Audi A4 1.9 TDi tajemnicze odcinanie mocy

18 Paź 2007, 20:25

Witam wszystkich miłośników motoryzacji. Mam następujący problem. W mojej CZWÓRCE 1.9tdi motor AFN 98r zdaża się z różną częstotliwością odcięcie mocy podczas jazdy. Zgaszenie silnika i ponowny rozruch rozwiązuje problem ale po jakimś czasie moc ginie na nowo. Po podłączeniu do WAGA jest następująca informacja: błąd czujnika ciśnienia kolektora ssącego. Sugerując się informacją z WAGA wymieniłem czójnik (260zł) i z uśmiechem odpaliłem auto, przejechałem kilka kilometrów i........i sytuacja bez zmian, motor bez mocy. Następne podejżenie padło na turbinę która pchając olej w intercooler a dalej w kolektor ssący który mógł by "zarzucać" czujnik i stąd powtarzający się błąd (WAG podłączany kilka krotnie i to z trzech kompów). Po wyczyszczeniu całego doloto(rura,intercooler,i dalej do kolektora ssącego dodam że wykryłem dziórę w intercoolerze ale ją zaspawałem) nowa próba jazdy która zakończyła się jak wszystkie poprzednie, odcięciem mocy(sprawdziłem na nowo dolot i nie ma śladu oleju). Pozostaje chyba tylko przepływka ale nie chciał bym wyrzucić kasy w błoto ponieważ WAG nadal wykazuje błąd czujnika ciśnienia kolektora ssącego. Pomózcie bo już mi ręce opadają. Walczę z tym od dwóch , trzech miesięcy bez skutku.Dodam że motor jedzię bardzo przyzwoicie, dymi jak każdy disel przy gwałtownym wciśnięciu gazu, spalanie ok. 6 litrów, ubytek oleju nie wielki, od wymiany do wymiany bez dolewki (15000km). Co Wy o tym sądzicie bo mi już pomsłów brakuje.
dyha
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: kłoczew
  • 19 Paź 2007, 20:52

    Hmmm,z sprawdz wtyczkę i przewody - czy nie jest coś luźne.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    19 Paź 2007, 21:20

    musisz sprawdzic cisnienie turbo podczas jazdy, ten blad co wyczytales wagem, jak sie dokladnie nazywal, wskazywal moze na za wysokie cisnienie? Przeplywomiez rowniez mozna podczas jazdy zmiezyc, bez wyrzucania kasy w błoto .
    pozdrawiam
    master-power
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Miejscowość: szczecin,hamburg

    20 Paź 2007, 00:27

    Typowa usterka zaworu regulacji ciśnienia doładowania turbiny. Z pewnością VAG generuje komunikat - "NOT LAUF". Sprawdź wtyczki oraz zawór N75.
    denwer
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: mazowieckie

    27 Lut 2008, 20:37

    Hej,ja mam ten sam problem w VW T5 2.5Tdi 131km,wymienilem zawor regulacji cisnienia doladowania turbiny,przeplywomierz w porzdku,intercooler tez,WAG wykazal ze turbina daje za wysokie cisnienie.Ale sprawdzilem turbine i jest sprawna.Dowiedzialem sie ze to cos ze sterowaniem,ale nie wiem co dalej??Pozdrawiam
    michal3103
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Gumball 3000 w Polsce
      Powoli, nawet bardzo powoli zbliża się Lato, a wraz z nim emocje związane wydarzeniami Elite Circle. Na dobry początek w maju, planujemy krótkie "przed Rage’owe spotkanie", a że wypada w tym samym czasie co odwiedziny ...
      Ekstremalny wyścigowy samochód elektryczny
      Marka Volkswagen zaprezentowała supersportowy model I.D. R Pikes Peak zasilany wyłącznie energią elektryczną. Łączna moc jego dwóch silników elektrycznych wynosi 500 kW (680 KM), moment obrotowy 650 Nm, auto ...