Audi A4 B5 1.8 - padający akumulator

22 Mar 2020, 21:50

Witam, mam pewien problem z prądem w aucie. Po dwóch-trzech dniach stania auto ma problemy z odpalaniem, a czasami w ogóle nie odpala. Problem jest o tyle ciekawy, że pobór auta podczas spoczynku wynosi ok. 20mA.
Na początku wymieniłem akumulator, miałem 72Ah od Bosha, ale wymieniłem go na nowy, bo nie wiem ile już miał lat, na Varte Black 56Ah i problem nie zniknął.
Ktoś wie co może być przyczyną tego?
kochacz
Nowicjusz
 
Posty: 9

22 Mar 2020, 22:07

Trzeba sprawdzić co kradnie prąd, wiesz ze jest pobór, teraz tylko przez bezpieczniki sprawdź gdzie ten pobór jest.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Mar 2020, 05:59

a to nie jest tak, że te 20mA to jest dopuszczalna granica? Na podtrzymanie radia, zamka itp?
kochacz
Nowicjusz
 
Posty: 9

23 Mar 2020, 08:38

Zależy od wielu czynników jak dodatkowe bajery czy stan aku ale Ty masz nowy. Według mnie wszystko co ma pobór większy jak 0.4A powinno być sprawdzone
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Mar 2020, 15:57

Czyli ten pobór 20mA jest za duży? Elektryk, który mi to sprawdzał, mówił, że pobór jest w normie. Dla upewnienia się sprawdzaliśmy też pobór w innym aucie i tam było nawet 25mA a auto bez problemu odpala po 2 tygodniach stania.
kochacz
Nowicjusz
 
Posty: 9

23 Mar 2020, 18:10

kochacz napisał(a):Problem jest o tyle ciekawy, że pobór auta podczas spoczynku wynosi ok. 20mA.

Kao napisał(a):Trzeba sprawdzić co kradnie prąd, wiesz ze jest pobór, teraz tylko przez bezpieczniki sprawdź gdzie ten pobór jest.

Kao, ale 20mA to jest normalna norma....
kochacz napisał(a):a to nie jest tak, że te 20mA to jest dopuszczalna granica? Na podtrzymanie radia, zamka itp?

Na to jest przyjęte max 50mA.
Kao napisał(a):Według mnie wszystko co ma pobór większy jak 0.4A powinno być sprawdzone

Chyba 0,04A :wink: Autor ma 20mA, więc nie ma co za bardzo sprawdzać. Proponuję sprawdzić jaką ten aku ma pojemność i test na jego rozładowanie., Podjedź do sklepu gdzie sprzedają akumulatory i powiedź co się dzieje oraz poproś, żeby ci ten aku pomierzyli. Będą wiedzieć o co chodzi.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Mar 2020, 18:35

Tak tak, z pośpiechu ja pisze o A a autor o mA i dlatego nie zrozumienie, mój błąd, taki pobór jest w normie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Mar 2020, 19:30

Obejrzałem "poradnik" na youtube jak wykryć zbyt duży pobór prądu i w sumie teraz już sam nie wiem. Podsyłam zdjęcia jak wygląda miernik, czy w ogóle jest dobrze podłączony. Czerwony kabelek przytyknięty do klemy minusowej, a czarny do minusa akumulatora. Czy dobrze rozumiem, że pobiera 0.12A czyli 120mA?
kochacz
Nowicjusz
 
Posty: 9

23 Mar 2020, 19:41

Skoro masz zmierzony pobór całkowity na postoju i wynosi on 20mA, to jest znikomy i nie ma wpływu na rozruch po wskazanym czasie.

Zmierz napięcie akumulatora jakiś czas po zgaszeniu silnika, a potem po tych 2 dniach postoju. Może on nie ma pełnej pojemności, bo leżakował w sklepie. Może też załączać się jakiś dodatkowy alarm, ale dopiero po pewnym czasie od zamknięcia. Zdrowy akumulator powinien mieć od 12,5V w górę jak jest naładowany. W zimnie na krótkich trasach może mieć mniej ze względu na niedoładowanie. W teorii podają, że poniżej 12V nie da rozruchu, ale w praktyce choć słabiej, to zakręci rozrusznikiem i uruchomi silnik. Ale w zdrowym akumulatorze i przy poborze tylko 20mA nie ma opcji, żebyś po dwóch dniach miał poniżej 11,8V - czyli rozładowany.

Druga sprawa czy "ma problem z uruchomieniem" w sensie brak prądu i zero reakcji na kluczyk i nie kręci? Tak dla pewności spytam...
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

23 Mar 2020, 19:49

kochacz napisał(a):Obejrzałem "poradnik" na youtube jak wykryć zbyt duży pobór prądu i w sumie teraz już sam nie wiem. Podsyłam zdjęcia jak wygląda miernik, czy w ogóle jest dobrze podłączony. Czerwony kabelek przytyknięty do klemy minusowej, a czarny do minusa akumulatora. Czy dobrze rozumiem, że pobiera 0.12A czyli 120mA?


Nie widać na zdjęciach jak masz podpięty, ale do mierzenia prądu musiałbyś mieć wpięty w szereg ten multimetr. Gniazda w multimetrze z kolei zostawiasz w ten sposób co masz.

Natomiast przytykając do klem (czarny do minusa, czerwony do plusa) to możesz zmierzyć napięcie, ale wtedy multimetr ustawiasz na 20V, a czerwony kabel przepinasz w to środkowe gniazdo, bo tak jak teraz masz to Ci zaiskrzy.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

23 Mar 2020, 20:38

Przy sprawdzaniu z rana akumulator ma jakieś ~11.8V, ale jeszcze jako tako odpala. W ten weekend po 2 dniach postoju było coś w okolicach 9V i już nawet nie chciał zakręcić.
Sytuacja była identyczna na starym jak i na nowym akumulatorze.
kochacz
Nowicjusz
 
Posty: 9

23 Mar 2020, 20:43

A wracając do mojego zdjęcia, to próbowałem zmierzyć pobór prądu na wyłączonym aucie i teraz sam już nie wiem czy on pobiera te 20mA czy 120mA. Bo elektryk sprawdzał multimetrem cęgowym a ja właśnie tym ze zdjęcia.
kochacz
Nowicjusz
 
Posty: 9

23 Mar 2020, 21:18

Masz pobór prądu, możesz mieć max 0.04A, pytanie czy mierząc miałem wyłączone wszystkie odbiorniki i zamknięte drzwi? Odczekałem kilka minut przed pomiarem w stanie spoczynowym?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Mar 2020, 21:47

W ogóle w obecnej sytuacji ściągaj minusową klemę jak zostawiasz na dłużej, bo szkoda nowego akumulatora. Z każdym takim spadkiem do 9V się nieodwracalnie niszczy.

Taki multimetr za 8zł przy pomiarze prądu ma czasami kolosalne rozjazdy, zakładając, że dobrze go wpiąłeś.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

23 Mar 2020, 22:17

Tak, auto było zamknięte. Lampki wewnątrz się nie świeciły. A co do ściągania klem, to na noc odpinam minusową, żebym rano nie był niemile zaskoczony.
Próbowałem zdiagnozować poprzez wyciąganie bezpieczników ale nic to nie dało. Jedynie przy wyciągnięciu bezpiecznika od zamka centralnego i lampki w bagażniku pobór spadł z 0.12 do 0.11A ale to nadal daleko od tego co powinno być.
Jutro jeszcze sprawdzę ten pobór porządniejszym miernikiem i porównam wyniki.
kochacz
Nowicjusz
 
Posty: 9