Audi A3

11 Sty 2012, 22:52

no wlasnie rozni sie tym ze ma turbinke , 1,8 125ps jest strasznie mulisty i osiagi porownywalne do tych z silnika 1.6 wiec szalu niema , natomiast 1,8 z turbina jest wiecej poniewaz niemca udala sie ta kontrukcja a jak sie cos udaje to sie montuje , poznalem wczoraj jednego uzytkownika tego forum ktory ma wlasnie a3 w 1.8t z przebiegiem ponad 300tys w tym 150 zrobione na gazie i pisal mi ze rewelacja , zobacz sobie na autocentrum.pl porownanie 1.8 i 1.8t roznica jest duza
bioly21
Zaawansowany
 
Posty: 551
Miejscowość: malopolska
Prawo jazdy: 17 08 2002
Auto: Alfa159 , Civic VII

12 Sty 2012, 15:23

bioly21 o czym ty mówisz jak 1.8T może byc lepsza konsktrukcja od 1.8 bez turba skoro róznią sie tylko turbina? Córka miała 1.8 bez turba i silnik bardzo ładnie chodził, ja za 12k nastawiał bym sie raczej na początek produkcji, znajdzie się już ładny egzemplarz. I szczerze to szkoda pieniedzy na paliwo w 1.8. Pali minimum o 1.5; więcej od 1.6 a przepaści miedzy osiągami obu wersji nie ma , to samo nie ma przepasci miedzy 1.8 T a zwykłym 1.8 czuje sie różnice bo turbo idzie od dołu. Ja do A3 polecałbym ci 1.6 jest ich najwiecej, palą najmniej bo mają zwykły 8 zaworowy silnik, a w przypadku 1.8 jest to 20 zaworów.
Mati2802
Aktywny
 
Posty: 389
Miejscowość: Elblag
Prawo jazdy: 18 06 1981
Auto: Octavia TDI, Golf TDI, Matiz

12 Sty 2012, 16:11

mati to Ty chyba nie jezdzilem wersja 1,8T roznica w osiagach jest kolosalna to okolo 2,5s do setki szybciej, jezdzilem i tym i tym i dla mnie 1.8 to jest muł , dokladnie tak jak mowisz nie rozni sie zbytnio od 1.6 tylko tym ze wiecej pali bo okolo 9l/100 , turbo pali tyle samo , jedynymi problemami w turbo jakie moga byc z tego co sie orientowalem to problem z rozrzadem ale to jest malo uciazliwe, bardziej problemem moze byc to ze auto z 1.8t lubi sovie wziac 1-2l oleju na 10tys km taka norma w tych silnikach, a wracajac do tematu do 12tys a3 na allegro jest sporo 97-99 roczniki powinienes cos znalezc albo 1,6 albo 1,8 w benzynie.

co do silnika 20v chodzi o wiele plynniej niz 8v i niema problemu z falujacymi obrotami
bioly21
Zaawansowany
 
Posty: 551
Miejscowość: malopolska
Prawo jazdy: 17 08 2002
Auto: Alfa159 , Civic VII

12 Sty 2012, 22:10

Właśnie takich konkretnych opinii poszukuję. Kurcze, też przeglądałem z 1.6 ale np. brat ma Honde Civic 2000r. i wybrał 1.4 silnik, żałuję teraz, jeździłem nim, może i spali mniej ale wyprzedzić TIRa trochę strachu jest, nie ma takiego przyspieszenia. Samochód ma bodajże 85 koni więc o 15 mniej niż 1.6 w a3 a samochód mniejszy. Nie chce go żyłować przy byle wyprzedzaniu. Jeździłem też scorpio 2.9 150KM i jak dla mnie (młody kierowca student) było w nim sporo mocy. Chciałbym jak najbardziej połączyć dynamikę z ekonomią i znaleźć kompromis.

Dlatego szukam opinii na temat silników, często się słysz jak np. o Focusach i dieslach gdzie są pompowtryski czy jakoś tak, które są przekleństwem i wielu odradza. Dlatego szukam idealnej opcji przy poszukiwaniu a3.

A co do roczników i ceny to właśnie tak chciałbym najstarszy 99r. znaleźć, myślę, że przebieg w okolicy 200-220tys wydaję się w miarę realny hm
Vattras
Początkujący
 
Posty: 103
Prawo jazdy: 19 03 2009

12 Sty 2012, 22:32

co do civica i w dodatku VI to mi nie przegadasz :) mialem i jakbym nie musial to bym nie zmienial prze kochany samochod, 1,4 ma 90 koni , najlepsza opcja w civicu jest vtec 1,5 114koni , nie dosc ze mocy sporo to spalanie przyzwoite na poziomie 7l/100 , civic jak dbaszjest kompletnie bezawaryjny tak jak i moj przez 3 lata 0 dokladek , jak Ci sie podoba to szukaj czegos z koncowki produkcji albo 1,5 albo 1,6 vtec bedziesz mega zadowolony
bioly21
Zaawansowany
 
Posty: 551
Miejscowość: malopolska
Prawo jazdy: 17 08 2002
Auto: Alfa159 , Civic VII

12 Sty 2012, 22:32

co do civica i w dodatku VI to mi nie przegadasz :) mialem i jakbym nie musial to bym nie zmienial prze kochany samochod, 1,4 ma 90 koni , najlepsza opcja w civicu jest vtec 1,5 114koni , nie dosc ze mocy sporo to spalanie przyzwoite na poziomie 7l/100 , civic jak dbaszjest kompletnie bezawaryjny tak jak i moj przez 3 lata 0 dokladek , jak Ci sie podoba to szukaj czegos z koncowki produkcji albo 1,5 albo 1,6 vtec bedziesz mega zadowolony
bioly21
Zaawansowany
 
Posty: 551
Miejscowość: malopolska
Prawo jazdy: 17 08 2002
Auto: Alfa159 , Civic VII
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...

