Audi a3 vs golf 4 1.8T

09 Sty 2018, 16:16

Hej, zastanawiam się nad zakupem jednego z tych dwóch aut. Mam pytanie co do skrzyni biegów, nie wiem czy dobrze patrzę, ale czy audi a3 w odmianie 180KM ma 5 biegów, a golf 4 ma ich już 6? Często będę podróżował po autostradzie, więc taki szósty bieg na pewno by się przydał. Seat leon odpada, nie ten budżet, diesla też nie chcę
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

09 Sty 2018, 18:09

Wumba napisał(a):Seat leon odpada, nie ten budżet, diesla też nie chcę


To jaki jest budżet?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Sty 2018, 18:15

Wumba napisał(a):a3 w odmianie 180KM ma 5 biegów, a golf 4 ma ich już 6?


Tak. A3 jedynie po 2000 roku i z AWD miała 6 biegów.
Golf 4 w wersji 180 KM ma 6 biegów, 150 KM ma 5 biegów.

Tak jak Invi pisze, podaj budżet, bo ciekawe z tym Leonem jest i wersjami 180 koni.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Sty 2018, 22:01

Leona mam teraz, z tym że w dieslu, asv 110km z mapą na 140 i to mi mało (+ ma 5 biegów). Budżet powiedzmy 10-12 tys. z naciskiem na to pierwsze. Z tym że jakbym miał brać leona to w wersji top sport, bo zwykły mi się już zanudził, a o taki ciężko w tym budżecie. Leony swoją drogą są droższe niż golf 4, audi a3
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

09 Sty 2018, 22:50

Wiesz co... Jak z naciskiem na 10k, to niestety ale ja bym się na 180 KM i 6 biegowego nie upierał, bo polski rynek jest specyficzny i mityczny 1.8T trzyma cenę... Te 10k wystarczy żeby coś kupić, ale czy to będzie wycackana wersja 180 koni i zadbana - nie wiem.

Wgl czy jest sens kupować starsze auto dla 1.8T? Które w dodatku może być zajechane i mieć ze 100 koni?

W swoim wiesz co masz, program już jest. Osobiście bym go ulepszył, czy to wtryski, turbo, nowa mapa, duperele itp. i zwyczajnie zwiększył moc. Nie widzę sensu w kupnie Golfa 1.8T po tym co teraz masz.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Sty 2018, 12:31

Wiesz, z tym że te zakupione 1.8t 180km+ też chciałem trochę polepszyć na te 200-230km. A ze 110-konnego asv ciężko będzie zrobić coś na poziomie 200km, a co ważniejsze, brakuje mu 6 biegu, na którym bądź co bądź bardzo mi zależy, odczuwalne to jest nawet teraz. Owszem, zmiana skrzyni i innych dupereli pewnie "coś" tam da, ale finansowo będzie to totalnie nieopłacalne. Dodatkowo dochodzi codzienny dojazd na uczelnie na trasie 4km, zajeżdżę tego diesla

Owszem, nie wiadomo na co się trafi, ale przecież sytuacja wygląda tak samo przy zakupie każdego auta, no nie? :)

Za obecnego leona chyba bez problemu wezmę 10k, sztuka jak nówka, robiłem pod siebie, nie ma się do czego przyczepić, a w tej cenie znajdę chyba a3 z roku 2001-2003 w dobrym stanie? :D
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota GT 86 (od 2012) – dziedziczka Hachi-Roku
    Z legendy modelu AE86 garściami czerpie współczesna, produkowana od 2012 roku Toyota GT86. Podobnie jak słynna Hachi-Roku, ma tylny napęd, świetnie się prowadzi i jest szybka, pomimo że pod maską zamontowano umiarkowanie ...

10 Sty 2018, 12:37

Niby tak, ale... Po pierwsze VAG to marzenie wszystkich Polaków od kiedy się urodzili i ujrzeli świat, więc popyt jest cholerny i ściągany jest najgorszy szrot. Po drugie 1.8T jest mityczny, ludzie go kupują, katują, nie dbają bo to przecież "jeden osiem turbo" i się nie psuje. I później wychodzą sytuacje, że gościu przyjeżdża do M4K z A6, chce zrobić chip tuning a tu na hamowni wyskakuje 100 koni... Zanim z tego zrobisz 200 to włożysz dwa Leony w niego.

