Audi A4 B5 1.9 tdi 1z 95rok-problem z grzaniem się silnika

31 Gru 2014, 19:00

Mam problem z zagrzewaniem się silnika. Otóż jak było ciepło było jako tako.Autem jeżdzą dwie osoby ja(agresywniejszy styl jazdy) i moja dziewczyna(spokojniejszy). Auto mamy miesiąc. Na postoju nie jest w ogóle wstanie się zagrzać. Jak było ciepło jeżdziliśmy na zmianę do szkoły i z powrotem. Kiedy ona jechała około 100/h auto po 20 km zagrzewało się do 80,potem doszło do 90 i spadło do 80. Kiedy ja jechałem powrót tez miało problem żeby sie zagrzać dopiero jak mu dałem 120km.h i więcej wszedł na 90 ale wystarczyło że zwolniłem -o 100km/h i po 3km spadło mi do 80. Jednak najbardziej zaniepokojony jestem tym co było wczoraj,znów jechała moja dziewczyna z prędkościami 80-100km/h. Trasa miała 60 km. Za ten czas wyglądało tak: pierwsze 25km cały czas 60 stopni, potem wskoczyło na aż 65 i spadło do 62.
teraz co mam wymienić?
czujnik temperatury-wiem że on tez odpowiada za grzanie świec żarowych,auto śpi na dworze,i kiedy je podgrzewam to ikonka świeci się z 6-7 sekund gaśnie i po 5s dopiero słychac pyknięcie-nie wiem czy to prawidłowy czas reakcji
Czy jednak moze termostat?
Auto jest wyposazone w klimatronic ale czy odczyt z kanału 49 lub 51 będzie dobry skoro może czujnik być walnięty?

Druga sprawa to wyciek olej
Olej leje się w okolicach odmy,nie jestem dokładnie pewien czy z pod niej czy może z przewodu idącego w prawo(stoję przed samochodem). Cchciałbym się zapytać o to ile mnie będzie kosztowało wyeliminowanie tego przepocenia
Majkeltaker
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 10 06 2013
Auto: Nie mam

01 Sty 2015, 18:59

Nie bardzo rozumiem co ma do nagrzewania się podgrzewanie świec żarowych, bądź same świece.
Według mnie, uszkodzony jest termostat, bądź czujnik temperatury. Co do samego grzania świec, że po zgaśnięciu kontrolki , są jeszcze chwilę grzane, to nie mam pojęcia czemu tak jest, ale spotkałem już kilka aut, które miały podobnie.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

01 Sty 2015, 20:26

Jeżeli powietrze z nawiewów leci adekwatnie do tempertaury pokazywanej na wskaźniku tempertaury płynu chłodzącego, czyli jak wskaźnik pokazuje 80 to leci ciepłe powietrze, jak pokazuje 60, to leci letnie powietrze, to
kkamykk napisał(a):Według mnie, uszkodzony jest termostat

A jeżeli powietrze leci cieplejsze niż pokazuje wskaźnik, to
kkamykk napisał(a):bądź czujnik temperatury

Jednakże o tej porze roku wskaźniki bądz czujniki bardzo rzadko nawalają i są raczej jako ostatnie brane pod uwagę.
Możesz zrobić proste doświadczenie - zasłoń czymś gril ( czyli wlot powietrza na chłodnicę ) i zrób małą przejażdżkę. Jak będzie to uszkodzony termostat to auto mimo mrozu nagrzeje się szybko i wskazówka temperatury poleci dość szybko do góry. Powinien też w miarę krótkim czasie włączyć się wentylator chłodnicy. Musisz tylko pilnować, czy się włączy, bo jak będzie coś uszkodzone i się nie włączy, to płyn ci się zagotuje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Sty 2015, 20:56

wyczytałem gdzieś że czujnik temperatury odpowiada za dwie rzeczy-wskazania na desce rozdzielczej oraz za grzanie świec-2 piny za jedna,2 piny za drugie,dlatego napisałem o świecach
Majkeltaker
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 10 06 2013
Auto: Nie mam

01 Sty 2015, 21:31

Zgadza się, ale biorąc pod uwage objawy i porę roku, to ten czujnik należy brać pod uwage jako ostatni. Oczywiście nie oznacza to tego, że on też mógł ulec uszkodzeniu, ale dzieje się to bardzo rzadko :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zima nadchodzi !!
    Zapalanie krok po kroku Jeśli auto jest mocno zaśnieżone, dobrze jest w pierwszym rzędzie oczyścić tablicę rejestracyjną. A już bardziej na serio - okolice drzwi (lub całe auto, o ile jesteśmy pewni, że zapali) po to, by ...