Audi/a4/b5/ARG - brak iskry na 1 cylindrze 1,8 20V

21 Gru 2013, 20:02

Witam
mam problem z iskrą na 1 cylindrze. Auto chodzi na 3 cylindry podmieniłem cewkę i dalej to samo. Przyczyną tego była prwnie poluzowana nakrętka od przewodu masowego na cewce. po podłączeniu komputera wywaliło błąd zwarcia na cylindrze 1 i 3. czy winien będzie sterownik silnika? Silnik ARG
misiek547
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Malbork

22 Gru 2013, 04:40

A błędy odczytałeś po naprawie masy i resecie kompa? Może wywala stary błąd... Bardzo prawdopodobne, że to wina kompa... Ale zastanawia mnie to, że działa na 3 cylindrze...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

22 Gru 2013, 08:12

Po dokreceniu skasowałem błędy i już nie wróciły a silnik odpala wiec chyba działa na trzech cylindra bo na dwóch by nie palił
misiek547
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Malbork

22 Gru 2013, 11:40

Podmień przewody WN i podmień świece podczas sprawdzania iskry.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Gru 2013, 11:47

podmieniałem całą cewkę z innymi przewodami i sprawdzam iskrę na innej świecy bo nową mam wkręconą w głowice
misiek547
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Malbork

22 Gru 2013, 12:08

Więc podsumujmy - na starej cewce ze starymi przewodami i nowej świecy nie ma iskry na 3 cylindrze. Na innej cewce, z innymi przewodami i tej samej wiecy też nie ma iskry na 3 cylindrze. Dobrze piszę?
Jeżeli tak, to podmień może świecę, kórą sprawdzasz? Jak jest nowa sztuka, to tez podmień - dla spokojności, bo nowa nie znaczy sprawna.
Mam nadzieję, że podczas sprawdzania iskry, świeca ma porządny kontakt z masą?
Jeżeli to wszystko nie działa, to świece są ok, przewody sa ok i cewka jest ok.
Trzeba wziąść się za zasilanie cewki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [2018] Toyota Auris III
    Toyota zaprezentowała nowego Aurisa. Z wyglądu wg mnie jest progres nie tylko w porównaniu z poprzednikiem ale też z poprzednikiem poprzednika Kolejnym znakiem czasu jest to, że nie będzie w ofercie diesli. Coraz więcej ...
    Tuningowany Lexus LC 500 na SEMA Show w Las Vegas
    Wyścigowa wersja Lexusa LC 500 powstała na bazie prototypu. Auto zadebiutowało wczoraj na targach Specialty Equipment Market Association w Las Vegas. Ma nadwozie o zoptymalizowanej aerodynamice, sportowe zawieszenie, hamulce, ...

22 Gru 2013, 12:15

było sprawdzane na kilku świecach i na żadnej nie było iskry więc wykluczam świece i przewody też wykluczam bo na drugim komplecie również nie ma iskry na tym samym cylindrze, cewka chodzi w drugim aucie więc też ją wykluczam. Zasilanie do cewki dochodzi sprawdzone zostaje tylko sterowanie
misiek547
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Malbork

22 Gru 2013, 12:28

W takim razie jak sam piszesz, trzeba zająć się samym sterowaniem cewki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Gru 2013, 12:33

to jednak chyba sterownik silnika strzelił bo on struje całym modułem zapłonowym
misiek547
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Malbork

22 Gru 2013, 13:32

sygnał ze sterownika do cewki idzie dwoma przewodami: jeden na 1 i 4 cylinder i drugi na 2 i 3 cylinder. Odpowiednie pary świec i cewka są połączone szeregowo i iskra występuje na raz na dwóch cylindrach. Cewkę masz nakładaną na 1 i 2 świecę a na 3 i 4 idą od niej przewody ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

22 Gru 2013, 13:37

jak licząc od kabiny to na 1 i 2 w opisie sugerowałem się opisem na kablach czyli jedynka to pierwszy od rozrządu
misiek547
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Malbork

22 Gru 2013, 14:10

sprawdziłem teraz jeszcze raz i na 1 i 4 nie ma iskry a nie jak pisałem wcześniej
misiek547
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Malbork

22 Gru 2013, 14:58

Zmienia to więc postać rzeczy. Skoro cewka jest sprawna, to jest problem ze sterowaniem tego człony cewki, który podaje napięcie na świece w 1 i 4 cylindrze. Od tego jest jeden przewód, który leci z ECM. Uszkodzony jest więc albo ECM albo jest przerwa na obwodzie między ECM a tym członem cewki, kóry steruje napięciem na świece w 1 i 4 cylindrze. Najprościej będzie, jak sprawdzisz, czy wychodzi napięcie z ECM na ten przewód, który steruje iskrą na 1 i 4 cylindrze.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Gru 2013, 15:02

napięcie jakieś tam jest tylko ono jest rzędu 0,1v bardziej chodzi o sygnał jaki dociera. a oscyloskopu nie posiadam żeby zmierzyć amplitudy
misiek547
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Malbork

22 Gru 2013, 15:33

Cewka ma plus po stacyjce a sterownik ZWIERA do masy drugi koniec uzwojenia. Ciągłość przewodu od sterownika do cewki można sprawdzić zwykłą żaróweczką. Jeżeli przewód ma ciągłość to usterka jest w sterowniku. Uszkodzony tranzystor kluczący, elektronik radiowy z tym sobie poradzi.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704