galakty napisał(a):No przecież to oczywiste. W głównej mierze zależy to od takich rzeczy jak konstrukcja silnika (pojemność, ilość zaworów, wielkość kanałów itp itd) oraz samej budowy kolektora wydechowego oraz turbo (wielkość wirników i ich rodzaj po stronie ciepłej i zimnej oraz co najważniejsze to stosunek wielkości tych wirników względem siebie). Zmieniając ten stosunek można zrobić np. większe doładowanie, ale z większym lagiem, bądź zlikwidować lag kosztem małego doładowania (a wielkością wirników możemy zmieniać moment, gdzie doładowanie się załącza).
Galakty to co Ty napisałeś o jeden osiem turbo
jest prawdą tylko ja miałem bardziej na myśli usterki niż samą konstrukcję motorowni która stawia 1,8t w kategorii zwyklaka z możliwością jakigoś tam podkręcenia żeby mieć szybszego i fajniejszego dd.
mnie takie wydumki przerażają bo często posiadają w sobie wiele zagwostek mogących skończyć się trumną dla kierowcy...
Pionek napisał(a):A co do tematu, no Supra to oddzielna sprawa ale wg mnie 2,2 turbo z Audi S2 to jest coś podobnego jak 2Jz, tylko że 1,8T to mniejszy brat tegoż silnika.
Musisz na to popatrzeć troszku innymi kategoriami dlatego sądzę że 1,8t nawet nie stał przy 2,2 już nie wspominając o 2jz. Generalnie ten silnik przyjmij że jest zwyklakiem który uturbił strzechy
I daje fajną jazdę w autach dla ludu
Pionek napisał(a):A tych silników nie ma, poza tym żadne TSI nie ma takich cen słupków jak 1,8T podstawowe 150 konne, że za 2 tys kupisz w fajnym stanie.
Jest jeden problem to co Ci oferują nowe tsi to 1,8t może sobie tylko pomarzyć (potem Ci wytłumaczę czemu
)
Pionek napisał(a):Z drugiej strony jak nie trzyma mocy, no to po kolei ale to nie jest 3,0 tfsi więc nie ma aż takiego (moim zdaniem problemu), dziurawy dolot, przepływomierz, świece, no turbo wiadomo, katalizator.
Trzymanie mocy pół biedy ale jak masz usterki wpływające na ogólną charakterystykę motorowni to może się robić mało fajnie + jak zaczynasz gmerać z koksowaniem to przypadłości drobne zaczynają być już nie drobne.
Pionek napisał(a):Generalnie te silniki jeszcze długo będą poszukiwane bo TSI to nie to samo, a za 10-11 tys to oprócz Saaba, Volvo jedyna opcja na szybkie turbo-benzynowe auto.
Poza tym są te kity różne do rozkręcenia mocy, tunerzy znają itd.
Skoro ten sam silnik miał 225 koni a w podstawowej wersji 150 no to można łatwo dojść do tego jak wyciągnąć te moce
Widzisz w swoich ocenach popełniasz jeden podstawowy błąd który ja też popełniałem i który jest powielany przez większość osób interesujących się mocniejszymi brykami i ich tuningiem.
Wszystko przeliczasz na moc .. więc stwierdzasz skoro w 2,2 uzyskasz 400km (strzeliłem) i w 1,8t uzyskasz 400km to znaczy że te silniki podobnie jadą jak by je wsadzić w dwa takie same auta... więc muszę Cię zaskoczyć
spotka Cię rozczarowanie bo (pomijam fakt dojścia do 400km w kosztach) charakterystyka 2,2 będzie o 180' stopni inna niż 1,8t ... gdzie stwierdzisz "ja piernicze ten samochód ma 200km a nie 400"
Nie będę się posługiwał konkretnymi parametrami 2,2 bo ich nie znam gdyż nigdy nie dłubałem przy tym silniku ale ... dam Ci porównanie do silnika 4g63 żebyś zobaczył że 1,8t nawet nie jest w d... ale znacznie dalej
Czyli 4g63 mivec pojemność 2,0 seria w 99% ten 1% to śruby ARP korb.przyjmuje na podkręconym turbo (seryjnym) około 400km/550Nm dostępnych od około 3,1 rpm !!! To oznacza że auto AWD o masie 1450kg. potrafi łapać czasy około 4s do 100km/h w/g RL.
Następną Ciekawostką jest to że jak nie ruszysz za ostro Nm to dalej na seryjnym silniku+wałki możesz dojechać do 500km!!!
Później jak Ci mało robisz stroka na 2,4 i... masz 650Nm przy 3,3 rpm!!! i np: 440Km oczywiście w zależności od turbiny bo tu mówię o serii a czasy do 100km/h już są abstrakcyjnie małe.
I tu przechodzimy do sedna sprawy o której wspominałem wcześniej...
Nie jest problemem uzyskanie mocy w motorku z turbo tylko jest problemem żeby utrzymać charakterystykę silnika czyli stosunek mocy do Nm i wszytko ma być w odpowiednim miejscu. Dlatego porównanie 1,8t do 2,2 może być nie na miejscu
Nie wspomnę o nowszych tsi które super zachowują stosunek właśnie mocy do Nm.
I żeby nie być gołosłownym to ostatnio oglądałem audi ttrs dsg które przy zaledwie 430km ale przy ogólnej super charakterystyce miało 3,1 do 100km/h w/g RL.
p.s.
2jz też zwojował świat nie dzięki tylko trwałości ale też od strony konstrukcyjnej czyli pojemność + charakterystyka + możliwości głowicy (seryjnej) daje mieszankę wybuchową taką jak np: 2jz bez turbo (zwykły bez vvti) przyjmuje parametry 600 km/650-700Nm. Hardcorowcy robią 700/700 w 99% silniku i to w miarę normalnej charakterystyki
PRZEPRASZAM ZA OT.