi o "gadżeciarsto" to się nada, tj. ten wyświetlacz + z zewnątrz wygląda jak gadżet :razz: Poza tym Type-R (nie wiem jak normalny Civic) na baaaardzo twarde zawieszenie, szczególnie bolesne w mieście na wszelkiego rodzaju studzienkach, leżących policjantach itp, bo na trasie już tak tego nie czuć. Jest też, nie ukrywam, głośny.

Do Fordów jestem uprzedzony, aczkolwiek z tego co czytałem Focus ma lepsze zawieszenie i napęd na przód niż wymienione tu Honda i Audi, wszyscy go za to chwalą że mimo napędu na przód i dużej mocy mało to czuć na kierownicy, nazywa się to chyba Revon-knuckle czy jakoś tak, jak cię interesuje Focus to wrzuć tą nazwę w google i poczytaj w jakich dokładnie Focusach to jest.

Nie napisałeś czy interesują cię nowe czy używane auta, jeśli używane to najlepszą propozycją będzie wg mnie BMW serii 1, z wymienionych aut jest najmniej awaryjne, jako jedyne ma napęd na tył, o ile nie weźmiesz tych najsłabszych wersji silnikowych to będziesz zadowolony z osiągów. Moim zdaniem w wersji coupe seria 1 jest najładniejszym autem z tych wymienonych:)

Zamiast używanego A3 z mocnym silnikiem/S3, polecałbym ci Golfa GTI - za 25 tys. euro możesz sobie kupić nowego, co do którego masz pewność jak był traktowany, a Golf i A3 to w zasadzie jedno i to samo auto. A Golf GTI ma fajny silnik, z turbo, tzn. ciągnie ostro nawet przy niewielkich obrotach, a nie jak Type-R gdzie zabawa zaczyna się dopiero powyżej 6tys. obrotów

[ Dodano: Sro Gru 16, 2009 16:27 ]
A, zapomniałem dodać że w tej Hondzie co jeździłem lewarek skrzyni biegów miał super-krótki skok, normalnie żeby zmienić bieg wystarczyło przesunąć dźwignię o raptem kilka cm - fajna sprawa.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

16 Gru 2009, 17:18

Dziekuje za szybka i naprawde ciekawa odp.
Raczej kupie auto uzywane, bo nowe auta tuz po wyjezdzie z fabryki traca na cenie dosc mocno, wiec mysle ze taki roczniak czy dwulatek bedzie spoko.

W ten weekend wezme Civic'a na jazde probna - mowisz zeby pojezdzic po studzienkach i dziurach? Zawsze chcialem pojezdzic autem bez robienia slalomow pomiedzy dziurami!! Takze test nie stanowi problemu :) :razz:

Golfa nie chce, bo mi sie nie podoba :) (chodzi mi tylko o wyglad z zewn... eh, kaprysy jak u kobiety!! :razz: ) a Audi jest po prostu zabojcze i robi wrazenie.

Mysle ze Type R to wersja za mocna dla mnie... Type S 140KM by wystarczyl.
Focusa i jego rozwiazania zgoogluje, dzieki za cynk! tego szukalem.

Ktos z Was mial mozliwosc moze pojezdzenia Audi, BMW lub Fordem?
michero
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Paryz

16 Gru 2009, 18:19

No ale w nowym masz pewność co się z nim działo, jak się z nim obchodzisz, czy nie był kasowany... A mało kto kupuje kompatka, by go sprzedać po roku jeśli dobrze się spisuje... To nie Porsche 911 że może się po roku znudzić/wyjdzie nowy model, na zachodzie nawet BMW 1 czy Audi A3 to po prostu normalne autka tak jak u nas Corsa dajmy na to, bez dorabiania teorii jak w Polsce że to niby premium i prestiż. Więc jeśli ktoś sprzedaje coś takiego po roku, to hmm, jest to trochę podejrzane... 2-3 latek jest już ok, po 3 latach sprzedaż auto to nic złego, ale wyobraź sobie że ktoś daje np 20tys. Euro za niezłego Civica czy Focusa żeby go potem sprzedać za 16tys. Euro po roku jak auto jeszcze na gwarancji jest - nikt normalnie myślący tak nie zrobi, nawet jeśli jest umiarkowanie bogaty.

