Audi A3

10 Sty 2012, 19:12

Witam, zamierzam około marca zakupić Audi A3, już się praktycznie nastawiłem na ten samochód. Chciałbym się poradzić na co zwracać uwagę, co jest na tyle wadliwe w Audi, że przy zakupie należałoby sprawdzić, podpytać. Chce kupić 1.8 benzyna bez turbo 125KM, co sądzicie o tym silniku? I czy w kwocie około 12tys. zł dostanę ładny model? Tj. w miarę utrzymany i zadbany, żeby trochę posłużył. Najbardziej zależy mi coś około roku 2000 ale nie wiem czy znajdę. Za porady i pomoc z góry dziękuję
Vattras
Początkujący
 
Posty: 103
Prawo jazdy: 19 03 2009

10 Sty 2012, 19:14

No za 12tysięcy znajdziesz A3 ale nie z tego roku napewno i raczej nie z tym silnikiem.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

10 Sty 2012, 19:21

No właśnie wiem, że może być ciężko, rocznik 98 jeszcze się może zdarzyć jak przeglądam ale też zastanawiam się jak to wygląda jeśli chodzi o stan takiego auta
Vattras
Początkujący
 
Posty: 103
Prawo jazdy: 19 03 2009

10 Sty 2012, 19:29

w polsce dostaniesz audi a3 1,8 125 konny ,,, z nawet po 2000 roku ale przed FL

ale nie będzie to auto zadbane gdyz sa to samochody importowane z np niemiec , gdzie te auta kosztuja na tyle ze całego nie opłaca się sciagac i sprzedawac za mniej niz 14-15 tyś , więc najczęsciej to jakieś zlepy , ulepy po wypadku
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

10 Sty 2012, 19:34

Ja z kolegą zobaczyłem ze 15 szt A3 takie do 15 tyś zł i wszystkie były złomem albo malowane albo silniki zajechane żeby kupić naprawdę dobre A3 (jedne znaleśliśmy) za około 19 tyś i uwież mi że żaden Niemiec nie pozbywa się dobrego A3 za parę groszy bo mu się znudziło a w Polszy większość to złom moze jak bedziesz szukał parę miesięcy po całej polsce to coś znajdziesz ale za kwotę 12 tyś zł bym się nie nastawiał na dobry egzemplarz bo to raczej fikcja
stasiu1971
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 123
Miejscowość: Katowice

10 Sty 2012, 19:41

no to samo jest z goflem , ja osobiscie znam przykład złomu audi a4 90 konny tdi z 1999 roku za 16 tyś
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus RC F Track Edition - cztery końcówki wydechu
    Coupé Lexusa to sportowe auto zbudowane według tradycyjnej receptury - ma potężny, 5-litrowy silnik V8 z przodu, 2-drzwiowe nadwozie i napęd wyłącznie na tylną oś. Lexus RC F prezentuje również klasyczne podejście ...
    Silnik 8GR-FXS
    Silnik 8GR-FXS jest kolejną jednostką, którą w napędzaniu kół wspomagają silniki elektryczne. Sam motor wytwarza 299 KM, ale łączna moc układów, w których jest stosowany wynosi już 359 KM. Z takiego ...

10 Sty 2012, 19:53

No trochę mnie zmartwiliście.. wiadomo, nie liczę na żyletę ale mimo wszystko chciałbym dobry egzemplarz wygrzebać. Na pewno trochę czasu poświęcę na szukanie hm no 19tys gdybym miał do dyspozycji to wątpię czy zastanawiałbym się nad A3 z 2000r... Zastanawia mnie to, że 1.8T jest sporo i to często w niższych cenach niż 1.8 bez turbo

Zobaczcie, tak na szybko przeglądałem ostatnio i znalazłem taki egzemplarz, co myślicie? Wiadomo, że ze zdjęć wiele się nie sprawdzi ale mimo wszystko

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Vattras
Początkujący
 
Posty: 103
Prawo jazdy: 19 03 2009

10 Sty 2012, 20:11

a nie uwazasz jeszcze ze a3 przed liftem jest obleśna zewnątrz na tle golfa IV ???

swoja drogą co do 1,8Turbo jest taka róznica bo masz róznice w eksploatacji , dlatego taniej idzie kupic 1,8t w [wulgaryzm],, stanie niż 1,8 n/a w średnio opłakanym to samo z dieslami ,,,

eksploatacja 1,8T jest droższa o dwumas i turbine i szczegolnie dwumas robi códa i szkody i naciaga na koszty bo niestety sprzęgło z dwumasem mozemy uwazac za komplet bo szkoda 2x auto rozbirać no i co , masz wydac 3500 zł no ok , zdaża sie , ale 1 pada po 30 tyś , drugiemu po 60-70 jeszcze innemu co 130 tys ( ale raczej w slabszych jednostkach )
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