12 Sty 2012, 22:41

Nie wątpię, bardzo mi się ten samochód podoba, tylko stwierdzam, że ten 1.4 jest za słaby. Przy dłuższych podróżach do 90-100km/h jest spoko, szybciej, już wchodzi na wyższe obroty i robi się głośno. A i spalanie rośnie. Tak samo z wyprzedzaniem, z 5 biegu musisz mieć bardzo dużo wolnego miejsca, żeby wyprzedzić np. Tira.

Pooglądam jak stoją z cenami jednak już chyba nastawiony jestem na A3. Pozostaje tylko wybór najlepszej opcji jeśli chodzi o silnik, poszukanie wad, na co zwracać uwagę przy wyborze.

Raczej wybiorę benzynę, ale tak z ciekawości, co sądzicie o silnikach w A3 diesel 1.9tdi 130KM?
Vattras
Początkujący
 
Posty: 103
Prawo jazdy: 19 03 2009

12 Sty 2012, 23:10

jak by nie to że tdi mają nalatane 500 tyś km to całkiem dobre jednostki trochę głośne
stasiu1971
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 123
Miejscowość: Katowice

13 Sty 2012, 09:07

No niewiem czy kupisz A3 1.9TDI 130KM w db stanie za te pieniądze.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

13 Sty 2012, 16:12

Z tego co kojarze to 1.9 dokładnie 131 koni na pompowtryskach do A3 wchodziły dopiero po lifcie wiec 2001 rok? Więc nawet nie masz co sobie głowy zawracać, Jeżeli Diesel to polecam 90KM AGR muł straszny to nie jest, zawsze można zaczipować. Ale Diesel moze być dla Ciebie wogóle nie opłacalny gdyz są do niego droższe częsci ropka podrozała, w zakuipie droższy niż benzynka ale też mocniej zajeżdżony wielkiej różnicy w spalaniu nie ma (około 2-2.5l/100km) Więc zależy ile jeździsz?
Mati2802
Aktywny
 
Posty: 389
Miejscowość: Elblag
Prawo jazdy: 18 06 1981
Auto: Octavia TDI, Golf TDI, Matiz

13 Sty 2012, 16:47

No właśnie nie dużo, o diesla pytam czysto teoretycznie, raczej jestem nastawiony na benzyna + dobra sekwencja. Pn-Pt 50km (do pracy i z pracy) plus co drugi weekend szkoła ok. 250km i czasami jakieś wypady, sporadycznie. Więcej będzie ten samochód jeździł w trybie mieszanym. Zastanawiam się też jak taki silniczek jak 1.8 przyjmuje gaz, bo tak jak słyszałem np. z Fordoskimi czasami są problemy.
Vattras
Początkujący
 
Posty: 103
Prawo jazdy: 19 03 2009

13 Sty 2012, 20:50

W silnikach VW akurat we wszystkich gaz nie robi problemu. Ale czy jezdżac tak niewiele opłaca ci sie nawet zakładać gaz przyjmując że dobra sekwencja kosztuje 2.5k zł. Troszeczke wiecej pali itd?
Mati2802
Aktywny
 
Posty: 389
Miejscowość: Elblag
Prawo jazdy: 18 06 1981
Auto: Octavia TDI, Golf TDI, Matiz

13 Sty 2012, 20:53

Vattras a jesteś już konkretnie zdecydowany na A3?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

13 Sty 2012, 21:13

na 90% jestem zdecydowany na A3, a masz jakieś warte uwagi propozycję?

Hm wiem, że to nie jest dużo i pewnie ta instalacja zwróci mi się po dłuższym czasie ale podaje czysto teoretycznie, u mnie wiele się może zmienić, pracuje w wojsku więc nic nie wiadomo. Poza tym, planuje tym samochodem troszkę pojeździć zanim zmienię więc tak mi się wydaje, że jest to najlepsza opcja, chyba, że inne rozwiązanie mi podsuniecie.

A jak ogólnie wygląda sytuacja z częściami do A3? Koszty wymian podzespołów, czy idzie się zdenerwować przy ewentualnej naprawie/wymianie? Sądzę, że skoro samochód na bazie Golfa i podajże jakiegoś Seata nie powinno być tragicznie ale ręki nie dam sobie uciąć.
Vattras
Początkujący
 
Posty: 103
Prawo jazdy: 19 03 2009

13 Sty 2012, 21:20

Mam octavie czyli to samo i częsci są ogólnie tanie tylko trzeba uważać na zajeżdżone egzemplarze, ja niestety trafiłem . zawieszenie jest trwałe nawet w moim egzemplarzu jedynie łaczniki stabilizatora wybijają sie co około 30k km ale jest to koszt dobrego zamiennika jakieś 30zł max za sztuke wiec lajt. Zreszta córka miała A3 1.8 bez turbinki, i nie było z nim zadnych problemów, elegancko smigało autko, nie wiem wydaje mi się ze tam zawias troszkę lepiej wybiera dziury, ale to niby to samo może podświadomosc że 4 kółka na masce? sam nie wiem. I ogólnie od siebie dorzucę 206 S16 ;]
Mati2802
Aktywny
 
Posty: 389
Miejscowość: Elblag
Prawo jazdy: 18 06 1981
Auto: Octavia TDI, Golf TDI, Matiz