Nie przeczę że używany, o ile jest z pewnej ręki, wychodzi korzystniej. Za 40tys. zł to rozumiem, można się zastanawiać czy nowy samochód, ale któy ma mało żwawy silnik i niezbyt wypasione wyposażenie, czy też używany, ale większy, mocniejszy i bardziej komfortowy... Jednak ponieważ podajesz 20-25tys. Euro, to namawiałbym cię na nowy - za tyle spokojnie kupisz jakiegoś Civica czy Focusa z niezłym wyposażeniem i przyzwoitym silnikiem, za 25 to nawet Type-R, ale mówisz że za mocny (to fakt, średnio po mieście i po wsiach łykał 11l, chociaż zbyt długo tego nie mierzyłem). Jak dbasz od nowości, to każdy samochód co dobrze posłuży, a jak katujesz to nawet Toyotę czy BMW zarżniesz w krótkim czasie.

Nie oszczędzaj dziur Hondą i daj znać jak poszło - możliwe że cywilna wersja ma bardziej miękko ustawione zawieszenie niż Type-R, jeździ nimi sporo kobiet a te lubią komfort :wink:
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

16 Gru 2009, 21:49

michero napisał(a):Mysle ze Type R to wersja za mocna dla mnie... Type S 140KM by wystarczyl.


Bez przesady... 200KM to spokojne auto :wink: . A kupisz słabszą to będziesz żałował bo będzie ci mało. Pamiętaj że R nie ma turbiny... Jeździ świetnie :wink:! Auto godne polecenia.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

17 Gru 2009, 12:45

Type R nie ma turbodoladowania?
Nie chce bryki za mocnej, bo wiekszosc czasu spedzam ... w korkach :) i super moc jest mi zbedna (ale z racji tego ze czasami moc sie przyda to nie chce brac slimaka).

Wczoraj czytalem testy Forda Focusa ST i BMW serie 1 coupe - super bryki. No powiem szczerze ze wybor nie bedzie latwy... A jak to jest z dostepnoscia i kosztem czesci zamiennych dla wyzej wymienionych marek?
michero
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Paryz
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Na obcej drodze w okresie Wakacyjnym
    Okres wakacji to czas wielkich wyjazdów. Często przygotowania do nich trwają cały rok, a czasami decyzja o kierunku wyprawy podejmowana jest spontanicznie i w ostatniej chwili. Przed każdą podróżą musimy jednak ...

17 Gru 2009, 13:55

BMW serii 1 coupe to najlepsze z aut które tu wymieniłeś :razz: :razz: Jest i piękne, i szybkie, i ma rewelacyjną trakcję, i napęd na tył i mało awaryjne :grin: Ja bym się nie zastanawiał jeśli chcesz używane...

A jeśli nowe, to wpadłem też na taki pomysł: http://www.volkswagen.pl/modele/scirocco/galeria/ na żywo wygląda nawet jeszcze lepiej niż na tych zdjęciach :lol: Ma tą zaletę nad Hondą/Fordem/Audi/BMW że tamtych jeździ mnóstwo, normalnie o Civica, A3 czy Focusa potykasz się na każdym rogu, a Sirocco... jest nietypowe i oryginalne, z częściami raczej nie będzie problemów bo podobnie jak A3 został zbudowany na podzespołach Golfa.