10k powinno wystarczyć, ale przygotuj się na inwestycje bo wycackana sztuka to nie będzie... No i omijaj handlarzy, bo 3/4 ogłoszeń na OLX to perełki sprowadzone...

Dobry test... Jak dzwonisz do ogłoszenia z 1.8T zapytaj czy łańcuszek w silniku był robiony... Daj znać jaki procent sprzedających wie że tam łańcuszek siedzi :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Sty 2018, 21:21

Jak dla mnie to bezsensu szukanie 6 biegów, poza tym 1,8T to temat stary jak świat, zapewne można robić swap skrzyni, odpowiednio dobierając półosie.
Popytaj na forach.
za 10 tys zapomnij o 1,8T w a3 poliftowym :)
za 10 tys to może okolice 2000 roku 3 drzwi i zwykłe 150 koni.

Golf IV przecież z 99 roku zdrowy ogarnięty 1,8T to koszt 10-11 tys.
To jest mit że kupisz takiego w cenie 1,6 SR

wejdź na olx i zobacz prywatne oferty, to się zdziwisz, bo handlarze to tam wiadomo że kupują perełki z Niemiec za 1500 euro.

Poza tym jak już tak chcesz iść w tę moc to może lepiej dozbierać i kupić Audi S3 8L? 210 koni np? ok 17-18 tys takie podstawowe.

Kup zwykłe 1,8T 150 koni ale zdrowe! wywalisz katalizator, wstawisz DP, zrobisz program i masz 190 koni, ok 1 bar doładowanie.
i to już fajnie pójdzie a reszta to zbiórka gratów.
Jak zaczniesz na siłę szukać perełek które normalnie chodzą po 15-16 tys to kupisz ulepa i silnik kupa i tyle.

Tak jak pisze galakty łańcuszek ale to nie wszystko, zobacz na cenę oryginału Boscha przepływomierza na aukcjach 500 zł w ASO 800-900 ori.
Albo pompa paliwa...
nawet świeczki NGK czy Bosch tanie nie będą ok 150-170 zł komplet
Szukaj coś najlepiej tak okolice 2000r. i tyle a czy Audi, Golf, Octavia wg mnie jeden pies.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sty 2018, 12:14

W/g mnie można by zrobić poradnik zakupu 1,8t no bo mit tego silnika nie długo w pl osiągnie poziom mitycznego "2jz z supry mk4" :mrgreen:

W związku z dyskusją z użytkownikiem Pionek udałem się do kolegi (byłego pracownika Mastersów) który notabene dalej pracuje przy tuningu aut różnej maści i... potwierdził moje obawy 3/4 aut nie trzyma żadnej serii, mają masę usterek które nie pozwalają na sprawne wgranie softa, bardzo dużo samochodów pojawia się po nie udolnym tuningu bez zweryfikowania bazy... jak zaczął mi wymieniać podstawowe usterki dotyczące tego silnika wynikające z wieku auta i dużego przebiegu to złapałem się za głowę bo tego jest sporo za naprawdę konkretne pieniądze. Więc jeżeli ktoś sobie myśli że że kupi superaśnego golfa 1,8t poniżej 10k to jest w głębokim błędzie już nie wspominając o dalszym dłubaniu.

p.s.

Pionek rozmawiałem na temat aktuatorka/westa i opóźnień z nim związanych to dostałem taki wykład że trudno mi było spamiętać to wszystko ale to nie jest tak jak opisujesz chociaż w określonych warunkach jest to możliwe. Przyczyn opóźnień wstawania zostało mi wymienionych ileś tam :D gdzie aktuator był na szarym końcu w stylu postawienia kropki nad "i".
Ogólnie poziom wstawania 1,8t jest kiepski i za dużo się z tym nie zrobi.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Sty 2018, 12:25

szybki napisał(a):Przyczyn opóźnień wstawania zostało mi wymienionych ileś tam gdzie aktuator był na szarym końcu


No przecież to oczywiste. W głównej mierze zależy to od takich rzeczy jak konstrukcja silnika (pojemność, ilość zaworów, wielkość kanałów itp itd) oraz samej budowy kolektora wydechowego oraz turbo (wielkość wirników i ich rodzaj po stronie ciepłej i zimnej oraz co najważniejsze to stosunek wielkości tych wirników względem siebie). Zmieniając ten stosunek można zrobić np. większe doładowanie, ale z większym lagiem, bądź zlikwidować lag kosztem małego doładowania (a wielkością wirników możemy zmieniać moment, gdzie doładowanie się załącza).

Chyba nic nie pomyliłem, tak na szybko.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Sty 2018, 14:23

Apropo tematu i autora to może takie coś :D

http://www.racell.pl/volkswagen-polo-1- ... renowacji/

w końcu lekka buda i od razu 210 koni :)

A co do tematu, no Supra to oddzielna sprawa ale wg mnie 2,2 turbo z Audi S2 to jest coś podobnego jak 2Jz, tylko że 1,8T to mniejszy brat tegoż silnika.
Mit czy nie mit, tu chodzi raczej o to że łatwo można zrobić fajnie jeżdzący pojazd, szczególnie właśnie w golfach, a3, ibizach bo sa lekkie.
A tych silników nie ma, poza tym żadne TSI nie ma takich cen słupków jak 1,8T podstawowe 150 konne, że za 2 tys kupisz w fajnym stanie.
Z drugiej strony jak nie trzyma mocy, no to po kolei ale to nie jest 3,0 tfsi więc nie ma aż takiego (moim zdaniem problemu), dziurawy dolot, przepływomierz, świece, no turbo wiadomo, katalizator.

Generalnie te silniki jeszcze długo będą poszukiwane bo TSI to nie to samo, a za 10-11 tys to oprócz Saaba, Volvo jedyna opcja na szybkie turbo-benzynowe auto.
Poza tym są te kity różne do rozkręcenia mocy, tunerzy znają itd.
Skoro ten sam silnik miał 225 koni a w podstawowej wersji 150 no to można łatwo dojść do tego jak wyciągnąć te moce :)
No i jednak mniej popularny niż 1,9 tdi, sporo mechaników oczy otwiera że w tamtych czasach w Passacie B5 czy Golfie IV można mieć benzynę z turbo a nie tylko 1,9 tdi.

No ale zgadzam się że to nie tak że za 7900 do negocjacji od razu ideał, oglądałem Audi TT one mają z góry wyższe ceny i za 14900 z 98 roku był totalnym złomem, turbo gwizdało, biegi fatalnie wchodziły i wg mnie nie jechał jak na 180 koni, oglądałem inny i od razu lepiej ale gość chciał 17 tys..
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sty 2018, 14:30

Właśnie w tym rzecz, za 10k dobrego nie kupisz, a za więcej się nie opłaca, lepiej takiego Volvo czy Saaba ogarnąć.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Sty 2018, 18:33

Ciekawostka na temat 1.8t, a w zasadzie na temat 2.7TT i 1.8T - 2.7TT z Audi nie ma zmniejszonej pojemności skokowej względem silnika 2.8 „bo tak”, lecz dlatego, że umożliwiło to zastosowanie tłoków (i mnóstwa różnych elementów) z silnika 1.8T, bez konieczności ponownego ponoszenia kosztów związanych z projektowaniem bardzo wymagających części. :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Sty 2018, 21:40

To może inaczej zapytam. Czy istnieje jakieś autko łatwe w modach, szybkie, stosunkowo młode (czyli te 2000+) i względnie tanie w utrzymaniu (dostępność, cena części) do tych 11-12 tys.? :)

Nie jest tak, że jestem zapalonym vaginiarzem, choć u mnie w rodzinie, tej bliższej i dalszej, zdecydowana większość samochodów to audi, vw i seaty, ale wspomniane wyżej samochody wydawały mi się do tej pro najlepszym pomysłem :P

Dodam jeszcze, że nie wykluczam wyjazdu za naszą zachodnią granicę w poszukiwaniu autka
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Sty 2018, 21:44

Mi osobiście nie przychodzi nic do głowy... VAGi z 1.8T chyba najtaniej stoją... Generalnie do tych 10k to nic nie wymyślisz sensownego (może S40, ale za dużo to ich nie ma na rynku) Trzymałbym się obecnego auta, dozbierał np. do 15k i wtedy coś wyrwał (saaba, czy volvo).
Tak czy siak żaden z nich nie będzie tani w utrzymaniu. Żaden.
Ostatnio edytowany przez galakty, 11 Sty 2018, 21:51, edytowano w sumie 1 raz
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007