[Astra H GTC 1.9 CDTI 110kW]Auto nie odpala po 2-3 dniach postoju.

23 Mar 2020, 13:41

Witam,
Tak jak w temacie, auto nie chce odpalić po kilku dniach postoju.
Nie kręci, zawyje tylko raz i koniec.
Sytuacja nie jest nowa, po prostu już muszę coś z tym zrobić.
Naładowałem go dzisiaj, robiłem test multimetrem

W spoczynku: 12.9-13V
Po zablokowaniu: 13V
Przy rozruchu mocno skacze, ale po kilku sekundach wchodzi na 13.5-13.6V (nie spada poniżej 10)
Zrobiłem mu też obciążenie (ogrz. tylnej szyby, klima i długie): 12.6V

Na postoju multimetr pokazuje 70-80mA.

Alarm jest fabryczny, przynajmniej na taki wygląda.
Akumulator był wymieniany dwa lata temu, TOPLA 12V 75Ah 750A, też z tego powodu, po prostu w zimie jest o wiele gorzej
Conny
Obserwowany
 
Posty: 2

23 Mar 2020, 18:04

Conny napisał(a):Zrobiłem mu też obciążenie (ogrz. tylnej szyby, klima i długie): 12.6V

Jeżeli to jest napięcie mierzone na aku przy uruchomionym silniku, to jest dużo za małe. Napięcie po włączeniu odbiorników nie powinno spaść poniżej 13,5V przy altku, który już pracuje jakiś czas. Po włączeniu świateł mijania, napięcie nie może spaść poniżej 13,9V. Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach nie może spaść poniżej 14,2V.
Conny napisał(a):Przy rozruchu mocno skacze, ale po kilku sekundach wchodzi na 13.5-13.6V (nie spada poniżej 10)

Jeżeli to jest napięcie przy pracującym silniku to dużo za małe.
Conny napisał(a):Na postoju multimetr pokazuje 70-80mA.

Zależy jakie to auto. Ale przyjeło się, że max prąd poboru przy wyłączonym silniku i wszystkich odbiornikach ( nie zapominać o zamknięciu drzwi - światełka wewnątrz ) nie może być wyższe niż 50mA. W nowszych samochodach może to być więcej około 80mA, ponieważ po pół minucie lub minucie od wyłączenia stacyjki usypia się dopiero BSI i prąd spada do mniejszego. Zazwyczaj jest to około 25mA przy włączonym alarmie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Mar 2020, 11:16

Sytuacja wyjaśniona, mechanik przeczyścił wszystkie styki i połączenia i już wszystko wydaje się być unormowane, ale będę jeszcze obserwował wszystko
Conny
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy silnik LPG w nowym Renault Clio i nowym Capturze
    Nowa jednostka ma zdecydowanie lepsze osiągi, a jednocześnie znacznie niższe zużycie paliwa i emisję CO2. Jest zasilana benzyną oraz gazem LPG i wykorzystuje sprawdzone rozwiązania fabryczne, jest łatwa w obsłudze, przystępna ...