A i owszem, Type-R nie ma turbo, ma zmienne fazy rozrządu, tę jego moc czuć tak naprawdę powyżej 6tys. obrotów - jeśli lubisz pokręcić auto i ci nie przeszkadza hałas to się nada. Do 4tys. rpm to jest łagodne auto :wink:
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

18 Gru 2009, 18:29

Super, no to z mojego inwentarza wlasnie odpadl Civic. (dzieki Wam)

Co do BMW:
Znalazlem tutaj -> [link do lacentrale.fr wygasł] fajnego ktory miesci sie w cenie :)

Co do Scirocco:
Dzieki Twojej sugestii znalazlem fajny artykul:
http://www.infosamochody.pl/artykul,id_ ... olsce.html

Faktycznie kusi to Scirocco!! Jest duuzo ladniejsze od Golfa tak na marginesie...
Na korzysc Scirocco tez przemawia zawieszenie tylne wielowahaczowe co bedzie dla mnie fajna nowinka po moim Seacie.
michero
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Paryz

19 Gru 2009, 18:44

Oba fajne! Ja bym wybierał między BMW a Sirocco właśnie, najchętniej to bym sobie kupił oba :razz: :razz:

Na korzyść BMW przemawiają fakty, że ma tylni napęd i jest mało awaryjne, a Sirocco jest za krótko na rynku żeby można było coś powiedzieć o awaryjności... Z drugiej strony Sirocco będzie bardziej praktyczne - BMW z uwagi na tylny napęd ma wał pod podłogą, no i jest coupe, a Sirocco hatchbackiem, jak się uprzesz to możesz Volkswagena załadować pod dach :wink:

Z doświadczenia wiem że choć raz w przeciągu używania samochodu jego możliwości transportowe się przydają, nawet jeśli tego wcześniej nie planowałeś :grin: (mieliście jechać ze znajomymi na wycieczkę w 5 osób ale jego auto się popsuło, pomagasz dziewczynie w przeprowadzce do ciebie, wieziesz szafę dla babci, choinkę na swięta, no różnie bywa) - w coupe dużo nie załadujesz, a w hatchbacku możesz od biedy jechać z otwartą klapą i wystającą choinką/czymśtam.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

22 Gru 2009, 02:15

Tak naprawdę to największą frajdę z jazdy da właśnie... Honda CTR
Niesamowite prowadzenie (chociaż nowa generacja ustępuje starszej). Dzięki braku turbiny i "spokojnemu silnikowi" do 3tys rpmow jest niskie spalanie.

BMW dla mnie jst za kobiece :)
maxxis
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Śląsk

22 Gru 2009, 09:38

Za kobiece? :evil:

Ogólnie BMW to najlepsze z aut, które bierzesz pod uwagę. Zajmuje czołowe pozycje w swojej klasie w kategoriach bezawaryjności, bezpieczeństwa. Do tego tył napęd, wysoka jakość wykonania i sensowne silniki.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

22 Gru 2009, 13:39

Kobieca to jest Honda Civic i Audi A3 :mrgreen: Ponad połowa tych aut które mijam ma na ogół kierowcę-kobietę :wink: BMW serii 1 coupe to bardzo rzadki widok więc ciężko określić, jedyne 2 które widziałem były prowadzone przez faceta (napęd na tył nie jest dla pań :razz: ), a Focus raczej męski, przynajmniej jeśli chodzi o odsetek pań i panów za kierownicą focusa :razz:
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

27 Gru 2009, 18:46

Ja z tych samochodów jeździłem Fordem Focusem kolegi i muszę wam powiedzieć ze ma rewelacyjne zawieszenie gdybym miał możliwość wybrał bym focusa i nie wiem dlaczego są negatywne oceny na temat tego samochodu kumpel mi mówił ze wymieniał w nim jakieś płyny i klocki hamulcowe a wszyscy mówią ze ford to awaryjny samochód.
Ps.to mój pierwszy post :razz:
CIVIC14
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Lublin

27 Gru 2009, 22:33

Skoro mowa o usportowionych autach za 20-25 tys. euro to warto wspomnieć o Mustangu GT i Chevrolecie Camaro z silnikiem 5,7 .To są auta do 100 km/h rozpędzają się w neico ponad 5 sekund .Dźwiek silnika V8 melodia.To muscle cary czyli na prostej idą jak burza ,a na zakrętach nie szczególnie ,ale przecież jedyne miejsce gdzie można sobie szybko pojeździć to autostrady ,eski i dwupasmówki ,a te są najczęściej proste.
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Gru 2009, 01:15

mihau - zejdź na ziemię.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW