Audi A3 (uszczelka pod głowica?)

03 Gru 2012, 17:11

Witam, problem mam dość ciężki do zdiagnozowania, może komuś uda mi się jeszcze pomóc przed wydaniem sporej sumki na rozłożenia silnika, no cóż już opisuje problem.
Jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka od zbiorniczka wyrównawczego, faktycznie było dość mało koncentratu z wodą, więc dolałem koncentrat, po jakiś 2 tygodniach znów ten sam problem lecz tym razem dolałem wody bo uznałem że chyba gdzieś jest przewód dziurawy czy coś, więc chciałem to jako tako zlokalizować. Ogólnie zauważyłem, że co troszkę bardziej przycisnąłem, wkręcałem go na wyższe obroty to później gdy auto stało w miejscu to pojawiała się mała kałuża mieszanki koncentratu z wodą (wyglądało by na to z ukł. chłodzenia), nie mogłem znaleźć źródła wycieku więc dolałem tego święcącego pod ultrafioletem płynu, pojezdziłem z tydzień i jakiekolwiek ślady był przy tylko przy korku i zbiorniczku, w między czasie zauważyłem też że auto straciło trochę mocy, turbina nie dmucha 1.8 barów jak powinna tylko ok. 1.5 , na 1bieg- 2bieg normalnie się pompuje, dość szybko, 3bieg już troszkę gorzej a 4 - 5 to czasem ma problem żeby w ogóle dobić do tych 1.5 bara. Turbo po regeneracji więc w tej kwesti wszystko jest ok. W międzyczasie wymieniłem korek z wyrównawczego, ale nic to nie zmieniło (kupiłem używany bo nie mogłem dostać o dziwo nówki, więc co do niego to też na 100% pewny nie jestem). Ogólnie teraz jak jeżdżę spokojnie, dolewać nic nie muszę, tylko przytrzymam go z 2 razy to 4 tyś to na następny dzień dolewka... Ogólnie auto na zimniejszym silniku (40-50 stopni) jak wcisnę gaz opór to jedzie tak jak powinno, nawet turbo pompuje 1.8 bara, ale po nagrzaniu problem wraca, jeszcze dodam że o dziwo auto odkąd kupiłem nagrzewa się do 78-80stopni jeśli wierzyć wskaźnikowi, nie więcej. Niby za mało, ale nigdy nie było z tym problemu, od poczatku jak je mam taką temp. trzymało i jeździło ok, a problemy zaczęły się ok miesiąca temu. Autko strasznie szybko się teraz grzeje, ma problemy ze zbiciem temperatury, raz też niestety przegrzałem silnik do 110stopni, ale to już po tym, jak zaczął uciekać płyn i trubo nie pompować tyle ile powinno.
Podsumowując wydaje mi się, że to uszczelka pod głowicą + zapchana chłodnica która już później nie radziła sobie z temperaturą i może termostat do wymiany. Postanowiłem napisać tutaj, gdyż nic innego mi nie zostało, jak oddać do warsztatu autko i rozebrać głowicę, co jednak trochę będzie mnie kosztować, więc chociaż teoretycznie chciał bym mieć więcej pewności, że może to być przyczyną.

Za wszelką pomoc i odpowiedzi bardzo dziękuję, jeśli ktoś miał coś w podobie, bądź cokolwiek przychodzi mu do głowy będę wdzięczny, bo chętnie przeczytam wszystkie opinie. Autko jak widać seryjne nie jest, ale po modyfikacjach jeździło rok bez awaryjnie i nie było żadnych problemów.
Pozdrawiam.
dziaduncio
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 18 05 1975
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi A3
Silnik: 1.9TDI 220KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

03 Gru 2012, 19:24

Wszystko wskazuje na UPG niestety :(
Nie kopci ci za bardzo na biało? Olej w silniku nie ma czasami koloru kawy z mlekiem? Przewody z chłodnicy nie robią się twarde po nagrzaniu?
Co do samej temperatury - 80 stopni to dużo za mało. Przy około 98 stopniach otwiera się dopiero termostat. wszystko wskazuje na to, że masz równiez do wymiany termostat. No chyba, że wskaźnik źle pokazuje. Ale to można sprawdzić podłączając się pod komuter.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Gru 2012, 22:07

Mi płyn uciekał z samej chłodnicy oraz z miejsca którego nazwy na obecną chwilę sobie nie przypomnę. Zaprzyjażniony mechanik powiedział: albo uszczelka pod głowicą albo ów to miejsce, którego naprawa kosztowała 100 zł lub nawet mniej. Także jutro zadzwonie do kolegi i przypomnę sobie nazwę. Pozdro !
Currahee
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Audi A3
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Gru 2012, 02:41

Właśnie nie kopci, jedynie po odpaleniu, ale to chyba kwestia wtrysków, bo powoli się kończą. Olej w porządku, ostatnio zmieniałem sam miskę i krzywo ją przykręciłem, tak ze mogę na bierząco sprawdzać jego wygląd, bo po rozgrzaniu mi kapie :P Przewody sprawdzę jutro. Najbardziej boje się tego, że może to być pęknięta głowica... :/
dziaduncio
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 18 05 1975
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi A3
Silnik: 1.9TDI 220KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Gru 2012, 11:37

No jest taka mozłiwość. B ędziesz musiał raczej podjechać do mechanika i on musi to zobaczyć. Bo teraz przy czymś takim możemy sobie gdybać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    XVI Moto-Piknik Olsztyn Dajtki 2010 / relacja
    7 sierpnia na lotnisku Dajtki w Olsztynie odbył się XVI Moto-Piknik. Piknik trwał tylko jeden dzień i nie zabrakło na nim atrakcji. Oprócz największych imprez jak Eliminacje Mistrzostw Polski Car Audio i wyścigi na ...