Apropo tematu i autora to może takie coś
http://www.racell.pl/volkswagen-polo-1- ... renowacji/w końcu lekka buda i od razu 210 koni
A co do tematu, no Supra to oddzielna sprawa ale wg mnie 2,2 turbo z Audi S2 to jest coś podobnego jak 2Jz, tylko że 1,8T to mniejszy brat tegoż silnika.
Mit czy nie mit, tu chodzi raczej o to że łatwo można zrobić fajnie jeżdzący pojazd, szczególnie właśnie w golfach, a3, ibizach bo sa lekkie.
A tych silników nie ma, poza tym żadne TSI nie ma takich cen słupków jak 1,8T podstawowe 150 konne, że za 2 tys kupisz w fajnym stanie.
Z drugiej strony jak nie trzyma mocy, no to po kolei ale to nie jest 3,0 tfsi więc nie ma aż takiego (moim zdaniem problemu), dziurawy dolot, przepływomierz, świece, no turbo wiadomo, katalizator.
Generalnie te silniki jeszcze długo będą poszukiwane bo TSI to nie to samo, a za 10-11 tys to oprócz Saaba, Volvo jedyna opcja na szybkie turbo-benzynowe auto.
Poza tym są te kity różne do rozkręcenia mocy, tunerzy znają itd.
Skoro ten sam silnik miał 225 koni a w podstawowej wersji 150 no to można łatwo dojść do tego jak wyciągnąć te moce
No i jednak mniej popularny niż 1,9 tdi, sporo mechaników oczy otwiera że w tamtych czasach w Passacie B5 czy Golfie IV można mieć benzynę z turbo a nie tylko 1,9 tdi.
No ale zgadzam się że to nie tak że za 7900 do negocjacji od razu ideał, oglądałem Audi TT one mają z góry wyższe ceny i za 14900 z 98 roku był totalnym złomem, turbo gwizdało, biegi fatalnie wchodziły i wg mnie nie jechał jak na 180 koni, oglądałem inny i od razu lepiej ale gość chciał 17 tys..