10 Sty 2012, 21:42

No i o turbine trzeba umieć dbac.
Ta pierwsza A3 wygląda ok,druga niewiem czy czegoś z przodem nie miała no i ta niska cena.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

10 Sty 2012, 22:16

Dlatego właśnie jak dla mnie 150KM to jest za dużo+to, że jednak turbina wymaga opieki i ciągnie za sobą odpowiednią wyższe koszty. Będę szukał w 1.8 zwykłe. Co do wyglądu hm jak dla mnie A3 jest zdecydowanie ładniejsza od golfa IV ale to już kwestia gustu:)

Czy macie jakieś opinie jak te silniki przyjmują zagazowanie? Oczywiście jakaś dobra sekwencja mnie interesuje i jak to później chodzi. No i oczywiście na co ogólnie zwracać uwagę przy wyborze a-trójek
Vattras
Początkujący
 
Posty: 103
Prawo jazdy: 19 03 2009

10 Sty 2012, 22:26

kumpel miał wypożyczony miernik elektroniczny lakieru , więc mówie ci jak było ,wszystkie na fotkach wygladają super a rzeczywistość jest inna , najlepiej jak dzwonisz sie pytać o auto to mów że jesteś z daleka np ze masz 300 km i przyjedziesz z miernikiem elektronicznym powłoki lakierniczej i że będziesz żadał zwrotu za paliwo jak auto było malowane ,90 % sprzedających wymięka i mówi prawdę , a ty przynajmniej zaoszczędzisz czas i kasę na paliwo.Pozdrawiam
stasiu1971
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 123
Miejscowość: Katowice

11 Sty 2012, 13:41

a nie lepiej szukac silnika 1.8 ale z turbo ?? 125ps to jest muł totalny , z turbo masz 150ps i te silniki idealnie nadaja sie do gazu, tez szukalem opini o tym i o tym i zdecydowanie polecil bym Ci wlasnie uturbiony, a3 jak dbasz to masz :) , za 12tys dostaniesz raczej rocznik 97-98 i to w srednim stanie
bioly21
Zaawansowany
 
Posty: 551
Miejscowość: malopolska
Prawo jazdy: 17 08 2002
Auto: Alfa159 , Civic VII

11 Sty 2012, 19:30

Hm no właśnie o tą turbine się obawiam, wiadomo, trzeba o nią dbać no ale mimo wszystko jest kolejna rzecz, która jest wadliwa. Poza tym rośnie również spalanie a i tak jak dla mnie te 125KM to będzie maksimum jeśli chodzi o limit paliwowy:)

Co do wypowiedzi z miernikiem to racja, a wiecie może jak sprawdzić czy licznik był cofany? Czasami jak widze z rocznika 97r. z 140tys km to hm brzmi śmiesznie:)
Vattras
Początkujący
 
Posty: 103
Prawo jazdy: 19 03 2009

11 Sty 2012, 19:52

i tu sie kolego mylisz bo 1.8T a 1.8 pala bardzo podobnie rzekł bym ze uturbiona pali nawet mniej :) a duzo lepsze osiagi sa odczuwalne zaraz po przejechaniu sie jednym i drugim , z tego co czytalem to 1.8t jest duzo mniej awaryjny od zwyklego 1.8 ktory zwyczaniej kontruktora sie nie udal i ma dosc kiepska opinie.

sprawdzic przebieg w 15aucie bedzie dosc ciezko ale z zalozenia jest to 300-400tys szczegolnie jak przyjechal zza zachodniej granicy, u nas jest krecony na 170-190tys bo to ladnie wyglada

co do obania o turbine to tak samo jak i w dieslu z tym ze w benzynce nie masz dwumasy, jak odpalisz to nie zylujesz tylko jedziesz spokojnie az sie nie nagrzeje a po jezdzie stajesz zostawiasz na luzie na 30sekund zeby olej sie wypalil i juz zadnej filozofi nie ma a jak dbasz o turbine to niema mowy aby Ci sie zepsula !!
bioly21
Zaawansowany
 
Posty: 551
Miejscowość: malopolska
Prawo jazdy: 17 08 2002
Auto: Alfa159 , Civic VII

11 Sty 2012, 21:54

Hm no właśnie to mnie zastanawia, że te 1.8 bez turbo w A3 są dość rzadko spotykane, częściej da się znaleźć z T. Jednak te 125 konne znowu częściej widzę w A4. No i też fakt, że to jest ten sam motor co w Golf IV. Więc czym się różnią, że 1.8 jest bardziej awaryjny? No poza turbiną oczywiście
Vattras
Początkujący
 
Posty: 103
Prawo jazdy: 19 03 2009